Redenen waarom online reputatiecampagnes mogelijk niet werken

[ad_1]

Soms werken online reputatieprojecten niet. Er zijn een aantal redenen waarom een ​​project niet lukt, maar er zijn er een paar die eruit springen. De belangrijkste reden is een gebrek aan SEO, maar er zijn ook andere redenen, zoals een loskoppeling tussen realiteit en verwachtingen. Het is ook belangrijk op te merken dat niet alle reputatiemanagementbedrijven zijn wat ze zeggen te zijn.

Niet genoeg SEO

We doen forensisch onderzoek naar projecten van concurrenten (en soms die van onszelf) om erachter te komen waarom de projecten niet het verwachte resultaat hadden. De belangrijkste reden waarom op realiteit gebaseerde online reputatiemanagementprojecten niet werken, is een gebrek aan zoekmachineoptimalisatie (SEO). Het is een feit dat de meeste reputatiebedrijven geen adequate SEO uitvoeren omdat het duur is. Omdat SEO voor de meeste klanten onzichtbaar is, merken ze niet dat het niet wordt gedaan.

Niet genoeg tijd voor reputatiemarketing

Elk project dat we ooit hebben ondernomen in meer dan tien jaar reputatiemarketing heeft een gevoel van urgentie gehad. Elke reputatieklant wil dat het bedrijf de zoekresultaten zo snel mogelijk corrigeert, zodat ze weer aan de slag kunnen. Maar er zijn grenzen: de vertraging van zoekmachines en organische optimalisatie.

A. Vertragingstijd voor contentontwikkeling

Elk online programma voor reputatiebeheer omvat de ontwikkeling van inhoud. Artikelen, websites, sociale media hebben tijd nodig om te brainstormen, te maken en goed te keuren voordat ze worden gepubliceerd. Het proces duurt meestal een paar weken (soms sneller, soms niet). Door deze vertraging wordt de publicatie teruggedrongen, waardoor het project langer duurt.

B. Vertragingstijd bij zoekmachinepromotie

Eenmaal gepubliceerd, en ervan uitgaande dat de inhoud een hoge ranking verdient, zijn er andere factoren aan het werk. Een van die factoren is de vertraging tussen het uitvoeren van SEO en de tijd die Google of Bing nodig heeft om zowel het werk te indexeren als het werk weer te geven in de zoekresultaten.

Het duurt ongeveer tien tot twintig weken voordat een enkele verdiende inkomende link van site A naar site B (de basis waarop SEO staat) de zoekresultaten begint te veranderen, en alleen als het goed wordt gedaan. Dus een reputatiemanagementcampagne die op 1 januari begint, begint met onderzoek, waarna in februari goedgekeurde content zijn weg vindt naar de zoekresultaten. Ongeveer tien tot twintig weken later zullen de resultaten beginnen te verbeteren. Dat is mei of juni.

Resultaten kunnen eerder veranderen, maar meestal niet vanwege SEO, het is meestal te wijten aan de kracht van de bovenliggende site (bijv. Wikipedia gaat heel snel omhoog omdat het een erg sterke site is). Nogmaals, dit zijn gemiddelden. Inhoud, marketing en promotie kunnen allemaal sneller en langzamer gebeuren in sommige gevallen.

Het negatieve is te sterk

Sommige sites zijn sterk, andere zwak. Een sterke website heeft de neiging om de zoekresultaten te domineren, of de inhoud dat nu verdient of niet. Andere uitstekende content ziet nooit het daglicht omdat de website waarop deze wordt gehost door zoekmachines niet als sterk wordt beschouwd. Er is een “halo-effect” gecreëerd door een sterke site. CNN overtreft normaal gesproken een lokale nieuwswebsite voor hetzelfde verhaal op nationaal niveau. Maar de lokale website kan CNN overtreffen in het geografische gebied dat hij bedient.

Wanneer de negatieve site te sterk is, zullen andere sites, ongeacht hun waardigheid, het moeilijk hebben om er voorbij te komen. Dit komt omdat zwakkere sites zullen moeten overcompenseren. Overcompensatie komt in de vorm van meer sociale media, meer inkomende links en andere indicatoren voor de relevantie van zoekmachines.

Wanneer het negatieve te sterk is, maar reputatiemanagementbedrijven hun diensten uitvoeren zonder sterke SEO (of iets anders) te gebruiken, is het project vanaf het begin gedoemd te mislukken. Aangezien de meeste servicebedrijven voor reputatiebeheer vanwege de kosten geen adequate (of enige) zoekmachinemarketing uitvoeren, zullen de meeste reputatieprojecten mislukken.

Reputatiebeheer “Pakketten” gebruikt

Reputatiebeheerpakketten worden verkocht door grote reputatieservicebedrijven omdat de winstmarges hoog zijn. Elk reputatieproject is anders, maar pakketten niet. Pakketten veroorzaken patronen in zoekresultaten die “voetafdrukken” worden genoemd. Voetafdrukken zijn duidelijke signalen voor zoekmachines zoals Bing en Google dat er iets mis is. Normaal gesproken is er geen echte voetafdruk voor normale organische webinhoud. Er zijn overeenkomsten, maar geen cookie-cutter-patronen zoals die worden gezien wanneer een bedrijf een “reputatiebeheerpakket” gebruikt.

De enige manier om reputatiewerk uit te voeren, is door elk project in een uniek licht te bekijken en dienovereenkomstig uit te voeren.

Irrelevante of ongeïnspireerde inhoud

Webcontent komt alleen op de eerste pagina met zoekresultaten terecht als dat verdient. De meeste webinhoud verdient het niet. Top tien lijsten en andere ongeïnspireerde inhoud zullen meestal wegkwijnen op pagina’s verder terug, zoals zou moeten. Maar creativiteit is duur, dus de meeste reputatieservicebureaus doen het niet. In plaats daarvan gebruiken ze headline-generators. Met deze generatoren kan een bureau snel een lange lijst met inhoud maken zonder erover na te denken. De koppen zijn generiek, te veel gebruikt en in de meeste gevallen irrelevant. Maar bureaus weten dat mensen in eerste instantie geïnteresseerd zijn in kwantiteit omdat ze de kwaliteit niet adequaat kunnen beoordelen. Deze ondermaatse inhoud komt terecht waar hij verdient in de zoekresultaten – op pagina’s verder terug.

De zwarte doos

Geen enkel reputatiebureau kan weten hoe Google werkt. In feite weet Google niet hoe Google werkt (echt waar). De kunstmatige intelligentie die zoekfactoren zoals RankBrain aandrijft, heeft hun ingenieurs met stomheid geslagen. Als Google niet alles weet, kunnen reputatiebureaus dat ook niet. Soms gebeuren er dingen die onverklaarbaar lijken vanwege de ‘black box’-aspecten van zoekmachines. Een goed bedrijf gebruikt A/B-testen om te leren wat wel en niet werkt, maar zelfs de beste reputatiefirma’s hebben niet 100% van de tijd gelijk.

De meeste online reputatiebedrijven doen slechts 20%

De meeste bedrijven die online reputatiediensten aanbieden, leveren ongeveer 20% van wat nodig is om het probleem op te lossen. Grotere bedrijven gebruiken veel automatisering om diensten op schaal uit te voeren met een “kwantiteit boven kwaliteit”-benadering. Klanten zien dat er veel websites en profielen worden gebouwd en vinden dat het goed gaat.

Maar wat ze niet zien is de onzichtbare 80%, de zoekmachine optimalisatie (SEO). SEO, zoals hierboven vermeld, is duur. Ons onderzoek heeft uitgewezen dat de meeste bedrijven het niet doen. Ze weten dat ze een klant een paar maanden aan de haak kunnen houden voordat ze zien dat het niet werkt. Maar het SEO-bit kost tijd (ook hierboven genoemd) en mensen zijn ongeduldig.

Dat is in een notendop de reden waarom de meeste reputatiemanagementcampagnes niet werken. Maar je kunt er hier meer details over vinden.

Veelgestelde vragen over reputatieservices

Waarom falen reputatiemanagementdiensten?

De belangrijkste reden waarom reputatiebeheerdiensten falen, is een gebrek aan SEO. Andere redenen voor het mislukken zijn onder meer een discrepantie tussen realiteit en verwachtingen, vertraging bij de ontwikkeling van inhoud en extreem sterke negatieve inhoud.

Hoe kan ik een sterke site overtreffen?

Een sterke website (zoals CNN) zal de zoekresultaten domineren, of de inhoud dat nu verdient of niet. Andere sites zullen het moeilijk hebben om er overheen te komen, maar het is mogelijk als ze een marketingstrategie voor zoekmachines hebben. Zwakkere sites moeten tijd besteden aan het verbeteren van hun sociale media, inkomende links en andere indicatoren voor de relevantie van zoekmachines om een ​​sterkere website te overtreffen.

Moet ik een reputatiemanagementpakket aanschaffen?

Reputatiebeheerpakketten veroorzaken patronen in zoekresultaten die footprints worden genoemd. Deze voetafdrukken veroorzaken waarschuwingen in zoekmachines zoals Bing en Google en kunnen het tegenovergestelde beoogde effect veroorzaken. De enige manier om reputatiewerk uit te voeren, is door elk project in een uniek licht te bekijken en dienovereenkomstig uit te voeren.

Plaats een reactie