[ad_1]
Neprecensies zijn als nepnieuws, maar dan op kleinere schaal
Iedereen weet dat je niet alles kunt geloven wat je op internet leest – zelfs recensies. een consument review studie ontdekt dat 84% van de consumenten beschouwt online reviews als even betrouwbaar als persoonlijke aanbevelingen.
Toch zijn de dingen niet altijd wat ze lijken, van verzonnen nieuwsberichten tot gephotoshopte foto’s. Niet alle bedrog is echter voor de hand liggend, en veel bedrijven fabriceren actief beoordelingen online om een positief imago te geven en om hun reputatie een boost te geven.
Nepreviews zijn zo’n groot probleem geworden dat bedrijven als Amazon en Yelp maatregelen hebben genomen (en in sommige gevallen juridische stappen) om de toestroom van valse beoordelingen op hun sites.
Het tweesnijdende zwaard van neprecensies
We vertrouwen beoordelingen bijna net zoveel als we de meningen van onze vrienden vertrouwen.
Als we kijken naar wat we weten over de neiging van bedrijven om neprecensies te plaatsen, hetzij zelf, hetzij door anderen in te huren om ze te schrijven, wat betekent dit voor het opbouwen van vertrouwen in een merk? Als een consument weet dat veel van de beoordelingen die ze online lezen nep zijn, op welk punt zullen ze dan stoppen met het geloven van de echte?
Nepreviews zijn een slechte dienst voor zowel het bedrijf waarover de reviews worden geschreven als voor de consumenten die ze lezen. Maar vaak werken de neprecensies. Zoals alles wat slecht is op internet, zijn ze er omdat er iets te winnen valt.
Maar er valt ook veel te verliezen. Hoewel deze beoordelingen werken als ze goed worden uitgevoerd, werken ze slechts tijdelijk. Zodra u hoge verwachtingen heeft van de consument, kunt u beter leveren. Voor veel bedrijven wordt dit een val waar ze niet uit kunnen komen.
Verwachtingen instellen voor neprecensies
Het grootste probleem met neprecensies? Valse verwachtingen. Als een consument een lovende recensie ziet en vervolgens communiceert met het bedrijf in kwestie, verwacht hij een bepaald serviceniveau. En als het bedrijf niet aan die hoge verwachtingen voldoet, gaan ze veel echte (en negatieve) recensies genereren.
Met andere woorden, als uw bedrijf geen positieve recensies genereert en u neprecensies moet kopen, zal het probleem hoogstwaarschijnlijk weer de kop opsteken.
Waarom we nepreviews niet aanbevelen
Bedrijven steken om twee redenen vertrouwen en moeite in neprecensies:
- Ze hebben een negatieve online reputatie die ze proberen te verbergen.
- Ze hebben geen online reputatie en moeten het gesprek op gang brengen.
Op het eerste gezicht lijken beide redenen neprecensies een goed idee. Zeker, goede recensies zijn beter dan geen recensies, en ze zijn zeker beter dan slechte recensies. Maar we hebben ontdekt dat neprecensies echt niet de juiste keuze zijn.
Dit is waarom:
Negatieve recensies kunnen na verloop van tijd worden verwijderd of overspoeld met goede recensies. Negatieve beoordelingen helpen bedrijven te leren waar ze moeten verbeteren, en kunnen nuttige hulpmiddelen zijn bij het vergroten van succes en zaken. Doe slecht werk of bied ondermaatse diensten aan, en uw beoordelingen zullen dit weerspiegelen. Doe goed werk en ga boven en buiten voor uw klanten of klanten, en uw online reputatie zal verbeteren.
Succes gaat over efficiëntie. In een vrijemarkteconomie zijn het de beste bedrijven die overleven en bloeien. Er is een concurrent om elke hoek, maar je kunt ze niet verslaan met neprecensies. Je moet echt, goed werk doen, in de loop van de tijd en met een doelgerichte bedoeling. De goede recensies zullen volgen.
Geduld is een schone zaak. U hebt uw bedrijf niet van de ene op de andere dag opgebouwd en het is onrealistisch om van de ene op de andere dag te proberen uw online reputatie op te bouwen. Beoordelingswebsites merken op als veel beoordelingen snel achter elkaar worden geplaatst, en het is een duidelijke rode vlag voor hen. Dit leidt ertoe dat beoordelingen worden verwijderd, wat betekent dat u ook enkele van de echte kunt verliezen.
Wat u in plaats daarvan moet doen?
Bij reputatie X, wij geloven in de kracht van een echte recensie. We raden aan om beoordelingsbeheersoftware te gebruiken om de beoordelingen die binnenkomen, goed en slecht, bij te houden, naast een proactief intern proces voor het verkrijgen van goede beoordelingen. Het recht review management strategie gecombineerd met de juiste software kan wonderen doen. Als uw toegewijde partners op het gebied van reputatiebeheer zijn we er om u te helpen uw goede imago online op te bouwen, zonder bezuinigingen.
Dat betekent dat u uw klanten uitzonderlijke service moet bieden en ze vervolgens moet aanmoedigen (maar niet onder druk zetten) om hun ervaring met uw bedrijf online te delen door middel van een authentieke recensie. Vertrouwen bouwt zich in de loop van de tijd op en de gevolgen van het worden gemarkeerd voor neprecensies is de onmiddellijke boost die ze kunnen bieden niet waard.
Laten Reputatie X helpen uw online aanwezigheid vorm te geven, zodat wanneer mensen naar u zoeken, ze niet alleen een positief beeld zien, maar ook een betrouwbaar beeld.
Veelgestelde vragen over neprecensies
Waarom zijn neprecensies een probleem?
Nepreviews zijn een probleem omdat ze op de lange termijn niet werken. U kunt op korte termijn resultaten zien als u neprecensies koopt, maar uiteindelijk zullen consumenten het merken als uw producten uw echte recensies niet waarmaken. Dan krijg je een toestroom van negatieve recensies die je dan moet opruimen.
Waarom kopen bedrijven nepreviews?
Bedrijven steken om twee redenen vertrouwen en moeite in neprecensies. Ze hebben een negatieve online reputatie die ze proberen te verbergen. Of ze hebben geen online reputatie en moeten het gesprek op gang brengen.
Hoe kunt u op legitieme wijze online beoordelingen verbeteren?
Stel een beoordelingsbeheerplan op dat zowel positieve als negatieve online beoordelingen bijhoudt, positieve beoordelingen van tevreden klanten aanmoedigt en op negatieve beoordelingen reageert. Probeer eventuele problemen bij de bron op te lossen om in de toekomst meer vergelijkbare negatieve beoordelingen te voorkomen.