[ad_1]
Een van de vragen die ons het vaakst wordt gesteld, is “Wat is het verschil tussen merkinhoud en niet-merkinhoud?”
Branded content gaat duidelijk over jou of je bedrijf. Non-branded content gaat niet per se over jou of je bedrijf, maar bevat verwijzingen naar beide.
Beide soorten inhoud bevatten uw merkzoekterm en helpen bij uw online reputatiestrategie, maar zijn anders gestructureerd. Voor beide soorten inhoud zijn updates van de versheid vereist.
Merkinhoud is vaak bedoeld om te verschijnen op de eerste pagina’s met zoekresultaten voor de door u gekozen zoekterm.
Niet-merkgebonden inhoud is vaak bedoeld om verder terug in zoekresultaten te verschijnen (zoals pagina’s 3, 4 of 5 voor een bepaalde zoekterm) en kan uw zoekresultaten op de eerste pagina ondersteunen.
Wat zijn voorbeelden van non-branded content?
Voorbeelden van niet-merkgebonden inhoud kunnen een artikel over uw branche of een ander vakgebied zijn. Uw zoekterm is normaal gesproken niet opgenomen in de titel van het document of in de hoofdkop. Als uw zoekterm uw merknaam is, kan de zoekterm zijn: ingebed in de inhoud hier en daar, maar het is niet het belangrijkste waar het artikel over gaat. Het is in plaats daarvan een referentie.
Niet-merkgebonden inhoud kan veel meer activiteit krijgen dan merkgebonden, omdat het vaak van breder belang is dan merkgebonden materiaal. Dat kan meer lezers, meer shares en bredere verspreiding betekenen. Als uw merknaam een begrip is, is dit natuurlijk niet het geval, maar voor de meeste merken wel.
Het nadeel van niet-merkgebonden inhoud is dat zoekmachines dit soort inhoud normaal gesproken niet op de eerste pagina’s met zoekresultaten plaatsen als uw sleutelzin uw merk (of naam) is. Dit is de reden waarom inhoud zonder merknaam nuttig is voor het insluiten van links naar positieve inhoud over u, maar niet per se geweldig is om die positieve inhoud te ‘worden’.
Wat is merkinhoud?
Branded content gaat duidelijk over jou of je bedrijf. U promoot een product of dienst, een doel of een campagne. U wilt dat mensen in de eerste plaats aan uw merk denken.
Voorbeelden van merkinhoud zijn:
- Volledige artikelen
- Blog berichten
- Beoordelingen
- Videos
- Podcasts
- Lijsten
- Infografieken
- Tweets
- Facebook-updates
Branded content gaat helemaal over uw merk – of het nu een persoon, een bedrijf of een product is. Het is heel duidelijk de stem van uw merk of een derde partij die expliciet over uw merk schrijft.
Uw zoekterm staat vaak in de paginatitel en de koptekst, omdat dit de eerste plaatsen zijn waar zoekmachines naar zoeken om erachter te komen waar een webpagina over gaat. Merkinhoud heeft een goede kans om bovenaan in de zoekresultaten te komen vanwege de prominente plaats van uw zoekterm in het document.
Uw merk (zoekterm) wordt vaak niet alleen in de paginatitel en de kop van het artikel opgenomen, maar ook meerdere keren in de hoofdtekst van de pagina-inhoud. Dit smorgasbord van het invoegen van sleutelzinnen ziet er geweldig uit voor de marketingafdeling, maar is niet altijd het beste voor lezers. Smalle merkgerelateerde inhoud moet ernaar streven om de zoekterm-uitdrukking in evenwicht te brengen met nuttige inhoud die lezers willen delen.
Om in aanmerking te komen voor een Wikipedia-pagina, moeten de verwijzingen van de pagina meestal verwijzen naar merkinhoud met een hoge autoriteit. Met andere woorden, als u hoopt een Wikipedia-pagina te verdienen, beschouwen redacteuren een loutere vermelding van uw merk in een artikel meestal niet als een sterk bewijs van bekendheid.
Veelgestelde vragen
Wat is het verschil tussen merkinhoud en niet-merkinhoud?
Branded content gaat duidelijk over jou of je bedrijf. Non-branded content gaat niet per se over jou of je bedrijf, maar bevat verwijzingen naar beide.
Wat zijn voorbeelden van non-branded content?
Voorbeelden van niet-merkgebonden inhoud kunnen een artikel over uw branche of een ander vakgebied zijn. Uw zoekterm is normaal gesproken niet opgenomen in de inhoud.
Wat is merkinhoud?
Branded content draait helemaal om jouw merk. Het is heel duidelijk de stem van uw merk of een derde partij die expliciet over uw merk schrijft. Uw zoekterm staat vaak in de paginatitel en de koptekst.