[ad_1]
Zelfs tijdens het “Grote Ontslag” willen mensen werken voor een bedrijf met een goede reputatie. De sterkste sollicitanten zijn op zoek naar meer dan alleen salaris, secundaire arbeidsvoorwaarden en of uw kantoor verzorgde lunches verzorgt. Ze kijken naar de reputatie van uw merk. Vinden mensen uw merk hoog? Zijn de waarden en visie van uw merk in lijn met die van hen?
De reputatie van een merk is namelijk een van de belangrijkste factoren voor werkzoekenden. Net zoals je ze veroordeelt om een baanaanbieding te bieden, beoordelen ze je op de vraag of ze het zullen accepteren. Maar geloof ons niet zomaar op ons woord. Hier zijn enkele ondersteunende statistieken over het belang van reputatie voor het wervingsproces.
Statistieken over werving en reputatie
- 76 procent van de mensen wil werken voor bedrijven met een goede reputatie
- 69 procent van de werkvooruitzichten zal een jobaanbieding van een bedrijf met een slechte reputatie afwijzen, zelfs als ze werkloos zijn
- 92 procent van de mensen zou overwegen hun huidige baan te verlaten als ze een andere functie zouden krijgen bij een bedrijf met een uitstekende bedrijfsreputatie
- 45 procent van de 35- tot 44-jarigen zou hun huidige baan verlaten voor minder dan tien procent loonsverhoging om bij een uitstekend bedrijf te gaan werken
- 72 procent van de wervingsleiders wereldwijd was het ermee eens dat het werkgeversmerk een aanzienlijke invloed heeft op het aannemen van personeel
- 59 procent van de wervingsleiders wereldwijd investeert meer in employer brand
Bedrijven investeren meer om de reputatie van hun merk en de reputatie van hun werkomgeving op te bouwen. Een positieve reputatie zal helpen om de beste kandidaten voor uw vacature aan te trekken.
Dus hoe bouw je een merkreputatie op die de best mogelijke kandidaten aantrekt? Veel van dezelfde stappen voor het opbouwen van uw algehele reputatiestrategie zijn van toepassing. Zelfs als de reputatie van uw merk een goede reputatie heeft, is het toch de moeite waard om extra tijd te besteden aan uw employer brand.
Wat is werkgeversmerk?
Uw werkgeversmerk is hoe uw bedrijf wordt gezien door werkzoekenden in termen van reputatie, bedrijfscultuur en personeelsbehoud. Of mensen al dan niet graag voor je bedrijf werken en de tijd dat ze bij je blijven, dragen bij aan je employer brand. Het is vergelijkbaar met de algemene reputatie van uw bedrijf, maar het is gericht op werkzoekenden.
Bedrijven met een sterk werkgeversmerk kunnen zich echt onderscheiden op de arbeidsmarkt. Het creëren van uw employer brand is een kans om alle redenen te laten zien waarom uw bedrijf een uitstekende plek is om te werken. Dit is het moment om uw unieke bedrijfsverhaal te delen, getuigenissen van medewerkers te laten zien en uw leiderschapsteam te feliciteren. Door uw werkgeversmerk te verbeteren, kunt u verwachten dat u de best mogelijke kandidaten voor uw openstaande functies aantrekt, bindt en behoudt.
De impact van reviews op je employer brand
Net zoals u recensiesites zoals Yelp of Google Reviews voor uw bedrijf in de gaten houdt, moet u ook recensiesites voor inhuren, zoals Glassdoor en Indeed, in de gaten houden. Waarom? Deze sites hebben veel van wat Google ‘autoriteit’ noemt, dus ze hebben de neiging om hoog te scoren voor uw merkzoekwoorden. Het is belangrijk om de kracht en autoriteit van websites in gedachten te houden bij het verbeteren van de online reputatie van uw bedrijf, omdat alleen degenen met echte kracht goed zichtbaar zijn wanneer werkzoekenden uw bedrijf onderzoeken.
De eerste stap is het opzetten van een volledig profiel. Hier ziet u het Glassdoor-profiel van Apple. Hun bedrijfsprofiel bevat overzichtsinformatie over het bedrijf en toont met trots hun onderscheidingen als beste werkplek voor de afgelopen 12 jaar.
Scroll verder naar beneden en je ziet beoordelingen over zowel het bedrijf als het wervingsproces specifiek.
Peer reviews zijn een sterke indicator van de bedrijfsreputatie
Beoordelingen van medewerkers zijn een belangrijk onderdeel van wervingsportals. Het onderzoek naar beoordelingen van medewerkers is vergelijkbaar met wat je zou verwachten voor Yelp-reviews over je producten en diensten:
- Bijna de helft van alle werkzoekenden gebruikt Glassdoor op enig moment in hun zoektocht naar een baan
- Goede beoordelingen van de vergoedingen en voordelen van een bedrijf zijn het belangrijkst
- Nieuwe beoordelingen (minder dan 6 maanden) hebben de grootste impact op de perceptie van uw bedrijf
Monitor uw online merk om te zien wat werkzoekenden zien
Houd in de gaten wat mensen zeggen op vacaturesites zoals Glassdoor Indeed en Monster en reageer op zowel positieve als negatieve reviews. Als je een patroon van negatieve recensies ziet, is het tijd om het probleem aan te pakken en op te lossen – stat. Vergeet niet om huidige werknemers, vooral gelukkige, te vragen om ook beoordelingen in te dienen.
De reputatie van uw merk heeft een directe invloed op het vermogen van uw bedrijf om talent aan te trekken en te behouden. Als u uw reputatie verwaarloost, kunt u potentiële nieuwe medewerkers verliezen aan uw concurrentie, wat hun bedrijf zal versterken en dat van u zal schaden. Zorg ervoor dat uw merk concurrerend is op de huidige arbeidsmarkt door uw werkgeversmerk te verbeteren. Neem vandaag nog contact met ons op als u hulp nodig heeft bij het ontwikkelen van de online reputatiestrategie van uw bedrijf.
Veelgestelde vragen over werkgeversmerken
Hoe beïnvloedt reputatie het wervingsproces?
Merken met een goede reputatie trekken betere kandidaten aan dan merken met een neutrale of negatieve reputatie. Mensen willen werken voor een bedrijf met een goede reputatie, dus het is uiterst belangrijk om de reputatie van uw werkomgeving op te bouwen.
Wat is werkgeversmerk?
Employer brand in wezen de reputatie van een werkgever. Het is de manier waarop werkzoekenden de reputatie van uw merk, de bedrijfscultuur en het behoud van werknemers waarnemen.
Welke invloed hebben reviews op uw werkgeversmerk?
Reviews kunnen uw werkgeversmerk maken of breken, net zoals ze het consumentengedrag kunnen beïnvloeden. Als uw bedrijf goede recensies heeft op sites als Glassdoor en Indeed, kunt u beter talent aantrekken.