Wat is online reputatiemanagement?
Met online reputatiemanagement probeert een persoon of organisatie positieve en negatieve online beeldvorming te beheren. Er wordt gefocust op het oproepen van zoveel mogelijk positieve publiciteit, maar ook op het verwijderen van negatieve berichten.
Hoe online reputatiemanagement?
Als we negatieve berichten lezen over een organisatie, nemen we hier geen contact mee op. Deze informatie heeft ongunstige gevolgen voor de populariteit en naam van een bedrijf. Door het Europese ‘recht om vergeten te worden,’ heeft u recht om verzoeken in te dienen tot het verwijderen van nadelige zoekresultaten. Dit doet u bij het bedrijf achter de zoekmachine. In plaats van focussen op het verwijderen van nadelige informatie, kunt u ook focussen op het creëren van nieuwe, positieve berichten. Denk aan het creëren van blogs, andere nieuwe inhoud en online promotie op sociale netwerken.
Schakel specialisten in
Er zijn veel bedrijven die organisaties succesvol ondersteunen middels online reputatiemanagement. Met positieve PR zorgen deze organisaties voor nieuwe content door positieve persberichten, achtergrondartikelen en blogposts te verspreiden. Bovendien hebben deze bedrijven vaak contacten met populaire websites waarop de positieve content geplaatst kan worden. Hierdoor zullen de berichten zo snel mogelijk verspreiden.