Optimalisatie van gesproken zoekopdrachten: de ultieme gids

[ad_1]

Terwijl technologie onze manier van leven verstoort, veranderen ook ons ​​zoekgedrag en onze mogelijkheden.

Is uw bedrijf klaar voor het steeds veranderende SEO-landschap?

Spraakgestuurd zoeken is een van de nieuwste en meest populaire zoektrends die er zijn. Laten we eens kijken hoe u uw site klaar kunt maken voor gesproken zoekopdrachten:

Wat is gesproken zoekopdrachten?

Spraakgestuurd zoeken verwijst naar het online zoekproces waarbij een zoekopdracht wordt uitgevoerd met de stem in plaats van met getypte woorden.

Met andere woorden, gesproken zoekopdrachten zijn wanneer u tegen een apparaat praat dat de zoekopdracht voor u uitvoert.

Gesproken zoekopdrachten waren vroeger een trend, maar nu is het meer een normaliteit. We zouden allemaal vragen stellen aan ons mobiele apparaat, waarna het apparaat voor antwoorden naar een zoekmachine gaat. We zoeken met onze stem zonder te beseffen dat we dat zijn.

Wat is optimalisatie van gesproken zoekopdrachten?

Aangezien gesproken zoekopdrachten met vertrouwen een onderdeel van ons dagelijks leven zijn geworden, vragen marketeers zich natuurlijk af hoe ze ervoor kunnen zorgen dat hun bedrijven worden gevonden wanneer consumenten hun zoekopdrachten inspreken in plaats van ze te typen.

Als het gaat om zoekmachineoptimalisatie, stelt gesproken zoekopdrachten twee hoofdvragen:

  • Hoe bepaalt een apparaat welke bronnen het retourneert als antwoord op een zoekopdracht?
  • Waar komen klikken vandaan? Als een zoekopdracht wordt uitgevoerd zonder te typen, gebeurt er dan interactie met zoekresultaten zonder klikken/tikken?

Laten we, voordat we ingaan op optimalisatietactieken voor gesproken zoekopdrachten, beide vragen proberen te beantwoorden.

Resultaten van gesproken zoekopdrachten

Spraakgestuurd zoeken is sterk afhankelijk van het apparaat waarmee het wordt uitgevoerd. In dit opzicht is gesproken zoekopdrachten heel anders dan tekst zoeken.

Bij traditioneel (op tekst gebaseerd) zoeken blijft Google Google, ongeacht het apparaat waarop u uw zoekopdracht typt.

Als het gaat om gesproken zoekopdrachten, kiest uw apparaat er vaak voor om te dienen wat het wil. Op een Android-apparaat hoort u bijvoorbeeld vaak een uitgelicht fragment dat wordt voorgelezen als reactie op een zoekopdracht. Als je spraakgestuurd zoekt met Siri (Apple), slaat ze het aanbevolen fragment over en begint ze met het beste organische resultaat:

organische zoektocht

Onnodig te zeggen dat deze verschillen belangrijk zijn omdat uw site het risico loopt te worden weggelaten in de gevallen waarin deze wordt weergegeven.

Er is hier geen eenvoudig antwoord. Misschien wilt u spraakgestuurd zoeken naar uw belangrijkste zoekwoorden met behulp van verschillende apparaten om beter te begrijpen wat ze allemaal opleveren. Het is ook logisch om naar uw webanalyses te verwijzen om het populairste apparaat te identificeren dat uw huidige publiek gebruikt.

Mijn favoriete methode om dat te doen is Finteza waarmee u nauwkeurig kunt bekijken hoe de apparaten van uw publiek omgaan met uw verkooptrechter:

Finteza

Interactie met resultaten van gesproken zoekopdrachten

Hoe uw gebruikers omgaan met de resultaten van gesproken zoekopdrachten, hangt ook af van het apparaat dat ze gebruiken.

In de meeste gevallen hebben we te maken met twee soorten scenario’s:

  • Gebruikers krijgen een bepaald resultaat voorgeschoteld door een apparaat. Een apparaat leest bijvoorbeeld een antwoord op een vraag terug.
  • Gebruikers krijgen een lijst met resultaten te zien en ze kunnen ermee doorgaan op dezelfde manier als ze zouden communiceren met niet-zoekresultaten.

iPhone-zoekresultaten

Met dat in gedachten lijkt het erop dat de SEO-industrie op twee belangrijke manieren verandert:

  • Sommige zoekopdrachten resulteren in 0 klikken (net als normale zoekresultaten)
  • In plaats van top tien zoekresultaten hebben we te maken met top drie

Geen van de bovenstaande veroorzaakt een revolutie. Dit zijn slechts kleine wijzigingen in zoekreizen waarmee rekening moet worden gehouden.

Bovendien zal vrijwel elke gesproken zoekopdracht eindigen in mobiele interacties met uw site, dus het is belangrijk om uw site te testen op zoveel mobiele apparaten (smartphones, tablets, enz.) als u kunt vinden.

Nieuwe soorten zoekopdrachten

Een van de grootste uitdagingen die voice search voor zoekmarketeers met zich meebrengt, is nieuw zoekgedrag. Mensen praten anders dan ze schrijven. De geschreven taal is goed doordacht en beter georganiseerd.

Bijgevolg zijn gesproken zoekopdrachten spontaan en klinken ze als conversaties: volgens Googlehebben mensen de neiging om op dezelfde manier tegen hun spraakgestuurde apparaten te praten als tegen vrienden.

Statistiek

Met gesproken zoekopdrachten hebben zoekmarketeers nu te maken met twee nieuwe manieren waarop mensen zoeken:

  • Spontane gesproken zoekopdrachten: Dit is wanneer een gebruiker een actie wil ondernemen (gaan, kopen, enz.). Deze gebeuren vaak onderweg (tijdens het autorijden, wandelen, koken, etc.)
  • Conversatie interacties: Dit is wanneer een gebruiker zijn apparaat een vraag stelt.

Hier is een kort overzicht van hoe u kunt optimaliseren voor beide typen zoekopdrachten:

Zoek intentie

Wat is het?

Zoekresultaten

optimalisatie

Gesproken zoekopdrachten

Hoog (commerciële bedoeling)

Zoeken naar lokale bedrijven, producten, routebeschrijvingen etc.

Een lijst met opties voor consumenten om onmiddellijk te handelen (kopen, ga naar, etc.)

Dien uw producten in bij Google Shopping, verifieer uw bedrijf op lokale platforms zoals Yelp en Google Mijn Bedrijf, enz. Let op SEO bij indiening bij GMB)

Gespreksvragen

Informatieve bedoeling

Op zoek naar snelle antwoorden

Resultaten om op te tikken, of het antwoord wordt voorgelezen door het apparaat

Optimaliseren voor nichevragen (meer hierover hieronder)

Zoekwoordonderzoek: focus op vragen

Je kunt onmogelijk alle verschillende manieren vastleggen waarop mensen hun zoekopdrachten tegen een apparaat kunnen uitspreken. Maar u kunt populaire vragen onderzoeken om beter te begrijpen wat uw doelgroep wil weten of moeite heeft om op te lossen.

Vragen zijn zoekopdrachten met volledige zinnen. Ze komen het dichtst in de buurt van hoe mensen in het echte leven praten. Daarom zijn vragen zo belangrijk voor optimalisatie van gesproken zoekopdrachten. Er zijn een paar krachtige tools die u kunt gebruiken voor vraagonderzoek. Mijn favorieten zijn deze drie:

1. Beantwoord het publiek

Beantwoord het publiek de suggesties van Google gebruiken om vragen te vinden die mensen vaak in het zoekvak typen.

Mijn favoriete onderdeel van de tool is de manier waarop ze de resultaten weergeven: het lijkt bijna op een mindmap:

Beantwoord het publiek

2. Tekstoptimalisatie

Tekstoptimalisatie is een hulpmiddel voor semantische analyse dat gerelateerde concepten identificeert voor zoekopdrachten en vragen vindt die betrekking hebben op zoekopdrachten. Het is een geweldige manier om zoekpatronen te begrijpen die uw doelgroep gebruikt:

Vragen over tekstoptimalisatie

3. Buzzsumo-vragen

Buzzsumo heeft een van de coolste onderzoekstools voor vragen die vragen van overal op internet verzamelt (inclusief Quora en Amazon) en je een goed georganiseerde lijst biedt.

De tool toont u ook gerelateerde zoekwoorden en vragen zodat u een bredere kijk krijgt op hoe mensen die nichevragen formuleren:

Buzzsumo

Geef beknopte antwoorden

Verschillende onderzoeken naar resultaten van gesproken zoekopdrachten (waaronder deze van SEMrush) hebben ontdekt dat topresultaten duidelijke beknopte antwoorden geven die bestaan ​​uit gemiddeld ongeveer 41 woorden.

Wanneer u een relevante vraag identificeert die u in uw inhoud wilt opnemen, volgt u deze stappen:

  • Zet deze vraag in het kopje H2 of H3
  • Volg met een snel antwoord
  • Werk verder uit als u meer te zeggen heeft om de vraag te beantwoorden.

Deze strategie voor contentoptimalisatie zal beide tevreden stellen:

  • Algoritme voor gesproken zoekopdrachten dat de neiging heeft om duidelijke antwoorden op een bepaalde vraag te zoeken
  • Regulier zoekalgoritme dat de neiging heeft om te zoeken naar diepgaande inhoud die een hogere ranking verdient

Het is ook een goed idee om een zelfstandig kennisbankgedeelte en stel daar uw nichevragen samen. Dit is een geweldige manier om uw site gerangschikt te krijgen voor meer conversatievragen:

kennisbank-1

Het is ook een goed idee om antwoorden in alternatieve formaten te geven, zoals audio- en videoantwoorden. Het is ook vrij eenvoudig om een ​​videoversie van elke inhoud te maken met behulp van online-editors.

Verbeter de laadsnelheid van pagina’s

Een andere studie van Teruglinko (evenals andere soortgelijke onderzoeken) ontdekten dat paginasnelheid een belangrijke rol leek te spelen bij optimalisatie van gesproken zoekopdrachten.

De gemiddelde resultatenpagina voor gesproken zoekopdrachten laadt in 4,6 seconden (52% sneller dan de gemiddelde pagina).

Het bovengenoemde SEMrush-onderzoek beweert dat de beste resultaten voor gesproken zoekopdrachten meestal de snelste waren van alle andere resultaten op die pagina.

Ervoor zorgen dat uw site snel is, is cruciaal voor de positie van gesproken zoekopdrachten en voor de bruikbaarheid van uw site. Zorg er dus voor dat je de laadsnelheid van je pagina meet, test en verbetert.

Finteza kan u helpen identificeer wat uw pagina vertraagt. U kunt dat rapport ook beperken tot mobiele gebruikers.

pagina prestaties

Er zijn ook enkele krachtige WordPress-plug-ins die u zullen helpen de snelheid van uw site te verbeteren. Hier is een gedetailleerde, gemakkelijk te volgen gids over het versnellen van uw WordPress-site.

Zoek een gemakkelijke merknaam

Een van de belangrijkste redenen waarom mensen op een mobiel apparaat zoeken, is om naar een bepaalde website te navigeren. Daarom is de vraag hoe gemakkelijk het is om uw domeinnaam uit te spreken of te spellen veel belangrijker geworden.

Als u nog steeds op zoek bent naar een merknaam, gebruik dan benoemen om een ​​kort domein te vinden dat gemakkelijk te spellen is en dat niet veel spelfouten zal veroorzaken.

Voordat u een domein koopt, moet u het eerst testen met behulp van de spraakgestuurde zoekfunctie van Google Chrome om te zien hoe gemakkelijk het is voor een machine om uw naam te herkennen:

google zoeken (1)

Het is een goed idee om je vrienden en volgers te vragen hetzelfde te doen en de feedback te delen. U moet een domeinnaam vinden waar u gemakkelijk naartoe kunt navigeren met uw stem.

Laatste gedachten

In wezen zal gesproken zoekopdrachten de zoekmachineoptimalisatie niet radicaal veranderen. De best practices blijven hetzelfde: u wilt bruikbare antwoorden en oplossingen bieden voor nichevragen en zorgen voor de snelheid en goede bruikbaarheid van uw site.

Het enige dat u hoeft te doen, is de apparaten waarmee uw huidige sitegebruikers uw site bezoeken nauwlettend in de gaten te houden en ervoor te zorgen dat uw bedrijf op al deze apparaten vindbaar is. Veel geluk!

Veelgestelde vragen over optimalisatie van gesproken zoekopdrachten

Wat is optimalisatie van gesproken zoekopdrachten?

Optimalisatie van gesproken zoekopdrachten is het proces van het verbeteren van uw resultaten van gesproken zoekopdrachten. Het proces omvat het beantwoorden van twee hoofdvragen. 1. Hoe bepaalt een apparaat welke bronnen het retourneert als antwoord op een zoekopdracht? 2. Waar komen klikken vandaan? Als een zoekopdracht wordt uitgevoerd zonder te typen, gebeurt er dan interactie met zoekresultaten zonder klikken/tikken?

Hoe verschilt gesproken zoekopdrachten van tekst zoeken?

Spraakgestuurd zoeken is sterk afhankelijk van het apparaat waarmee het wordt uitgevoerd. In dit opzicht is gesproken zoekopdrachten heel anders dan tekst zoeken. Als het gaat om gesproken zoekopdrachten, kiest uw apparaat er vaak voor om te dienen wat het wil. Op een Android-apparaat hoort u bijvoorbeeld vaak een uitgelicht fragment dat wordt voorgelezen als reactie op een zoekopdracht. Als je spraakgestuurd zoekt met Siri (Apple), slaat ze het aanbevolen fragment over en begint ze met het beste organische resultaat.

Hoe kan ik de optimalisatie van gesproken zoekopdrachten voor mijn bedrijf verbeteren?

Verbeter de optimalisatie van gesproken zoekopdrachten door populaire vragen te onderzoeken om beter te begrijpen wat uw doelgroep wil weten of moeite heeft om op te lossen, duidelijke en beknopte antwoorden op deze vragen te geven en de laadsnelheid van pagina’s te verbeteren.

Plaats een reactie