Manieren om negatieve online inhoud uit de zoekresultaten te verwijderen

[ad_1]

Strategieën om negatieve zoekresultaten te verwijderen

Zowat elk bedrijf heeft wel iets dat ze van internet willen halen. Wat als je het zou kunnen laten gebeuren?

Het verwijderen van negatieve inhoud is geen snelle en gemakkelijke taak, maar het is bijna altijd het proberen waard (zolang de poging om het te verwijderen de zaken niet erger maakt). Ronderzoek toont aan dat bijna 45% van de mensen ontdekt online dingen waardoor ze van gedachten veranderen over zakendoen met een bedrijf. Als een potentiële klant ook maar één negatieve recensie leest, zal hij waarschijnlijk niet op uw link klikken of uw product kopen.

Negatieve reviews van Google verwijderen

De beste manier om een ​​probleembeoordeling uit Google-reviews te verwijderen, is door gebruik te maken van de Servicevoorwaarden (ToS) van Google, indien mogelijk. Er zijn drie plaatsen waar u een recensie voor verwijdering kunt markeren, namelijk:

  • Uw Google Mijn Bedrijf-account
  • Google Maps
  • Google zoeken

Beoordelingen kunnen worden gemarkeerd door “meer” en vervolgens “Review rapporteren” te selecteren.

Verwijdering wegens schendingen van de ToS

Maar voordat u dat doet, moet u een reden hebben om het te markeren. Hier is een lijst met redenen waarom Google een recensie wel of niet kan verwijderen vanwege een schending van hun Servicevoorwaarden:

  • Spam en valse inhoud
  • Off topic
  • Illegale inhoudAanstootgevende inhoudImpersonatie
  • Belangenverstrengeling
  • Terroristische inhoud
  • Seksueel expliciete inhoud
  • Gevaarlijke en denigrerende inhoud
  • Off topic
  • Beperkte inhoud

Sommige van de bovenstaande zijn objectieve schendingen, zoals gevaarlijke inhoud. Andere zijn subjectiever, zoals off-topic inhoud. Uiteindelijk is het aan de moderators van Google Review om te beslissen. U kunt hier meer informatie vinden over elk van de bovenstaande redenen voor het verwijderen van ToS.

Het verwijderen van negatieve beoordelingen kan langzaam gaan

In onze ervaring is Google ijzig traag in het verwijderen van gemarkeerde beoordelingen, als ze dat al doen. Hoewel Google-recensies kunnen worden verwijderd door recensies die echt in strijd zijn met de ToS te markeren, hebben we ontdekt dat een aanvullend programma voor recensiebeheer wonderen kan doen.

Bij Reputation X zullen we bijna altijd proberen Google-reviews te verwijderen die problematisch zijn, maar we zullen ook werken aan het verbeteren van zowel Google-reviews als beoordelingen. Google Reviews hebben de neiging om hoog in de zoekresultaten te verschijnen, boven de vouw. Op een desktopcomputer verschijnen ze meestal in het kennisvenster voor een merk, als dat bestaat. We zullen een beoordelingsbeheerprogramma uitvoeren om meer positieve beoordelingen toe te voegen, een hogere sterrenbeoordeling te genereren en eventuele negatieven te verdunnen of te verminderen.

Op die manier, als de moderators van Google besluiten om de gemarkeerde recensie te negeren of te weigeren, wordt het probleem verminderd of geëlimineerd via het recensiebeheerprogramma.

Meer dan beoordelingen

Het zijn niet alleen recensies. Zaken als laster, slechte recensies, negatieve artikelen of iets anders kunnen allemaal uw reputatie schaden en moeten in de meeste gevallen indien mogelijk uit de zoekresultaten worden verwijderd. Wat de eerste pagina van Google over u of uw bedrijf zegt, is waarschijnlijk belangrijker voor uw online reputatie dan uw website of uw visitekaartje.

Dus wanneer ontevreden werknemers, boze klanten of concurrenten negatieve inhoud over uw bedrijf maken en deze in zoekresultaten voor merkzoekwoorden (bijv. Acme-widgets) begint te verschijnen, wordt het verwijderen of tegengaan ervan een prioriteit.

Er zijn een aantal strategieën om negatieve zoekresultaten tegen te gaan.

  • Probeer de negatieve inhoud volledig uit de zoekresultaten te verwijderen.
  • Probeer Google ertoe te brengen de inhoud uit zoekresultaten te verwijderen met behulp van een strategie voor inbreuk op het auteursrecht.
  • Duw de negatieve zoekresultaten omlaag door positieve inhoud over uw bedrijf te maken en te rangschikken

U kunt meer te weten komen over de tweede strategie in detail hier.

In dit bericht richten we ons echter op manieren om de negatieve inhoud uit zoekresultaten te verwijderen.

Persoonlijke of merkinformatie verwijderen uit Google Zoeken

Het is zelden eenvoudig om de negatieve inhoud over u of uw bedrijf uit de zoekresultaten van Google te verwijderen.

Er zijn twee manieren om inhoud rechtstreeks van een website te laten verwijderen

  1. Neem contact op met de auteur van de inhoud, redacteur of uitgever met een verzoek om de inhoud zelf te verwijderen of te wijzigen. Leg uit hoe het uw bedrijf in het verkeerde licht plaatst en uw reputatie schade toebrengt. We bieden hier een script aan.
    • Vraag de website-eigenaar om de . toe te voegen NO-INDEX-tag naar de pagina met negatieve inhoud. Als dit is gebeurd, negeert Google deze pagina en wordt deze niet weergegeven in de zoekresultaten.
    • Vraag de website-eigenaar om eventuele verwijzingen naar uw naam in het artikel te verwijderen. Dit zal het veel minder relevant maken voor uw merkzoektermen en daardoor in de meeste gevallen uit de zoekresultaten verdwijnen.
  2. Gebruik auteursrechtschending als basis voor verwijdering.

Als de negatieve inhoud wordt gepubliceerd op een site met meerdere auteurs waar individuele schrijvers hun eigen inhoud beheren, kunt u een iets andere benadering kiezen door de auteur te targeten.

Ontvang uw vrijblijvende deskundige analyse

Begrijp het probleem, mogelijke oplossingen, een kostenraming en meer – voordat u een beslissing neemt.

GRATIS ANALYSE

Richt je op de auteur

Als een artikel of blogbericht wordt toegeschreven aan een auteur, kun je rechtstreeks contact opnemen met die persoon om te vragen of hij of zij de inhoud van het artikel wil wijzigen. Natuurlijk, als de auteur erop uit is om je te pakken te krijgen, kan vragen misschien gewoon brandstof toevoegen aan het online vuur.

Een auteur vragen om inhoud te verwijderen

  • Ga naar het negatieve bericht over uw bedrijf en klik op de naam van de auteur om haar of zijn profiel te zien. De meeste blogs met meerdere auteurs vermelden de blog- en sociale-mediaprofielen van de auteur.

richt je op de auteur

  • E-mail de schrijver en laat hem beleefd weten hoe het bericht je reputatie schaadt en vraag hem het te verwijderen.

Script om verwijdering van webinhoud aan te vragen

U kunt een eenvoudig e-mailscript als dit gebruiken:

“Hoi [author name],

Ik hoop dat het goed met je gaat.

ik ben [your name], [your designation] Bij [you company name].

Ik ben een regelmatige lezer van uw artikelen op [blog name] en ik heb altijd waarde gevonden in je berichten. Dus heel erg bedankt daarvoor.

Echter, in een van je recente berichten die je noemde [state the inaccuracies in the post]. Dit is niet alleen onjuist, het bezorgt ons bedrijf ook een slechte naam.

[Article URL here]

Ik verzoek u vriendelijk om uw artikel te bewerken en de onjuiste informatie te verwijderen die ik zojuist heb gemarkeerd. Als alternatief kunt u het artikel volledig verwijderen, of er zelfs een speciale tag aan toevoegen waardoor Google het artikel overslaat, maar uw lezers kunnen het nog steeds lezen. De tag wordt een NoIndex-tag genoemd en uw webmaster kan deze binnen enkele seconden toevoegen.

Ik zou hier graag nader op ingaan als u vragen heeft.

Ik zou het op prijs stellen als je deze verandering zo snel mogelijk kunt maken, het doet ons echt pijn.

Bedankt,

[Your name]

[Company Name]

Wees niet overdreven agressief in je eerste e-mail en kijk hoe de auteur reageert. U kunt dit e-mailscript natuurlijk naar uw wensen wijzigen.

Houd er rekening mee dat sommige publicaties hun bijdragers mogelijk niet toestaan ​​hun berichten te bewerken of te verwijderen nadat ze zijn gepubliceerd. In dit geval moet u de redacteur of uitgever targeten.

De editor targeten om online inhoud te verwijderen

Als de auteur weigert het negatieve bericht te verwijderen, niet reageert of aangeeft dat hij het niet kan verwijderen, moet u contact opnemen met de redacteur van de online publicatie. Dit is zoiets als ‘opgaan in de voedselketen’.

De contactgegevens van de redactie vindt u meestal op de contactpagina. Je kunt ze ook benaderen via de social media profielen van de publicatie. Nogmaals, leg je punt beleefd uit en vraag de redacteur om de inhoud te verwijderen.

De publicatie targeten

Als de andere twee methoden niet werken, heeft u de mogelijkheid om juridische stappen te ondernemen tegen de publicatie die negatieve, onjuiste en lasterlijke inhoud over uw bedrijf.

Als u doorgaat met deze aanpak, moet u gedocumenteerd bewijs hebben om uw zaak te bewijzen en dat is moeilijk om te doen. Mogelijk moet u ook professionele juridische hulp inroepen.

Vaak is het echter verstandiger om een ​​online reputatiemanagementbedrijf in te schakelen dat al deze dingen namens u kan regelen.

In veel gevallen is het eenvoudigweg dreigen met de publicatie met juridische stappen doet het werk. Maar het maakt het probleem vaak veel erger. Reputation X heeft klanten die dit zelf hebben geprobeerd en het Streisand-effect hebben ervaren (u daarover kunt u hier lezen). In wezen vestigt de handeling om iets te verwijderen met legale middelen de aandacht op het probleem, waardoor het vele malen erger wordt dan het oorspronkelijk was.

Let op: juist om deze reden zijn veel advocaten onze klant.

Verwijdering op basis van auteursrechtinbreuk

Schending van het auteursrecht is iets anders dan laster. Als de negatieve zoekresultaten over uw bedrijf afbeeldingen of tekst bevatten die zijn gekopieerd van uw website of andere webproperty’s, kan dit zijn: gemeld aan Google wegens inbreuk op het auteursrecht.

inhoud verwijderen van gegevens

Het kan elke inhoud zijn van uw website, blog of sociale media-profielen. De hulp van een advocaat wordt sterk aangemoedigd – die gebruiken wij ook.

Google ontvangt duizenden van dergelijke klachten, dus je moet hier even geduld mee hebben. Zij beoordelen elke zaak afzonderlijk en kunnen u om nadere informatie vragen. Zorg dus voor voldoende papieren om uw claim te staven.

Afsluiten

Negatieve zoekresultaten kunnen uw reputatie en geloofwaardigheid ernstig schaden. Daarom moet u onmiddellijk stappen ondernemen om ze te laten verwijderen. De stappen die we in dit bericht hebben gedeeld, zouden je op weg moeten helpen. Tegelijkertijd moet u ook positieve inhoud creëren, zodat u kunt ranken voor uw merkzoekwoorden zodra de negatieve resultaten zijn verwijderd.

Veelgestelde vragen over het verwijderen van negatieve inhoud

Wat is de snelste manier om zoekresultaten van Google te verwijderen?

Neem direct contact op met de webmaster. In onze ervaring zal een webmaster online content vaak niet verwijderen omdat ze het daar in de eerste plaats met een reden hebben geplaatst – maar soms zullen ze dat wel doen. U moet beslissen of contact opnemen met de webmaster de zaken beter of slechter maakt.

Welke soorten dingen kunnen worden verwijderd uit de zoekresultaten van Google?

Schendingen van het Google-beleid, zoals afbeeldingen van seksueel misbruik van kinderen. Bepaalde financiële informatie. Afbeeldingen van handtekeningen. Vertrouwelijke persoonlijke medische dossiers. Inhoud die in strijd is met de wet. Auteursrechtschendingen met behulp van een DMCA-melding.

Waarom zou ik me zorgen maken over negatieve online inhoud?

Bijna 90% van alle online ervaringen begint met een zoekopdracht in een zoekmachine. Negatieve en lasterlijke inhoud in Google, Bing en andere zoekresultaten kan een enorme impact hebben op hoe consumenten een merk of individu waarnemen. In feite is 45% van de klanten in de VS van gedachten veranderd over zakendoen met een bedrijf vanwege negatieve zoekresultaten.

Plaats een reactie