[ad_1]
Door uw online reputatie te monitoren, krijgt u inzicht in wat prospects, klanten en andere belanghebbenden over u zeggen. U verbetert uw begrip van klanten, en dat zal licht werpen op de mate waarin uw producten of diensten presteren in zoekresultaten en commercieel. Als klap op de vuurpijl heb je een betere kans om een crisis of controverse te vermijden door deze in een vroeg stadium op te vangen voordat hij de kans krijgt om uit de hand te lopen.
Online tools voor reputatiebeheer automatiseren veel van uw inspanningen en kunnen waardevolle inzichten onthullen die u anders misschien had gemist. Hieronder geven we een overzicht van de reputatietools waar we het meest naar worden gevraagd. Onderstaande tools worden niet alleen gebruikt om je online reputatie te monitoren, maar ook om andere dingen te doen. Bij Reputation X gebruiken we diverse tools om de online profielen van onze klanten te monitoren, omdat geen enkele tool op zichzelf een complete oplossing biedt.
Opmerking: als u op zoek bent naar SEO-tools die wij gebruiken, kunt u deze hier vinden.
Ga naar een sectie:
- SEMRush
- Google-meldingen
- Noemen
- Beoordeling Push
- TalkWalker
- ReviewTrackers
- Vogeloog
SEM Rush
SEMRush is een professionele tool voor zoekmachineoptimalisatie die wordt gebruikt voor veel SEO (zoekmachineoptimalisatie) gerelateerde taken. Een van de mogelijkheden is om bij te houden waar merkgerelateerde zoekresultaten in Google ranken. Het heeft ook een “merkbewaking” -functie en vele andere. Wanneer het wordt gebruikt met andere aspecten van de tool, kunt u meldingen over uw merk ontvangen (monitoring genoemd) en ook de relatieve posities van bepaalde zoekresultaten controleren om te begrijpen hoe zichtbaar ze zijn.
Stel dat uw bedrijf een Yelp-probleem heeft. Je kunt SEMRush instellen om de Google-positie van Yelp te volgen om in de loop van de tijd een idee te krijgen hoe zichtbaar deze is. Als je slechte Yelp-recensies hebt, wil je dat Yelp op pagina 99 van de zoekresultaten staat (meestal op de eerste twee pagina’s). Door zowel vermeldingen als de positie van negatieve zoekresultaten bij te houden, kunt u een idee krijgen of u andere beoordelingssites moet optimaliseren boven eventuele negatieve beoordelingsproblemen die u heeft. Natuurlijk moet u ook werken aan het verbeteren van die beoordelingen.
Google-meldingen
Goede oude Google-alerts. We hebben geconstateerd dat Google-waarschuwingen het beste zijn als ze gratis zijn, maar er zijn betere tools beschikbaar.
Google Alerts is een gratis webmonitoringservice die wordt aangeboden door de zoekmachine-gigant zelf. U kunt waarschuwingen instellen voor uw bedrijfsnaam en branchezoekwoorden. Dit is een multifunctioneel hulpmiddel, omdat u het kunt gebruiken om uw merkvermeldingen te controleren, inclusief negatieve vermeldingen, en u kunt ook ideeën voor het maken van inhoud krijgen van uw branchezoekwoorden.
Het is super eenvoudig om Google Alerts in te stellen. Het enige wat u hoeft te doen is het trefwoord in te voeren waarvoor u meldingen wilt ontvangen en een paar opties te selecteren met betrekking tot frequentie en regio. Dan ontvang je e-mails die je op de hoogte houden van de zoekresultaten voor jouw zoekwoord of merk.
Noemen
Noemen werkt op dezelfde manier als Google Alerts op het gebied van sociale media, maar is robuuster. Mention houdt sociale media in de gaten om eventuele vermeldingen van u of uw merk in online gesprekken te vinden. U kunt naar online gesprekken luisteren, relevante inhoud publiceren en rechtstreeks communiceren met uw publiek. Met het platform kunt u dagelijks meer dan 1 miljard bronnen controleren om eventuele vermeldingen van uw naam op te vangen – zowel goed als slecht.
Mention voert zowel monitoring en luisteren als concurrentieanalyses uit. Concurrentieanalyse is wanneer u het gesprek rond uw concurrentie volgt om zowel branchetrends als sentiment te begrijpen.
Beoordeling Push
Review Push gaat vooral over het monitoren van reviews. Het vereenvoudigt het beheer van beoordelingen door al uw beoordelingen op één plek te verzamelen. Deze tool is met name handig voor bedrijfseigenaren met meerdere locaties, omdat de software monitoring op meerdere locaties en onbeperkte locaties biedt. U kunt beoordelingen volgen die zijn gemaakt op sociale media en op de beste beoordelingssites.
Met rapportage op meerdere niveaus kunt u inzoomen op beoordelingen om te zien hoe verschillende winkels ten opzichte van elkaar scoren. U kunt zelfs achterhalen op welke beoordelingssites uw merk niet voorkomt, zodat u zich op die platforms kunt richten om uw algehele beoordelingsstrategie te verbeteren. E-mailwaarschuwingen kunnen ook worden ingesteld om u op de hoogte te stellen van nieuwe beoordelingen, zodat u snel kunt reageren op zowel positieve als negatieve beoordelingen.
Talkwalker
Talkwalker is een gratis monitoringtool waarmee u uw campagnes en hashtags kunt volgen. Er is geen limiet aan het aantal zoekopdrachten dat u kunt uitvoeren en de service is beschikbaar in 187 talen. U kunt zoeken naar uw eigen campagnes en hashtags of die van uw concurrenten om waardevolle informatie te verkrijgen waarmee u uw concurrentie voorblijft.
ReviewTrackers
ReviewTrackers is een geweldige tool voor bedrijfseigenaren om online beoordelingen te volgen. U kunt e-mailwaarschuwingen instellen voor meldingen die dieper ingaan op informatie over het algemene sentiment van uw beoordelingen en de aspecten van uw bedrijf die het vaakst worden genoemd. Er is ook een mobiele app die kan worden gebruikt om beoordelingen op elk moment te volgen en erop te reageren, zelfs als u uw laptop niet bij de hand hebt.
Vogeloog
Birdeye is voor veel bedrijven een goede tool voor het monitoren en verbeteren van reviews. De belangrijkste reden van bestaan is het verbeteren van recensies en beoordelingen, maar het heeft wel een Birdeye Alerts-functie. Ons belangrijkste probleem met Birdeye is dat het geen “gating” biedt. Gating is wanneer twee stappen worden gebruikt om klanten beoordelingen te laten schrijven:
- Stap 1: Vraag de klant om een duim omhoog of omlaag.
- Stap 2: Als ze het een duim omhoog hebben gegeven, stuur ze dan naar een beoordelingssite. Als een duim omlaag staat, komt de klantenservice tussenbeide en wordt er geen beoordeling gevraagd.
Birdeye doet niet aan poorten, in plaats daarvan worden alle klanten naar een beoordelingssite gestuurd, ongeacht hun mening. Dit kan voor veel bedrijven werken (Birdeye zegt van wel, onze ervaring is een beetje anders), en zo geven Yelp en andere beoordelingssites de voorkeur aan dingen. Maar veel bedrijfstakken (incassanten, reisorganisaties die afhankelijk zijn van service-ervaringen van derden, enz.) reageren niet zo goed op niet-gated systemen als op gated systemen.
Birdeye heeft echter een prachtige gebruikersinterface (UI). Onze favoriete gebruikersinterface in feite. En de bewakingsfunctionaliteit is erg goed.
Maximaliseer uw ORM-inspanningen
Dit is geenszins een uitgebreide lijst van alle online monitoringtools voor reputatiebeheer die er zijn. We hebben eenvoudigweg een overzicht gegeven van enkele van de tools waar mensen ons het meest naar vragen. Elk van deze tools helpt bij het automatiseren van uw online reputatiebeheer, waardoor u tijd overhoudt om te werken aan het verbeteren of onderhouden van uw reputatie. We gebruiken er veel.
Zodra u begint met het verzamelen van de inzichten die deze tools beschikbaar stellen, is het belangrijk om actie te ondernemen. Als u weet wat er online over u wordt gezegd, kunt u een gepersonaliseerde strategie voor reputatiebeheer ontwikkelen. U weet welke gebieden van uw bedrijf het goed doen, welke verbetering behoeven, en u zult meer verbonden zijn met uw publiek of klanten.
Als je wat extra hulp nodig hebt bij het beheren van je online reputatie of op zoek bent naar creatievere manieren om met je gegevens om te gaan, neem dan vandaag nog contact met ons op.
Veelgestelde vragen over tools voor online reputatiebewaking
Hoe monitor ik mijn online reputatie?
Online tools voor reputatiebeheer kunnen tijd besparen en waardevolle inzichten opleveren in uw inspanningen op het gebied van reputatiebeheer. Er zijn tal van gratis en betaalde monitoringtools beschikbaar om te helpen.
Wat zijn de voordelen van het monitoren van mijn online reputatie?
Door uw online reputatie te monitoren, krijgt u de inzichten die u nodig heeft om uw klanten beter te begrijpen. Die informatie kan worden gebruikt om uw producten of diensten te verbeteren en uw zoekresultaten te verbeteren.
Welke tools kan ik gebruiken om mijn online reputatie te monitoren?
De meest populaire tools voor reputatiebewaking zijn: SEMRush, Google Alerts, Mention, Review Push, TalkWalker, ReviewTrackers en Birdeye.