[ad_1]
Reputatie is de sleutel tot succes voor verhuurders en vastgoedbeheerders. Studies tonen aan dat 89% van de huurders beoordelingssites bezoekt en de beoordelingen gebruikt om hun zoekopdracht naar appartementen te verfijnen. 70% van de potentiële huurders besluit een pand of project te bezoeken op basis van zijn reputatie.
In weer een ander onderzoek erkende 80% van de huurders dat ze beoordelingen gebruiken bij het zoeken naar een nieuwe woning. Driekwart van de ondervraagden gaf aan dat beoordelingen en aanbevelingen erg nuttig zijn bij het zoeken naar een appartement. Dus als u dacht dat een positieve online reputatie iets is dat u als verhuurder of vastgoedbeheerder over het hoofd zou kunnen zien, denk dan nog eens goed na.
Secties
- Voordelen van een goede reputatie
- Trends die hebben geleid tot de behoefte aan reputatiemanagement in de vastgoedsector
- Hoe verhuurders een positieve reputatie kunnen opbouwen
Voordelen van een goede reputatie
Een uitstekende online reputatie is cruciaal omdat potentiële en huidige huurders deze vaak zullen gebruiken om een mening over u en uw eigendom te vormen. Andere voordelen van een goede reputatie zijn:
- Verlaagt de omloopsnelheid – Huurders kunnen inschatten hoe goed of slecht hun huurervaring zal zijn op basis van de reputatie van het onroerend goed. Dit heeft invloed op hun beslissing om uw eigendom te kiezen of af te zien. Bovendien zou het behouden van een goede reputatie uw huidige huurders veel langer moeten helpen behouden, waardoor uw verlooppercentages effectief worden verlaagd.
- Hogere en consistentere huurinkomsten – Met een lager huurverloop door een goede reputatie ervaar je ook een stabiele en sterkere inkomstenstroom. Volgens een recent onderzoek van de Universiteit van Reading zullen verhuurders die investeren in het aangaan van goede relaties met hun huurders hun financiële rendement waarschijnlijk met 1,9% zien stijgen.
- Lagere marketingkosten – Tevreden huurders zijn uw grootste troeven als het gaat om marketing. Dergelijke huurders zijn vaak bereid om u door te verwijzen en aan te bevelen bij hun vrienden, buren en collega’s. Zo vervul je vacatures snel en voorkom je leegstand.
- Eenvoudiger beheer – Een goede reputatie betekent dat potentiële klanten een positief oordeel over u hebben. Zo werk je makkelijker samen met je huurders en buren. Ook wordt het makkelijker om samen te werken en geschillen op te lossen.
Trends die hebben geleid tot de behoefte aan reputatiemanagement in de vastgoedsector
Het opbouwen van een positieve reputatie is een belangrijke onderneming geworden voor elke vastgoedeigenaar die op de hoogte wil blijven van het spel in deze branche. Het belang van reputatiemanagement in de verhuursector wordt veroorzaakt door de volgende opkomende trends.
De opkomst van online beoordelingen
Tegenwoordig wordt van verhuurders en vastgoedbeheerders of -agenten verwacht dat ze nadenken over hoe hun onsite en online interacties met potentiële klanten hun activiteiten beïnvloeden. Nu de meeste huurders zich haasten naar online beoordelingssites om hun onaangename ervaringen te documenteren, moeten eigenaren van onroerend goed hun reputatie nu meer dan ooit bewaken.
Online beoordelingssites zijn niet alleen een bron van klantinzicht. Ze hebben ook invloed op de algehele prestaties van een vastgoed- of vastgoedbeheerbedrijf. Het hebben van positieve online beoordelingen helpt bij het aantrekken van nieuwe huurders en het verbeteren van de omloopsnelheid. Online beoordelingen bieden ook feedback en nuttige kritiek die u kunt gebruiken om de ervaring van het onroerend goed te verbeteren om de retentie- en acquisitiepercentages te verbeteren.
Sabine Ghali, directeur bij Buttonwood Property Management, maakt een goed punt als ze zegt: “Een van mijn meest waardevolle vaardigheden die ik elk jaar blijf ontwikkelen, is het werven van toptalent voor mijn bedrijf.”
Onthoud: je bent zo goed als je team. Als u een vastgoedbeheerbedrijf runt, is het absoluut noodzakelijk om al het personeel te trainen in het belang van klantbeheer en klantrelaties – aangezien er maar één slechte ervaring nodig is om het beeld van een huurder of verhuurder van uw hele bedrijf te verpesten.
Meer verhuurders laten agenten vallen en gaan solo
Verhuurders worden vaak gezien als de slechteriken in de verhuur. De meeste huurders zijn van mening dat de meerderheid van de verhuurders meer om het geld geeft dan om hun welzijn. Bovendien heeft het gebruik van verhuurmakelaars door verhuurders hen in een kwaad daglicht gesteld bij huurders vanwege de gewetenloze kosten die sommige makelaars opleggen aan huurders.
In het Verenigd Koninkrijk heeft de regering onlangs een verbod ingesteld op verhuurvergoedingen die in rekening worden gebracht aan huurders die onroerend goed willen verhuren. Dit, in combinatie met strengere belastingwijzigingen, resulteerde in een groot aantal verhuurders die deze vergoedingen wilden verschuiven of kosten wilden besparen door hun vastgoedbeheerbedrijf te dumpen of over te stappen op goedkopere online verhuurmakelaars. Tijdens de nasleep van de afschaffing zei 70% van de ondervraagde verhuurders dat ze minder snel een makelaar zullen gebruiken.
In de VS is het aantal verhuurders dat geen gebruik maakt van een property manager of agent zelfs nog hoger, namelijk 73%.
Verhuurders die ‘solo’ gaan, moeten in wezen een reputatie opbouwen vanaf het begin, aangezien ze niet langer kunnen vertrouwen op de reputatie van een vastgoedbeheerder of -makelaar. Bovendien is reputatie belangrijker dan ooit in een moeilijke markt, aangezien huurders veel onderhandelingsmacht hebben.
De groei van sociale media
Sociale media zijn een belangrijk platform geworden voor bedrijven om in contact te komen met potentiële klanten – en dat geldt ook voor verhuurders met huurders. Van verhuurders wordt verwacht dat ze meer doen dan een sociale aanhang opbouwen. Ze moeten hun huurders voortdurend betrekken en de online ervaring van hun gebruikers menselijker maken. Bovendien vergroot het gebruik van sociale media door eigenaren van onroerend goed de geloofwaardigheid van hun bedrijf en bevordert het loyale volgers, fans en recensenten. Dit soort loyaliteit zorgt voor consistente huurverlengingen en hogere inkomsten.
Hoe verhuurders een positieve reputatie kunnen opbouwen
Dus wat moeten verhuurders doen om een goede reputatie op te bouwen en te behouden?
Zorg voor een positieve ervaring voor huurders
Het opbouwen van een goede relatie met uw huidige huurders verhoogt hun tevredenheid en loyaliteit aan uw eigendom. Hier leest u hoe u de huurervaring positief kunt maken:
- Wees flexibel in termen van huurvoorwaarden en verzoeken van huurders
- Reageer snel op verzoeken van huurders en los geschillen eerlijk op
- Zorg ervoor dat uw eigendom schoon en bewoonbaar is
- Bouw een gemeenschapsgevoel op voor uw huurders en zorg ervoor dat ze gemakkelijk en snel contact met u kunnen opnemen
Reageer snel op beoordelingen en verzoeken
U moet zich bewust zijn van wat mensen online over u zeggen. Gelukkig is er software die u kunt gebruiken om online beoordelingen en opmerkingen voortdurend te controleren. Hierdoor kunt u snel reageren op de beoordelingen en ook de nodige wijzigingen aanbrengen aan uw eigendom.
Tijdige en professionele reacties op online reviews en andere vermeldingen laten uw potentiële huurders zien dat u bereikbaar bent. Als een van uw huurders een positieve recensie plaatst, aarzel dan niet om hen te vragen de recensie online met anderen te delen. Volgens BrightLocal laat 71% van de klanten een review achter voor een onderneming als daarom wordt gevraagd.
Negatieve beoordelingen bieden u ook de mogelijkheid om met uw potentiële huurders te communiceren en uzelf in een positief daglicht te stellen. Door respectvol op dergelijke beoordelingen te reageren, laat u zien dat u luistert naar de zorgen van klanten en bereid bent de nodige stappen te ondernemen om eventuele problemen op te lossen. Dergelijke beoordelingen kunnen ook opbouwende kritiek bieden, waardoor u de kans krijgt om op specifieke gebieden te verbeteren.
Wees actief op sociale media
De meeste huurders zoeken naar huurwoningen op de belangrijkste vastgoedportalen, maar daar houden ze niet op. Ze bekijken ook sociale media en u moet uw vermeldingen op Twitter, Facebook, Instagram, Craigslist en Pinterest plaatsen.
Social media is een geweldige tool voor communicatie, marketing en reputatiebeheer voor verhuurders. Hier zijn een paar dingen die u kunt doen om u te onderscheiden van de concurrentie bij het gebruik van sociale media:
- Start een blog en deel interessante en boeiende inhoud
- Bouw duurzame relaties op door de inhoud van uw volgers te volgen en te delen
- Bied kortingen, promoties en wedstrijden aan via uw feed om meer verkeer naar uw accounts te leiden
- Optimaliseer uw advertenties voor mobiel
- Gebruik getuigenissen in uw advertenties op sociale media om het gezicht van uw bedrijf menselijker te maken
- Maak een Facebook-groep voor uw huurders om een community op te bouwen
- Plaats video-walkthroughs op YouTube om uw eigendom te promoten
Laatste gedachten
Succesvolle eigenaren van onroerend goed houden in de gaten wat er online over hun onroerend goed wordt gezegd. Ze weten dat het beheer van hun reputatie cruciaal is om te zorgen voor een gestage stroom van inkomsten, het verlagen van het verloop van huurders, het verlagen van marketinguitgaven en het tevreden houden van hun huurders.
Veelgestelde vragen over reputatiebeheer voor vastgoedbeheerders
Wat zijn de voordelen van een goede reputatie voor vastgoedeigenaren?
Vastgoedeigenaren kunnen de volgende voordelen verwachten van een goede online reputatie. Lagere omloopsnelheid. Hogere en consistentere huurinkomsten. Verminderde marketingkosten. Eenvoudiger beheer.
Waarom moeten vastgoedbeheerders aandacht besteden aan online reputatie?
Veranderende trends in de sector hebben geleid tot de behoefte aan reputatiemanagement in de vastgoedsector. Waarom? Door de opkomst van online reviews, verminderden verhuurders het gebruik van verhuurmakelaars en de groei van sociale media.
Hoe kunnen verhuurders een positieve reputatie opbouwen?
Verhuurders kunnen in drie eenvoudige stappen een positieve reputatie opbouwen. 1. Zorg voor een positieve ervaring voor huurders. 2. Reageer snel op reviews en verzoeken. 3. Wees actief op sociale media.
Hoe kunnen verhuurders een positieve huurervaring voor huurders creëren?
Wees flexibel in termen van huurvoorwaarden en verzoeken van huurders. Reageer snel op verzoeken van huurders en los geschillen eerlijk op. Zorg ervoor dat uw eigendom schoon en bewoonbaar is. Bouw een gemeenschapsgevoel op voor uw huurders en zorg ervoor dat ze gemakkelijk en snel contact met u kunnen opnemen.