[ad_1]
Negatieve zoekresultaten voor zoekopdrachten verwijderen, de-indexeren of begraven
Als online-inhoud negatief, onwaar of niet vleiend is, wordt het probleem een potentieel reputatieschadelijk probleem. Deze negatieve resultaten kunnen leiden tot een vermindering van kansen voor zowel bedrijven als particulieren. Dit artikel beschrijft de basisprincipes van het naar beneden halen van negatieve zoekresultaten, zodat u er beter uit kunt zien wanneer iemand u Googles.
Het is van cruciaal belang dat deze schadelijke of zelfs gênante negatieve zoekresultaten zo snel mogelijk worden verwijderd, gede-indexeerd of begraven om verdere schade of verankering te voorkomen.
Hier zijn enkele van de meest voorkomende manieren om negatieve zoekresultaten naar beneden te halen.
Negatieve zoekresultaten naar beneden duwen
- Recht om vergeten te worden (Niet beschikbaar in de Verenigde Staten)
- Verwijdering bij de bron
- Verwijdering door een webhost
- De-indexeren uit zoekresultaten met DMCA of iets dergelijks
- Uitgever voegt een NoIndex-tag toe aan de paginakoptekst
- Duw slechte zoekresultaten naar beneden
Kun je “Recht om vergeten te worden” gebruiken?
Sinds 2006 worden burgers van de Europese Unie en een handvol andere landen, waaronder Argentinië, beschermd door een wettelijk concept dat bekend staat als de Recht om vergeten te worden (RTBF). Deze wettelijke status verplicht Google om onder bepaalde omstandigheden zoekresultaten uit zijn index te verwijderen. In de EU wordt een persoon die een aanvraag indient voor RTBF gegarandeerd dat de resultaten “zonder onnodige vertraging” worden verwijderd, wat over het algemeen wordt beschouwd als ongeveer een maand.
Burgers van de Verenigde Staten kunnen “Right To Be Forgotten” niet gebruiken om zoekresultaten te verwijderen. Hoewel er in Amerika juridische stappen zijn ondernomen om een dergelijke wet te creëren (waarvan sommige zelfs al dateren van vóór het internet), is een dergelijke praktijk niet vastgesteld, vaak aangehaald als een potentieel conflict met de grondwettelijke vrijheid van meningsuiting en censuurkwesties. Andere landen, zoals China, hebben geoordeeld dat een Right To Be Vergeten bestaat gewoon niet.
De-indexeren/verwijderen van zoekresultaten van Google
Sommige zoekresultaten kunnen worden gedeïndexeerd of verwijderd uit de webindex van Google door een verzoekschrift in te dienen bij Google voor: verwijdering. Voorbeelden van het de-indexeren van inhoud zijn onder meer het verwijderen van bepaalde btw-nummers, bankrekeningnummers, creditcards, handtekeningen en seksueel expliciete afbeeldingen die zijn geüpload zonder toestemming van de betrokkene.
Google heeft onlangs zijn verzoeksysteem herzien om het gemakkelijker te maken om persoonlijk identificeerbare informatie (PII) te laten verwijderen. Google legt uit dat dit onderdeel is van zijn voortdurende werk tegen ‘doxing’ of het online plaatsen van iemands PII, meestal met kwade bedoelingen.
Als informatie onjuist is of de Servicevoorwaarden van Google schendt, kunt u de inhoud ook markeren. Dit werkt alleen als het een echte overtreding is, inclusief haat of gewelddadige uitlatingen. Google de-indexeert ook volgens wettelijke verzoeken, zoals: die met betrekking tot de 1998 Digitale Millennium Copyright Act. Je kunt ook een verzoek indienen bij individuele hostingdiensten om de inhoud te laten verwijderen, maar dit hangt af van de servicevoorwaarden van de domeinhost.
Als een verhuizing mogelijk lijkt, adviseren wij klanten om eerst die route te nemen.
Verwijdering bij de bron
Inhoud kan worden verwijderd of verborgen bij de bron van publicatie als de entiteit zelf ermee instemt om hieraan te voldoen. De uitgever/auteur zou de inhoud zelf van een webpagina verwijderen, maar er is geen garantie over hoe lang dit kan duren.
Meestal is een professionele brief of e-mailverzoek voldoende, vooral bij nieuwszenders waar de site afhankelijk is van op feiten gebaseerde presentatie. WHoewel het een serieuze stap is, kunt u ook een opzegbrief gebruiken om het verzoek te onderbouwen. Dit mag echter niet worden gedaan zonder planning en de betrokkenheid van juridische of professionele adviseurs.
Resultaten naar beneden duwen
De meest gebruikelijke methode is het ontwikkelen van content die relevanter en “sterker” is dan de pagina’s die je naar beneden wilt duwen. Uiteindelijk zal deze nieuwere, relevante en hoger gerangschikte inhoud de Google-resultaten vullen omdat het krachtige zoekmachine en contentmarketing technieken om de eerste pagina of pagina’s met zoekresultaten te domineren met behulp van kwaliteit als brute kracht. Het kost tijd om de resultaten te zien, maar dit is een uiterst effectieve methode.
Voorbeelden van onderdrukking van online inhoud
Onderdrukking probeert de eerste pagina of pagina’s met zoekresultaten opnieuw te maken op een manier die zowel relevant als nuttig is voor zoekers, maar die ook het onderwerp op een eerlijke manier weergeeft.
Voorbeelden van succesvolle onderdrukkingscampagnes:
- Journalistiek (NYTimes.com, Bloomberg, enz.) van de eerste pagina duwen voor een grote financiële dienstverlener
- In beweging SEC.gov naar de tweede pagina met zoekresultaten voor een bedrijf
- Negatieve blogposts van de eerste pagina met zoekresultaten voor leidinggevenden verwijderen
De eerste stap in een onderdrukkingscampagne om slechte zoekresultaten van de eerste pagina te verwijderen, is: neem contact op met Reputation X. Wij onderzoeken uw specifieke situatie en informeren u over de haalbaarheid van het project. Als we de kans op succes van het project groot achten, zal Reputation X een voorstel ontwikkelen waarin de doeldoelen en stappen van de campagne worden uiteengezet.
We zullen dan ons voorstel aan u voorleggen, zodat u een beoordelingstermijn heeft om te zien hoe we u precies kunnen helpen. Aanpassingen kunnen worden gemaakt om ervoor te zorgen dat aan uw unieke behoeften wordt voldaan, evenals aan de algemene criteria van de campagne. Zodra het project is goedgekeurd, begint Reputation X aan de missie om uw zoekresultaten op te schonen.
Veelgestelde vragen over negatieve zoekresultaten
Hoe duw je negatieve inhoud naar beneden in zoekresultaten?
Recht om te worden vergeten (EU en andere landen). Verwijdering bij de bron. Verwijdering door een webhost. De-indexeren van zoekresultaten met DMCA, schending van de servicevoorwaarden of iets dergelijks. De uitgever voegt een NoIndex-tag toe aan de paginakoptekst. Duw slechte zoekresultaten naar beneden.
Wat is het recht om vergeten te worden?
Recht om te worden vergeten is een wet die Google verplicht om onder bepaalde omstandigheden zoekresultaten uit hun index te verwijderen voor burgers van de Europese Unie en bepaalde andere landen. Het is niet beschikbaar voor inwoners van de Verenigde Staten.
Welke soorten negatieve inhoud zal Google verwijderen?
Google wordt vaak persoonlijk identificeerbare informatie (PII) genoemd en verwijdert enkele belastingnummers, bankrekeningnummers, creditcards, handtekeningen en seksueel expliciete afbeeldingen die zijn geüpload zonder toestemming van de betrokkene. Google zal ook inhoud verwijderen die volgens haar in strijd is met de Servicevoorwaarden en met wetten zoals de Digital Millennium Copyright Act.