Reputatiebranding – Een beknopte handleiding voor de basis

[ad_1]

Een sterk merk hebben is van onschatbare waarde. Klanten vertrouwen merken, blijven ze trouw tijdens tegenslagen (zoals de recente Covid-lockdowns) en halen meer klanten binnen via mond-tot-mondreclame.

Je wist dat waarschijnlijk allemaal al, maar het wordt tijd dat je dat serieus gaat nemen. De wereld draait op veel niveaus door en de enige manier om uw bedrijf overeind te houden, is door een solide merk te hebben. Er zijn veel onderzoeken en enquêtes die dat ondersteunen:

Volgens Funderavindt meer dan 40% van de klanten het niet erg om meer geld uit te geven aan merken waaraan ze trouw zijn. Tegelijkertijd blijft bijna 60% van de mensen trouw aan bedrijven die hen begrijpen, en bijna 90% van de consumenten is trouw aan merken die hun waarden delen.

Geen wonder, 70% van de marketeers toegeven dat consistente en hoogwaardige branding het belangrijkste element is in de interactie met klanten.

Dus wat verandert er in reputatiemanagement en branding? Hier zijn een paar opwindende trends om in gedachten te houden:

Het kiezen van een merknaam is cruciaal maar uitdagend

Het hebben van een gedenkwaardige merknaam die positieve actuele associaties oproept, is de fundamentele stap naar het creëren van een solide naam.

Toch wordt het steeds moeilijker om een ​​beschikbare domeinnaam en beschikbare profielnamen op sociale media te vinden. Volgens Domeintools, zijn er al meer dan 158 miljoen .com-domeinen geregistreerd. Een beschikbare vinden wordt onmogelijk:

domein tellen

Als gevolg hiervan beginnen steeds meer bedrijven met sites op allerlei coole topniveaudomeinen, iets wat ik iedereen zou aanraden om te doen. De consumenten raken gewend aan niet-com-domeinen, dus het kiezen van een alternatieve top-level domeinnaam zal geen negatieve invloed hebben op de zichtbaarheid van uw merk.

benoemen is een coole nieuwkomer in de sector van domeinregistratienamen waarmee u gemakkelijk een coole merknaam kunt bedenken die uw branche weerspiegelt en positieve associaties oproept.

benoemen

De tool controleert ook de beschikbaarheid van grote sociale media-accounts en stelt zelfs een logo voor voor uw toekomstige naam. Namify heeft een lijst met bedrijfsnamen in elke niche om inspiratie op te doen.

Inhoudsdiversificatie is belangrijk

Hoewel het internet bedrijven een ongekende kans heeft gegeven om hun merken bekend te maken, heeft het ook een belangrijke uitdaging gevormd: er zijn te veel kanalen waarop merken worden verwacht aanwezig te zijn.

Hoe kunnen (kleine) bedrijven de tijd en het geld veroorloven om regelmatig overal te zijn?

Door een goed georganiseerde strategie voor contentcreatie en diversificatie.

Merkgestuurde en eigen content is cruciaal voor het creëren van een consistente en gedenkwaardige merkidentiteit.

Volgens een onderzoek van Stackla, bijna 80% van de klanten claimt die inhoud heeft grote invloed op hun aankoopbeslissingen.

Aan de andere kant zijn er minimaal 5 (en vaak 7) vertoningen nodig voordat consumenten een merk onthouden. Met andere woorden, uw inhoud moet ongeveer 5-7 keer worden gezien, zodat mensen uw merk voor een bepaalde tijd onthouden.

Dit betekent dat je veel kanalen bestrijkt, waarvan er vele een beperkt aantal inhoudsformaten ondersteunen:

  • YouTube (alleen video’s)
  • Pinterest en Instagram (alleen afbeeldingen en video’s)
  • Linkedin
  • Gemiddeld (beide werken alleen goed wanneer u lange inhoud maakt)

U kunt slagen in cross-channel contentmarketing als u:

  • Betrek je hele bedrijf bij het brainstormen, onderzoeken, creëren en hergebruiken van content. Zo blijven uw medewerkers gemotiveerd. Reputatiemanagement kan verenig je team, want de meeste medewerkers geven toe dat online beoordelingen hun interne communicatie verbeteren.
  • Gebruik tools om bestaande inhoud om te zetten in video’s, infographics, podcasts en meer. Gelukkig hebben we veel betaalbare tools die het zowel gemakkelijk als goedkoop maken. Waaronder Movavi die gemakkelijk een tekstartikel in een video kan veranderen en visme waarmee u visuals kunt maken (grafieken, grafieken, infographics, enz.). Dergelijke tools zijn webgebaseerd, dus er hoeft niets te worden gedownload en al uw medewerkers kunnen inloggen op een hoofdaccount om overal aan samen te werken. Deze tools zijn ook heel gemakkelijk te gebruiken, dus er is geen dure training of outsourcing vereist. Als je een stap verder wilt gaan, overweeg dan om een ​​populaire blogpost of video om te zetten in een webinar.

Google kan het verschil maken

Het spreekt voor zich dat Google de krachtigste drijfveer voor merkbekendheid is die er is. Er zijn veel onderzoeken die beweren dat Google vaak het begin is van de meeste kooptrajecten, en veel mensen zoeken naar merken in plaats van hun domeinen in de browsers te typen.

De adresbalk (d.w.z. waar u een domein typt om naar de site te navigeren) fungeert vaak als een zoekvak, wat resulteert in veel type-in ​​(direct) verkeer via Google Zoeken. In zowel Google Chrome (mobiel en desktop) als Safari (mobiel) kunt u bijvoorbeeld een deel van het domein typen en op “Go” tikken (of op “Enter” op uw toetsenbord klikken) om direct een Google-zoekopdracht uit te voeren:

google zoeken (2)

Als gevolg hiervan komen mensen vaak op uw site via Google Zoeken, en daarom is Google Zoeken een van de grootste factoren bij het nemen van koopbeslissingen.

Aangezien Google ongeveer 90% van het Amerikaanse zoekmarktaandeel in handen heeft, is het geen wonder dat uw merk bijna niet bestaat als het niet in Google kan worden gevonden.

De zoekresultaten van Google staan ​​onder niemands controle, en dat is begrijpelijk.

Maar ook de merkgestuurde zoekresultaten van Google hebben niemand in de hand en dat is iets waar merken mee te maken hebben.

Het is bijna alsof je een visitekaartje hebt terwijl je niet kunt bepalen wat erop staat.

Merkgestuurde zoekresultaten zijn de resultaten die u ziet bij het zoeken naar uw merknaam.

Merkgestuurd zoeken is belangrijk omdat het de beslissingen van uw kopers kan beïnvloeden, aangezien het vaak onderdeel wordt van een kooptraject.

Wat zien mensen als ze op uw merknaam zoeken? Wat zien ze en welke eerste indruk maken uw merkgestuurde zoekresultaten?

Onthoud het neemt ongeveer 7 seconden voordat mensen hun eerste indruk over uw merk vormen, dus houd uw merkgestuurde zoekresultaten goed in de gaten.

Het creëren van diverse inhoud zal ook helpen, omdat dit ervoor zorgt dat uw bedrijf meer van uw merkzoeksecties zal domineren.

merk zoeken (1)

Tekstoptimalisatie is een geweldige manier om de organische zoekcontext van uw merk te analyseren en te zien wat Google associeert met uw bedrijfsnaam. Voer eenvoudig uw merknaam in het zoekvak van de tool in en klik op “Go:”

tekst optimalisatie

Er wordt van je verwacht dat je er even bent

De verwachtingen van klanten groeien snel. Waren ze nog maar enkele jaren geleden misschien in extase toen ze iets hoorden van een zakelijk profiel op Twitter of Facebook, tegenwoordig verwachten ze een antwoord binnen een uur.

Awario is een sociaal luisterplatform dat een zeer bruikbare benadering biedt om u op de hoogte te stellen van merkvermeldingen waar u onmiddellijk op moet letten. Het platform doet dit door twee statistieken te gebruiken:

  • Bereiken: Dit laat zien hoeveel mensen betrokken kunnen zijn bij een openbare discussie over uw merk
  • Sentiment analyse: Hiermee kunt u prioriteit geven aan vermeldingen die in de negatieve context zijn opgenomen

sociaal luisteren

Bron afbeelding: Awario

Awario is niet het enige sociale luisterplatform dat er is, maar het wint zeker als het gaat om geprioriteerde e-mailwaarschuwingen. Het startpakket kost $ 24 per maand.

Je kunt Awario op dezelfde manier gebruiken om positieve vermeldingen te monitoren en om te zetten in jouw recensies en getuigenissen.

Net als bij Awario, Buzzsumo is een ander hulpmiddel waarmee u eenvoudig door de vermeldingen van uw merk kunt filteren zonder afgeleid te worden door pluisjes. Buzzsumo waarschuwt u voor webvermeldingen (artikelen en blogposts) die bepaalde socialemediasignalen hebben gegenereerd.

U kunt de gewenste tractie instellen van een vermelding die u in uw inbox wilt laten bezorgen:

waarschuwingen op sociale media

Tot slot, terwijl Buzzsumo je nieuwe links in de gaten houdt, Link Checker is een geweldig hulpmiddel dat uw bestaande (en mogelijk verkeer rijdende) links in de gaten houdt en u onmiddellijk waarschuwt als er een wordt verwijderd:

koppeling controleren

Privacy en veiligheid zouden de prioriteit van uw merk moeten zijn

Privacy- en beveiligingsschandalen zijn al een paar jaar overal op internet en zelfs grote merken hebben moeite om deze pijnloos aan te pakken.

Weet je nog dat Google Google Plus moest sluiten vanwege een privédatalek? Dat was slechts één voorbeeld van een privacyschandaal dat het imago van een merk in de problemen bracht.

Het gevolg van die privacygerelateerde krantenkoppen was dat de meeste consumenten zich nu bewust zijn van de cyberbeveiligingsrisico’s. Als u wilt dat uw merk loyaliteit en vertrouwen wekt, zorg er dan voor dat u prioriteit geeft aan de privacy van uw klanten:

  • Houd uw beveiligingsprotocollen, CMS en servers altijd up-to-date. Zoek naar manieren om de beveiliging van uw site te verbeteren. Onderneem stappen om uw CMS te upgraden voor maximale beveiliging. Hier is wat u kunt doen om uw WordPress-site veiliger, bijvoorbeeld. En hier is de Shopify-gids.
  • Zorg ervoor dat uw medewerkers op de hoogte zijn van de cyberdreigingen en basisprincipes van identiteitsdiefstal. Stappen ondernemen om hun werk en persoonlijke computers te beschermen. Zorg ervoor dat ze een antivirusprogramma hebben geïnstalleerd.
  • Maak een gedetailleerd privacybeleid voor uw site en maak duidelijk dat u om de persoonlijke gegevens van uw klanten geeft en deze beschermt.

Conclusie

Het bouwen van een sterk merk is een nooit eindigend proces. Het vergt veel brainstormen, coördineren en monitoren. Maar het is ook zeer de moeite waard omdat uw merk een troef is die uw bedrijf door verkeersdalingen of economische uitbarstingen heen zal helpen. Veel geluk!

Plaats een reactie