[ad_1]
De beste reputatiemanagementfirma’s gebruiken een zekere mate van influencer-bereik om een positief online imago voor hun klanten te promoten. Ze werken eraan om het verhaal over een persoon of merk te veranderen, dus bevestiging en merkversterking door derden is belangrijk om de merkboodschap te versterken.
In zijn beste vorm is influencermarketing een wederzijds voordelige relatie: bedrijven maken gebruik van influencers om meer mensen aan het praten te krijgen over specifieke aspecten van een merk of persoon, en influencers worden gecompenseerd voor hun inspanningen in de vorm van promotie en compensatie van merken.
Stel jezelf deze vraag voordat je op zoek gaat naar influencers. Wie zijn de ideale of juiste influencers voor jouw bedrijf? Als je jezelf deze vraag ooit hebt gesteld (en als je dat nog niet hebt gedaan, zou je dat moeten doen), heb je waarschijnlijk een idee waarom een bepaalde influencer goed bij je past. Misschien hebben ze een grote aanhang in een branche die u probeert te bereiken, hebben ze expertise op een gebied dat cruciaal is voor uw bedrijf, of hebben ze een persoonlijk verhaal dat u zal helpen uw doelmarkt aan te trekken.
Onthoud dat het meestal productiever is om te beginnen met kleine en middelgrote influencers, die mogelijk ontvankelijker zijn dan grotere influencers omdat ze gemakkelijker te bereiken zijn. Het is ook gemakkelijker om iets op hun site te publiceren of uit te lichten, wat kan helpen om uw boodschap onder een groter publiek te brengen.
Als je eenmaal hebt besloten met welk type influencers je wilt werken, is het tijd om te beginnen met zoeken. Hier zijn een paar methoden om influencers online te vinden.
In de afgelopen jaren is influencer marketing een nietje geworden voor veel bedrijven. Het is een goedkope en effectieve aanpak om uw merk onder de aandacht te brengen van een gericht publiek en ervoor te zorgen dat de beste delen van het merk online beter zichtbaar worden. Dit is belangrijk voor een ORM-campagne omdat zoekvolume, kwaliteitslinks, verblijftijd (hoe lang iemand op een webpagina blijft) en andere factoren van invloed zijn op hoe goed positieve online inhoud scoort.
Maar voordat je dat kunt doen, moet je deze ongrijpbare influencers vinden. Dankzij een paar verschillende strategieën die hier worden beschreven, is het nog nooit zo eenvoudig geweest om in contact te komen met influencers uit de branche.
Influencers vinden via sociale media
Stel je voor dat er een plek was waar je snel een influencer of merk kon bereiken. Je kunt ze vragen stellen, samenwerkingen pitchen, wat dan ook.
Nou, die plek bestaat en het heet sociale media.
Je bent waarschijnlijk al op een paar verschillende platforms (of niet). Maak je geen zorgen als je ze nog niet gebruikt voor outreach, het is nog niet te laat om te beginnen. Het eerste dat u moet doen, is nadenken over uw:
- Zakelijke doelen
- Doelgroep
- Waarden en visie
Deze zijn belangrijk om te brainstormen, dus als je op zoek bent naar influencers, kun je merken vinden die het meest bij jou passen. Er zijn ook veel influencers – je moet ze kunnen beperken.
Dus, waar moet je beginnen met het bereiken van contact? Twitter, Instagram en LinkedIn zijn enkele van de beste plaatsen om te beginnen. Afhankelijk van in welke markt u zich bevindt en wat u verkoopt, zullen sommige beter zijn dan andere.
Twitter gebruiken om influencers te vinden
Laten we eerst eens naar Twitter kijken.
Een snelle zoekopdracht naar “Digitale marketeer” en het selecteren van het tabblad “Mensen” geeft dit weer.
Influencers binnen enkele seconden binnen handbereik, niet slecht. Zoek op dit tabblad naar branchegerelateerde trefwoorden en u zult geen tekort hebben aan professionals of merken waarmee u contact kunt opnemen.
Nu vraag je je misschien af: “Maar hoe kan ik ze bereiken?”. Dat is waar je netwerkvaardigheden van pas komen.
Hoe contact opnemen met influencers
Met Twitter kun je een direct bericht (DM) sturen of e-mailen als ze het in hun bio hebben weergegeven. Dit is de snelste manier om je ideeën te pitchen bij een influencer. Maar ze gewoon raken is een koude benadering. Het helpt om de relatie eerst wat op te warmen. Hoe?
- Retweet enkele van hun berichten.
- Tweet naar hen met vragen of opmerkingen.
- Vraag hun mening over een onderwerp of project waaraan je hebt gewerkt.
Met het momentum om dit te doen, is het veel gemakkelijker om een samenwerking of partnerschap aan te gaan.
Er is geen beter sociaal netwerk voor visuele bedrijven dan Instagram. Zoals je je kunt voorstellen, zijn mode, schoonheid en gezondheid hier meer aanwezig dan in welke andere branche dan ook.
Gebruik, net als bij Twitter, de zoekbalk om branchegerelateerde zoekwoorden op te zoeken.
Nogmaals, direct messaging is de standaardbenadering om contact op te nemen met influencers op Instagram. Houd een pitch klaar en ideeën over hoe je zou willen samenwerken als je dat gaat doen. Omdat productpromotie heel goed werkt, is het vaak een geweldig idee om een gratis product aan te bieden waarmee ze kunnen pronken met volgers.
Sommige accounts die zijn geüpgraded naar de zakelijke versie, geven een e-mail weer op hun profiel. U kunt dit ook gebruiken om contact met hen op te nemen.
Op zoek naar nieuwe leads of netwerkmogelijkheden? Start dan dat LinkedIn-account van je op. Het is een platform dat letterlijk is gemaakt om professionals, influencers en marketeers met elkaar te verbinden. Wat kan beter zijn?
Voordat u op zoek gaat naar beïnvloeders uit de branche, moet u een beetje zelfonderzoek doen. Kijk naar je profiel. Welke indruk maakt het? Zouden andere merken graag met u willen samenwerken op basis van uw ervaring en vaardigheden?
Optimaliseer uw profiel om uw grootste prestaties te laten zien en wat u aan tafel kunt brengen. Op die manier kunnen potentiële influencers beter visualiseren of jullie goed zouden samenwerken.
Laten we “Digitale marketeers” opnieuw opzoeken zoals we deden met Twitter.
Zo hebben we bijna 18.000 mensen waarmee we een connectie kunnen maken. U kunt uw zoekopdracht verder verfijnen op locatie, opleiding en andere filters. Sterker nog, je zult waarschijnlijk wel moeten.
Bekijk de profielen van iedereen waarvan u denkt dat deze een goede kandidaat is om mee samen te werken. LinkedIn is ook de beste manier om CEO’s en oprichters van bedrijven te vinden als je rechtstreeks naar de top wilt gaan (ze hebben echter vaak poortwachters).
Stuur ze een verzoek om contact te maken, met een kort bericht over jezelf en hoe je hen kunt helpen – onthoud, het gaat niet om jou. Veel mensen zullen uw profiel bekijken en het verzoek daarna accepteren. Als dat zo is, houd dan de bal aan het rollen met je pitch.
Goeie ouwe Google
Natuurlijk, mooie tools en platforms zijn geweldig, maar je kunt niet verliezen met een klassieke Google-zoekopdracht en een beetje elleboogvet. Met alle websites en gegevens van het internet op één plek, is het alleen maar logisch om zoekmachines te gebruiken om influencers te vinden.
Laten we, voordat we gaan zoeken, eerst nadenken over wat we willen bereiken door met een influencer samen te werken. Het zou kunnen:
- Een gesponsord bericht
- Een gastpost
- Een shoutout
- Cross-promotie
- Iets anders
Als u weet wat u wilt, verandert de manier waarop we zoeken, dus het is belangrijk om te beslissen.
Misschien ben je bijvoorbeeld geïnteresseerd in het vinden van een influencer, zodat je het bereik van je blog kunt vergroten. In dit geval zou een gastpost een geweldige kans zijn. Effectieve Google-zoekopdrachten omvatten het onderstaande gevolgd door een trefwoord:
- Inurl:submit-guest-post
- Intitle:richtlijnen voor gastberichten
- Inurl:word een bijdrager
Dit noemen we het gebruik van een operator en een footprint.
Er zijn meer dan 1.000 operators die u kunt gebruiken om uw Google-zoekopdrachten nauwkeuriger te maken. “Inurl:” geeft alleen resultaten weer die tekst bevatten in de URL’s die u opgeeft. “Intitle:” is wat soepeler en geeft resultaten weer die het in ieder geval in de titel hebben.
Een digitale voetafdruk is in wezen een algemeen patroon dat we kunnen gebruiken om specifieke resultaten te vinden. In de bovenstaande voorbeelden zijn de footprints gastpostgerelateerde titels die websites normaal gebruiken.
Overweeg footprints waarmee u precies kunt vinden wat u zoekt, en voeg deze toe aan de operators.
Marktplaatsen voor influencers
Het is niet wat je weet, het is wie je kent. Daarom beginnen influencer-marktplaatsen op te komen. Met deze netwerken kunt u zich aanmelden en contact maken met andere mensen in uw branche. Famebit is een van de pioniers op dit gebied.
U kunt zich aanmelden als maker of als merk. Als maker vindt u mogelijkheden om sponsoring te ontvangen van grotere bedrijven. Dit is een eenvoudige manier om extra inkomsten voor jezelf te verdienen tijdens het ontwikkelen van netwerken.
Als u zich aanmeldt als merk, krijgt u toegang tot makers van inhoud die uw producten aan hun loyale publiek kunnen tonen. In moderne tijden waar traditionele marketingstrategieën een beetje lang in de tand zitten, kan het gebruik van influencer-markten een fantastische ROI opleveren. Volgens MarketingProfs heeft 30% van de Amerikaanse consumenten een aankoop gedaan op basis van gesponsorde inhoud.
Waarom zou u zich beperken tot slechts één? Onderzoek andere marktplaatsen en sluit u bij hen aan om uw potentiële samenwerkingen uit te breiden. Andere zijn Scalefluence.com, revfluence.com en neoreach.com.
Er zijn ook tal van specifieke tools om influencers te zoeken. Hier zijn enkele van de meest populaire:
- Awario
- BuzzSumo
- Klear
- Traackr
- Upfluence
Veel winkelplezier!
Veelgestelde vragen over influencermarketing
Hoe vind ik influencers online?
Twitter, Instagram en LinkedIn zijn enkele van de beste plaatsen om online influencers te vinden. Afhankelijk van in welke markt u zich bevindt en wat u verkoopt, zullen sommige beter zijn dan andere.
Hoe kom ik in contact met een influencer?
Het helpt om de relatie eerst wat op te warmen. Hoe? Retweet enkele van hun berichten. Tweet naar hen met vragen of opmerkingen. Vraag hun mening over een onderwerp of project waaraan je hebt gewerkt. Met het momentum om dit te doen, is het veel gemakkelijker om een samenwerking of partnerschap aan te gaan.
Wat zijn enkele voordelen van het werken met een influencer?
Door samen te werken met een influencer kun je verschillende promotionele voordelen behalen. Het kan zijn: Een gesponsorde post. Een gastpost. Een shout-out. Cross promotie. Iets anders.