Reputatiecitaten | Citaten over karakter en reputatie

[ad_1]

Wijze woorden over reputatie

Wijsheid is overal, vooral als het gaat om het opbouwen van je reputatie. Of het nu in je persoonlijke leven of in het bedrijfsleven is, je kunt niet fout gaan met deze woorden van advies van wijzen, beroemdheden en ervaren door de geschiedenis heen. Hier zijn 25 citaten over reputatie om u te inspireren terwijl u uw eigen in een positieve richting opbouwt en laat groeien.

houten

“Wees meer bezig met karakter dan met reputatie. Karakter is wat je bent, reputatie is wat mensen denken dat je bent.”
– John Houten

Dit is een van de meest herhaalde citaten over karakter en reputatie, en dit geldt evenzeer voor zaken als voor je persoonlijke leven. Hoewel reputatie is hoe het publiek je ziet, kan het hand in hand gaan met karakter. Je reputatie komt voort uit de authenticiteit van het karakter in je leven, bedrijf en merk. Wees een goed karakter en het zal doorschijnen in uw reputatie.


“Reputatie is als fijn porselein: als het eenmaal kapot is, is het heel moeilijk te repareren.”
– Abraham Lincoln

Mensen zullen je vergeven als ze zien dat je een fout hebt gemaakt en dat toegeven, maar het kan lang duren voordat ze het vergeten, of nooit. Het is beter om ijverig een reputatie te bewaken en eraan te werken om deze zo positief mogelijk te houden. Maar als het hapert, is het van vitaal belang om uw reputatie zo snel mogelijk te herstellen.


“Werk is de prijs die wordt betaald voor reputatie.”

– Baltasar Gracian

Een goede reputatie behouden, vooral in het bedrijfsleven, vereist een waakzaam oog. U moet ervoor zorgen dat u op de hoogte blijft van hoe mensen u zien door te communiceren met uw belanghebbenden en u goed bewust te zijn van hoe u door het publiek wordt bekeken. Geef het focus en je harde werk zal zijn vruchten afwerpen.


epiccard-2

“Hoe groter de moeilijkheid, hoe meer glorie in het overwinnen ervan. Bekwame piloten krijgen hun reputatie van stormen en stormen.”

– Epictetus

Als u problemen ondervindt in uw bedrijf, blijf dan op koers en ga door. Uw reputatie zal groeien en het publiek zal uw bedrijf als sterk beschouwen entiteit het is en dienovereenkomstig te reageren.


“Het enige dat u in zaken heeft, is uw reputatie – dus het is erg belangrijk dat u uw woord houdt.”

-Richard Branson

Zorg ervoor dat u niet alleen een positieve reputatie bij het publiek heeft, maar volg deze ook op met acties en feiten die de publieke opinie ondersteunen. Als je iets zegt, zorg er dan voor dat je het meent en houd je aan je woord.


“Een goede reputatie koop je niet, die moet je verdienen.”

– Harvey Mackay

Er zijn geen snelkoppelingen naar een goede reputatie. Het vergt hard werken en authentieke actie.


“Uw persoonlijke merk is een belofte aan uw klanten… een belofte van kwaliteit, consistentie, competentie en betrouwbaarheid.”

– Jason Hartman

Uw merk en reputatie zijn uniek voor u. Geen enkel ander bedrijf kan de relatie die u heeft met uw stakeholders exact nabootsen. De beste manier om contact te maken en een positieve reputatie op te bouwen, is door authentiek te zijn en dit vervolgens te ondersteunen met actie.


Arnold Bennett citeert reputatie

“Het is moeilijk om een ​​reputatie op te bouwen, maar het is nog moeilijker om een ​​reputatie die eenmaal goed is opgebouwd te bederven – zo trouw is het publiek.”

– Arnold Bennett

Als belanghebbenden weten dat je een geschiedenis hebt in het doen van de juiste dingen en de reputatie die je hebt ontwikkeld afkomstig is van een authentieke plek, zal het publiek vaak meer vergevingsgezind zijn als je bedrijf een misstap begaat. Daarom is het van cruciaal belang om een ​​positieve reputatie op te bouwen.


“Het is beter om alleen te zijn dan in slecht gezelschap.”

– George Washington

Wees voorzichtig met wie u omgaat, of het nu persoonlijk of zakelijk is. Het publiek zal je meten met wie je werkt, zelfs in de bedrijfswereld.


Socrates citeert reputatie

Beschouw je goede naam als het rijkste juweel dat je maar kunt bezitten.”

– Socrates

De reputatie van uw bedrijf is een van uw belangrijkste activa. Bewaak het zorgvuldig en werk ijverig om het positief te laten groeien richting.


“Een eenmaal gebroken reputatie kan mogelijk worden hersteld, maar de wereld zal altijd hun ogen gericht houden op de plek waar de barst zat.”

– Joseph Hall

Reputaties kunnen worden hersteld, maar het kost tijd en moeite (en soms een beetje hulp). Het kan even duren voordat het publiek vergeet wat er is gebeurd, maar dat betekent niet dat je het niet moet oplossen. Het is zelfs van vitaal belang dat u dit snel doet en doet.


“Je kunt geen reputatie opbouwen op basis van wat je gaat doen.”
– Henry Ford

Praten is goedkoop en daden spreken meer dan woorden. Het publiek wil zien dat je dingen doet, niet alleen lippendienst bewijzen. Vaak doorzien ze onechtheid en gaan ervan uit dat je het alleen doet om ze naar binnen te lokken, waardoor ze de andere kant op gaan en mogelijk naar je concurrenten.


“Karakter wordt veel gemakkelijker bewaard dan teruggevonden.”
– Thomas Paine

Uw reputatie opbouwen en trouw blijven is niet alleen gemakkelijker, maar ook effectiever dan proberen deze na een crisis weer op te bouwen. Door uw imago zorgvuldig in de gaten te houden en problemen op te lossen voordat ze uit de hand lopen, kunt u grote problemen in de toekomst voorkomen.


“Als ik voor mijn karakter zorg, zal mijn reputatie voor zichzelf zorgen.”
– DL Moody

Als je motieven waar en authentiek zijn, zal je reputatie volgen. Probeer het ook niet te faken. Het publiek kan heel slim zijn


‘Begin ergens. Je kunt geen reputatie opbouwen op basis van wat je van plan bent te doen.’
– Liz Smith

Onderneem actie en zeg niet zomaar dat je iets gaat doen. De wereld zit vol met mensen met ideeën, dus wees een persoon of bedrijf die actie onderneemt en uw reputatie zal dat weerspiegelen.


vhsq

“Of het nu waar of onwaar is, wat er over mannen wordt gezegd, heeft vaak evenveel invloed op hun leven, en vooral op hun lot, als wat ze doen.”
– Victor Hugo

Mensen praten en dat is een deel van hoe reputaties worden gemaakt. Het is hoe je in de openbare ruimte wordt gezien, of dat nu waar is of niet, dat je reputatie vormt. Het is dus erg belangrijk om te controleren hoe u door mensen wordt gezien en hoe het publiek over u denkt.


“Er is geen reclame zo krachtig als een positieve reputatie die snel reist.”

– Brian Koslow

Woord verspreidt zich en je wilt dat het positief is. Mensen zullen niet alleen aangetrokken worden door de goede reputatie van uw bedrijf, maar zullen dit ook aan anderen vertellen en uw bedrijf zal groeien.


“Het duurt twintig jaar om een ​​reputatie op te bouwen en vijf minuten om die te verpesten. Als je daarover nadenkt, doe je de dingen anders.”

– Warren Buffett

Onthoud dat je al je bloed, zweet en tranen niet alleen in je bedrijf hebt gestoken, maar ook in je reputatie en hoe mensen je merk zien. Het kan allemaal heel snel instorten, dus waak goed over je reputatie en benader je publieke imago zorgvuldig.


“Wie dienstbaar is aan velen, plaatst zichzelf in de rij voor grootsheid – grote rijkdom, groot rendement, grote voldoening, grote reputatie en grote vreugde.”

– Jim Rohn

Teruggeven is een belangrijk onderdeel van ondernemen. U helpt niet alleen anderen, maar het draagt ​​ook bij aan uw reputatie en belanghebbenden zullen op uw acties reageren.

wrquotesq“Leef zo ​​dat je je niet zou schamen om je papegaai aan de stadsroddels te verkopen.”

– Will Rogers

Hoewel een humoristische kijk op reputatie, is het citaat niet minder waar. Zorg ervoor dat je acties authentiek zijn en als iemand van buitenaf ziet hoe het werkt in je bedrijf of je drijfveren, dat er geen geheimen zijn.


“Een reputatie is wat je hoort als er niemand is om ervoor te spreken.”
– Jeffrey Fry

Je reputatie zegt alles over je bedrijf of merk. U kunt er niet altijd zijn om iedereen te vertellen hoe u zaken doet, dus het is van vitaal belang dat wat het publiek ziet, hoort en gelooft over u en uw bedrijf positief is.


“Het belangrijkste voor een jonge man is om een ​​naam op te bouwen… een reputatie, karakter.”
– John D. Rockefeller

Het is nooit te vroeg om een ​​positieve reputatie op te bouwen. Het kost niets en is niet meetbaar.


“Een cruciaal ingrediënt dat klanten aan een merk bindt, is vertrouwen.”
– Bernard Kelvin Clive

Een goede reputatie en klantvertrouwen gaan hand in hand. Het is van vitaal belang dat ze in uw bedrijf geloven, anders zullen ze niet alleen met hun bedrijf ergens anders naartoe gaan, maar kunnen ze anderen ook aanraden dat te doen.


“Een reputatie voor gezond verstand, voor eerlijk handelen, voor waarheid en voor rechtschapenheid, is op zich al een fortuin.”
– Henry Ward Beecher

Je reputatie is een van de meest waardevolle dingen die je hebt. Het spreekt boekdelen over hoe je met mensen omgaat en zaken aanpakt en het publiek zal het merken. Zorg ervoor dat eerlijkheid en rechtvaardigheid daar een groot deel van uitmaken.


“Een reputatie voor duizend jaar kan afhangen van het gedrag van een enkel moment.”

– Ernest Bramah

Zelfs de meest zorgvuldig verzorgde reputatie kan in een oogwenk instorten. Het is belangrijk om waakzaam te zijn en nauwlettend in de gaten te houden hoe het publiek en belanghebbenden u zien. Dit omvat niet alleen uw benadering van klanten, maar ook de manier waarop u uw medewerkers behandelt en contact houdt met sociale bewegingen en hoe u zich verhoudt tot het publiek.

Als je nu geïnspireerd bent en hulp nodig hebt bij de reputatie van je bedrijf, staan ​​we klaar om je te helpen!

Plaats een reactie