[ad_1]
Wijze woorden over reputatie
Wijsheid is overal, vooral als het gaat om het opbouwen van je reputatie. Of het nu in je persoonlijke leven of in het bedrijfsleven is, je kunt niet fout gaan met deze woorden van advies van wijzen, beroemdheden en ervaren door de geschiedenis heen. Hier zijn 25 citaten over reputatie om u te inspireren terwijl u uw eigen in een positieve richting opbouwt en laat groeien.
“Wees meer bezig met karakter dan met reputatie. Karakter is wat je bent, reputatie is wat mensen denken dat je bent.”
– John Houten
Dit is een van de meest herhaalde citaten over karakter en reputatie, en dit geldt evenzeer voor zaken als voor je persoonlijke leven. Hoewel reputatie is hoe het publiek je ziet, kan het hand in hand gaan met karakter. Je reputatie komt voort uit de authenticiteit van het karakter in je leven, bedrijf en merk. Wees een goed karakter en het zal doorschijnen in uw reputatie.
“Reputatie is als fijn porselein: als het eenmaal kapot is, is het heel moeilijk te repareren.”
– Abraham Lincoln
Mensen zullen je vergeven als ze zien dat je een fout hebt gemaakt en dat toegeven, maar het kan lang duren voordat ze het vergeten, of nooit. Het is beter om ijverig een reputatie te bewaken en eraan te werken om deze zo positief mogelijk te houden. Maar als het hapert, is het van vitaal belang om uw reputatie zo snel mogelijk te herstellen.
“Werk is de prijs die wordt betaald voor reputatie.”
– Baltasar Gracian
Een goede reputatie behouden, vooral in het bedrijfsleven, vereist een waakzaam oog. U moet ervoor zorgen dat u op de hoogte blijft van hoe mensen u zien door te communiceren met uw belanghebbenden en u goed bewust te zijn van hoe u door het publiek wordt bekeken. Geef het focus en je harde werk zal zijn vruchten afwerpen.
“Hoe groter de moeilijkheid, hoe meer glorie in het overwinnen ervan. Bekwame piloten krijgen hun reputatie van stormen en stormen.”
– Epictetus
Als u problemen ondervindt in uw bedrijf, blijf dan op koers en ga door. Uw reputatie zal groeien en het publiek zal uw bedrijf als sterk beschouwen entiteit het is en dienovereenkomstig te reageren.
“Het enige dat u in zaken heeft, is uw reputatie – dus het is erg belangrijk dat u uw woord houdt.”
-Richard Branson
Zorg ervoor dat u niet alleen een positieve reputatie bij het publiek heeft, maar volg deze ook op met acties en feiten die de publieke opinie ondersteunen. Als je iets zegt, zorg er dan voor dat je het meent en houd je aan je woord.
“Een goede reputatie koop je niet, die moet je verdienen.”
– Harvey Mackay
Er zijn geen snelkoppelingen naar een goede reputatie. Het vergt hard werken en authentieke actie.
“Uw persoonlijke merk is een belofte aan uw klanten… een belofte van kwaliteit, consistentie, competentie en betrouwbaarheid.”
– Jason Hartman
Uw merk en reputatie zijn uniek voor u. Geen enkel ander bedrijf kan de relatie die u heeft met uw stakeholders exact nabootsen. De beste manier om contact te maken en een positieve reputatie op te bouwen, is door authentiek te zijn en dit vervolgens te ondersteunen met actie.
“Het is moeilijk om een reputatie op te bouwen, maar het is nog moeilijker om een reputatie die eenmaal goed is opgebouwd te bederven – zo trouw is het publiek.”
– Arnold Bennett
Als belanghebbenden weten dat je een geschiedenis hebt in het doen van de juiste dingen en de reputatie die je hebt ontwikkeld afkomstig is van een authentieke plek, zal het publiek vaak meer vergevingsgezind zijn als je bedrijf een misstap begaat. Daarom is het van cruciaal belang om een positieve reputatie op te bouwen.
“Het is beter om alleen te zijn dan in slecht gezelschap.”
– George Washington
Wees voorzichtig met wie u omgaat, of het nu persoonlijk of zakelijk is. Het publiek zal je meten met wie je werkt, zelfs in de bedrijfswereld.
Beschouw je goede naam als het rijkste juweel dat je maar kunt bezitten.”
– Socrates
“Een eenmaal gebroken reputatie kan mogelijk worden hersteld, maar de wereld zal altijd hun ogen gericht houden op de plek waar de barst zat.”
– Joseph Hall
Reputaties kunnen worden hersteld, maar het kost tijd en moeite (en soms een beetje hulp). Het kan even duren voordat het publiek vergeet wat er is gebeurd, maar dat betekent niet dat je het niet moet oplossen. Het is zelfs van vitaal belang dat u dit snel doet en doet.
“Je kunt geen reputatie opbouwen op basis van wat je gaat doen.”
– Henry Ford
Praten is goedkoop en daden spreken meer dan woorden. Het publiek wil zien dat je dingen doet, niet alleen lippendienst bewijzen. Vaak doorzien ze onechtheid en gaan ervan uit dat je het alleen doet om ze naar binnen te lokken, waardoor ze de andere kant op gaan en mogelijk naar je concurrenten.
“Karakter wordt veel gemakkelijker bewaard dan teruggevonden.”
– Thomas Paine
Uw reputatie opbouwen en trouw blijven is niet alleen gemakkelijker, maar ook effectiever dan proberen deze na een crisis weer op te bouwen. Door uw imago zorgvuldig in de gaten te houden en problemen op te lossen voordat ze uit de hand lopen, kunt u grote problemen in de toekomst voorkomen.
“Als ik voor mijn karakter zorg, zal mijn reputatie voor zichzelf zorgen.”
– DL Moody
Als je motieven waar en authentiek zijn, zal je reputatie volgen. Probeer het ook niet te faken. Het publiek kan heel slim zijn
‘Begin ergens. Je kunt geen reputatie opbouwen op basis van wat je van plan bent te doen.’
– Liz Smith
Onderneem actie en zeg niet zomaar dat je iets gaat doen. De wereld zit vol met mensen met ideeën, dus wees een persoon of bedrijf die actie onderneemt en uw reputatie zal dat weerspiegelen.
“Of het nu waar of onwaar is, wat er over mannen wordt gezegd, heeft vaak evenveel invloed op hun leven, en vooral op hun lot, als wat ze doen.”
– Victor Hugo
Mensen praten en dat is een deel van hoe reputaties worden gemaakt. Het is hoe je in de openbare ruimte wordt gezien, of dat nu waar is of niet, dat je reputatie vormt. Het is dus erg belangrijk om te controleren hoe u door mensen wordt gezien en hoe het publiek over u denkt.
“Er is geen reclame zo krachtig als een positieve reputatie die snel reist.”
– Brian Koslow
Woord verspreidt zich en je wilt dat het positief is. Mensen zullen niet alleen aangetrokken worden door de goede reputatie van uw bedrijf, maar zullen dit ook aan anderen vertellen en uw bedrijf zal groeien.
“Het duurt twintig jaar om een reputatie op te bouwen en vijf minuten om die te verpesten. Als je daarover nadenkt, doe je de dingen anders.”
– Warren Buffett
Onthoud dat je al je bloed, zweet en tranen niet alleen in je bedrijf hebt gestoken, maar ook in je reputatie en hoe mensen je merk zien. Het kan allemaal heel snel instorten, dus waak goed over je reputatie en benader je publieke imago zorgvuldig.
“Wie dienstbaar is aan velen, plaatst zichzelf in de rij voor grootsheid – grote rijkdom, groot rendement, grote voldoening, grote reputatie en grote vreugde.”
– Jim Rohn
Teruggeven is een belangrijk onderdeel van ondernemen. U helpt niet alleen anderen, maar het draagt ook bij aan uw reputatie en belanghebbenden zullen op uw acties reageren.
“Leef zo dat je je niet zou schamen om je papegaai aan de stadsroddels te verkopen.”