[ad_1]
Sterke zoekresultaten kunnen negatieve online inhoud voorkomen door het moeilijker te maken voor de negatieve inhoud om in uw merkzoekresultaten te ranken. Met andere woorden, reputatiebescherming vergroot de kracht en relevantie van goede inhoud. Online reputatiebescherming is als een verzekering. Stel van tevoren een beschermingsplan op en u zult in staat zijn om schade te minimaliseren wanneer zich een crisis bijna onvermijdelijk voordoet.
Bij Reputation X werken we met en voor onze klanten om strategische blauwdrukken te vormen die bedrijven richting geven aan waar ze heen willen, hoe ze daar moeten komen en wat ze moeten doen als zich een ramp voordoet. Hier zijn enkele van de belangrijkste aandachtsgebieden die u als merkmanager kunt gebruiken om uw merk te beschermen tegen kwaadwillende actoren, of gewoon tegen het lot.
Responsieve procedures
Als ____________________ gebeurt, hoe handelen we dan? Door de juiste antwoorden te vinden op bepaalde soorten negatieve mogelijkheden, kunnen problemen snel worden verholpen en blijft iedereen op de hoogte. We helpen onze klanten duidelijke reacties te ontwikkelen, zodat ze voorbereid zijn als geruchten, slechte recensies of onflatteus nieuws op internet komen. Bijvoorbeeld:
- USC was niet klaar voor het toelatingsschandaal van de universiteit
- Uber was er niet klaar voor dat zijn CEO op video zou worden opgenomen door een chauffeur
- Boeing was niet helemaal voorbereid op het 737 Max-probleem
- Peloton dacht niet dat die vakantieadvertentie een probleem zou zijn
Proactieve versus reactieve reputatietactieken
De eerste pagina met resultaten die verschijnt wanneer iemand uw naam of de naam van uw bedrijf in een zoekmachine typt, zal u ofwel helpen ofwel u pijn doen. Omdat er zoveel op het spel staat, is het opstellen van een plan om ervoor te zorgen dat die resultaten positief zijn, een must voor elk individueel of bedrijfsmerk. Het heet een crisisbeheersingsplan. Maar een crisisbeheersingsplan is reactief, waar we het over hebben is proactief.
Wees proactief door uw online merk te versterken
Als er iets misgaat, wordt het vrijwel onmiddellijk online weergegeven. In plaats van te wachten tot er iets onvoorziens gebeurt, bescherm je de goede dingen in je zoekprofiel. Op die manier zal het slechte nieuws, wanneer er iets gebeurt, het moeilijker hebben om goed zichtbaar te worden in de zoekresultaten, en wanneer de crisis vervaagt, zullen de zoekresultaten veel sneller terugkaatsen. Het alternatief is vaak een worsteling van meerdere maanden of jaren om de probleemzoekresultaten op te lossen.
Hoe u uw online merk kunt versterken
Zoekresultaten kunnen worden beschermd door proactief bepaalde inhoud, zoals artikelen, video, afbeeldingen of zelfs audio, op gerenommeerde websites te maken en te plaatsen. Goede merkinhoud, op de juiste manier geplaatst en gepromoot, betekent dat negatieve resultaten minder snel naar voren komen. Dit is reputatiebescherming.
Een plan voor reputatiebescherming omvat het onderzoeken van vergelijkbare entiteiten zoals mensen zoals u of merken zoals uw merk – hun paginasterkte, actuele relevantie, benaderbaarheid en meer – om erachter te komen welke websites doorgaans goed scoren binnen uw niche. Ook hier speelt sentimentanalyse vaak een rol. U kunt die informatie vervolgens gebruiken om te leren waar u uw inhoud zou moeten delen, en om afhaalrestaurants te verzamelen voor het verbeteren van uw eigen site.
Stel dat u bijvoorbeeld de merkmanager bent van een medisch personeelsbedrijf. U zou uw merk Googlen en noteren welke artikelen en andere inhoud worden geretourneerd. Doe dan hetzelfde voor uw concurrentie. Vergelijk de twee. Wat hebben zij dat jij niet hebt? Nu heb je je korte lijst met publicaties die je kunt benaderen met waardevolle inhoud over je merk.
Een inhoudsplan voor externe uitgevers
Nu u uw korte lijst heeft, kunt u een gedetailleerd inhoudsplan ontwikkelen om positieve inhoud over uw merk te promoten. Het inhoudsplan schetst on-site en off-site inhoud die moet worden gemaakt, die vervolgens strategisch wordt geïmplementeerd met behulp van een redactionele kalender en op basis van uw onderzoek naar de zoekresultaten van ‘vergelijkbare entiteiten’, zou de lijst met websites die u heeft vastgesteld geschikt zijn om uw zoekresultaten te verbeteren.
Dit artikel over inhoudstypen voor reputatiebeheer kan helpen.
Het plaatsen van de verkeerde content op de verkeerde sites heeft meestal geen positief effect op de zoekresultaten. Alleen omdat je een gratis artikel op iemands Medium.com-blog kunt krijgen, wil nog niet zeggen dat het je zal helpen.
Het is niet meer genoeg om een paar woorden te schrijven en er een link naar te maken. Zorg ervoor dat de inhoud van hoge kwaliteit is en gemaximaliseerd om te voldoen aan de ‘vertrouwensfactor’-algoritmen van zoekmachines. Zoekmachines reageren goed op silo-gebaseerde inhoud die is gestructureerd voor gebruik door zoekmachines. Van SEO-persberichten tot gastberichten en artikelen van derden, goed ontworpen inhoud is de sleutel.
Tip: Een andere sleutel tot inhoud van derden: plaats uw merknaam in de kop. Het maakt een enorm verschil.
Outreach-programma
Nu heb je je beoogde shortlist van uitgevers, je hebt een inhoudsplan met ideeën die je gaat pitchen, en je weet inhoud van de hoogst mogelijke kwaliteit te creëren – en om je merknaam zo vaak als je kunt in de kop te plaatsen het. Nu begint het roeien. We zullen niet tegen je liegen, het is een zware strijd voor de meeste merken. Tenzij je transporttechnologie zoals Star Trek hebt uitgevonden, kun je tegenwind krijgen. Zorg er dus voor dat je verhaal pakkend is. We noemen dat uw ‘merkmythologie’ en een sterke, die de marketingkosten zal verlagen en effectieve campagnes voor reputatiebescherming zal stroomlijnen.
Veelgestelde vragen over online merken versterken
Waarom is contentcreatie belangrijk?
Het is belangrijk om positieve inhoud van hoge kwaliteit te creëren om negatieve online inhoud in uw merkzoekresultaten te voorkomen. Door consequent positieve inhoud te publiceren, kunt u uw zoekresultaten beter beheren, omdat het moeilijker wordt voor negatieve inhoud om te rangschikken.
Hoe kan ik mijn online merk proactief versterken?
Wacht niet tot er een schandaal of crisis opduikt. In plaats van te wachten tot er iets mis gaat, bescherm je de goede dingen in je zoekprofiel. Creëer en plaats proactief positieve inhoud zoals artikelen, video en afbeeldingen op gerenommeerde websites.
Waar moet ik online content publiceren?
Publiceer uw inhoud op uw eigen website en blog. Neem contact op met externe uitgevers om uw inhoud te promoten.