[ad_1]
Strategie voor reputatiebeheer nadat zich een probleem heeft voorgedaan
Onderzoek toont aan dat Amerikanen gemiddeld 16 mensen vertellen over een slechte service-ervaring.
Reputatietragedies kunnen variëren van negatieve recensies online tot complete wereldwijde mediacrises. Hoewel een mediacrisis een groter probleem lijkt, kunnen slechte recensies die over een langere periode plaatsvinden problematischer zijn. Welke merksentimentcrisis er ook gebeurt, een opruimactie na de crisis kan helpen om de consument terug te brengen.
De meeste tweets van de klantenservice zijn negatief
Bijna 1 miljoen mensen bekijken elke dag tweets over merken en klantenservice. Bijna 80% van die tweets gaat over negatieve ervaringen. Tweets blijven plakken, dus als er een reputatiecrisis optreedt en dan weer voorbij is, blijft het residu achter en blijft het als zeepresten aan het merk plakken.
Een ander onderzoek toont aan dat 48% van de mensen van gedachten is veranderd over zakendoen met een bedrijf op basis van negatieve zoekresultaten op internet.
Wat is online reputatiemanagement?
Online reputatiebeheer (ORM) is een strategische praktijk waarbij een merk controle krijgt over hoe de online omgeving het merk uitbeeldt. De online omgeving omvat zoekmachines zoals Google en Bing, sociale media zoals Facebook en Twitter, en inhoudssites zoals YouTube, blogs, nieuws, bedrijfsprofielen en meer.
Aangezien de meeste mensen hun mening baseren op een merk op basis van wat ze online zien of wat hun vrienden en anderen in hun sociale kringen zeggen, kan het veranderen van het ‘permanente record’ van internet de publieke perceptie van een merk veranderen.
ORM verschuift de publieke perceptie in de meeste openbare forums – het internet.
Onderdelen van de strategie voor online reputatiebeheer
Er zijn verschillende componenten van een ORM-strategie, maar ze kunnen worden onderverdeeld in de volgende:
1. Doelen stellen
Alvorens een campagne voor online aanwezigheidsbeheer te starten, moeten merken hun doelstellingen duidelijk identificeren. Na een grondige reputatieanalyse om de huidige sterke en zwakke punten, kansen en bedreigingen voor de merkperceptie te begrijpen, worden duidelijke doelstellingen vastgesteld.
Een methode die bij Reputatie X wordt gebruikt, is: de Omgekeerde Wikipedia ORM-strategie (RWOS). De RWS helpt ons en onze klanten om de ideale zoekresultaten te visualiseren zoals ze er een jaar of langer kunnen uitzien vanaf de start van het project. Wikipedia weerspiegelt een soort peer-reviewed merkverhaal dat afhankelijk is van publicaties van derden om claims te ondersteunen. De omgekeerde Wikipedia-strategie stelt ons in staat om onze doelstellingen voor online aanwezigheid vast te stellen en vervolgens terug te werken naar de huidige tijd. Ons doel is om de realiteit te ontwikkelen op een manier die overeenkomt met ons “ideale” online profiel zoals weergegeven in een toekomstige Wikipedia-pagina. We gebruiken deze strategie zelfs als de klant geen Wikipedia-pagina heeft of zal hebben. Het is de visualisatie die belangrijk is.
2. Monitoring zoeken en sociaal
Bij het ontwikkelen van een online reputatiestrategie voor de toekomst, is het belangrijk om het heden in de gaten te houden. Consumententrends die in realtime plaatsvinden, scherpen toekomstplannen aan.
Als een bedrijf bijvoorbeeld serviceproblemen heeft ondervonden die in het verleden tot uiting kwamen in online beoordelingen en zoekresultaten, maar die zijn opgelost, kan het monitoren van de online reputatie een merk helpen om de pols van de consument in de gaten te houden om ervoor te zorgen dat er geen een terugval.
Enkele van de belangrijkste activiteiten van reputatiebewaking zijn:
- Google-meldingen instellen voor monitoring van zoekmachines
- Twitter-gesprekken, vermeldingen en hashtags volgen
- Monitoring van Facebook-groepen en -gesprekken
- Monitoringforums en andere sociale netwerken
- Google Trends-monitoring
3. Inhoudsplanning
De omgekeerde Wikipedia-strategie is een gids voor wat de ultieme verzameling merkberichten zou moeten zijn. De strategie biedt een lijst met doelpublicaties, stemdoelen van consumenten over het merk, richtlijnen voor merkgerelateerde zoekresultaten en meer. Al deze omvatten: gebrandmerkt en merkloos inhoud activa. Deze activa worden vermeld in een media- of publicatieplan, waarvan een subset de inhoudsplan.
4. Ontwikkel geschikte inhoud
Het inhoudsplan bevat koppen, plaatsingen, zoektermen, merkstem en andere informatie die de inhoud informeert. De inhoud wordt intern of door derden ontwikkeld, zoals bloggers, journalisten, videografen, recensenten en meer. Een online reputatieproces omvat de ontwikkeling van inhoud waarmee mensen kunnen consumeren en waarde kunnen vinden, maar er moet ook rekening worden gehouden met zoekmachines. Dat is waar het SEO-gedeelte van de contentstrategie om de hoek komt kijken.
Integreer SEO in inhoud
Meer dan 90% van alle online ervaringen komt voort uit een zoekopdracht van een zoekmachine. Daarom is zoekmachineoptimalisatie (SEO) een van de belangrijkste componenten van een ORM-strategie. Maar een op reputatie gerichte SEO-strategie kan alleen slagen als deze nauw is geïntegreerd met een uitgebreide contentmarketingstrategie.
Om ervoor te zorgen dat een merk de zoekresultaten kan controleren, moet het op een positieve manier worden geportretteerd in Google en Bing. Vanwege de manier waarop zoekmachines werken, helpt het plaatsen van een merknaam in de kop van bepaalde spraakmakende inhoud een lange weg om het te helpen stijgen in de zoekresultaten, zodat het merk er online beter uitziet.
Geweldige inhoud helpt een ORM-strategie op twee manieren:
- Het helpt merken hoger te scoren in de zoekresultaten op hun doelzoekwoorden.
- Het helpt merken om negatieve zoekresultaten naar beneden te halen, waardoor ze uiteindelijk ondoeltreffend worden.
Dit helpt een merk negatieve propaganda van zijn concurrenten tegen te gaan en zijn online reputatie te beschermen. Denk er dus bij het ontwikkelen van inhoud aan om deze voor 90% voor mensen en 10% voor zoekmachines te maken. Een manier om ervoor te zorgen dat u niet over de streep gaat, is ervoor te zorgen dat u zich aan de regels houdt Richtlijnen voor webmasters van Google.
5. Online beoordelingsbeheer
Ze gaan je merk beoordelen, en het is misschien niet mooi.
Onderdeel van ORM is online beoordelingsbeheer. Reviews zijn een onderdeel van de RWS. Het uiteindelijke doel van bijna elk bedrijf is om over de hele linie vijfsterrenrecensies te hebben, dus recensies maken deel uit van elke uitgebreide online aanwezigheidsstrategie. Een combinatie van automatisering en mensgerichte technieken is de beste strategie om beoordelingen te verbeteren.
6. Zoekmachinepromotie
Als je wacht tot Google of Bing je zoekresultaten sorteert, kan het zijn dat je lang moet wachten. Maar u kunt de evolutie van uw zoekresultaten versnellen – zelfs begeleiden.
Als een persbericht wordt gepubliceerd en niemand leest het, bestaat het dan?
Die vraag kan worden gesteld aan bijna elke online inhoud. De weg naar de zichtbaarheid van merkinhoud vergroten is het creëren van de juiste content via de contentplan, maar ook om zoekmachinemarketing te gebruiken om de zichtbaarheid ervan te verbeteren via betaalde en organische methoden. Zoekmachinemarketing, waaronder SEO en betaald zoeken zoals Google AdWords, maakt vaak deel uit van een solide online reputatiestrategie. Op zijn minst wordt SEO door alle beste reputatiemanagementbedrijven gebruikt om positieve merkinhoud te promoten.
Jij zou ook moeten.
Veelgestelde vragen over reputatiestrategie
Wat zijn veelvoorkomende reputatieproblemen?
Zaken als negatieve online reviews, negatieve posts op sociale media, negatieve zoekresultaten op internet en bedrijfsschandalen zijn veelvoorkomende reputatieproblemen.
Waarom is een contentmarketingstrategie belangrijk?
Een geweldige contentmarketingstrategie omvat zowel de creatie als de distributie van nuttige, relevante inhoud die gemakkelijk te verteren en te onthouden is. Dit zal mensen ertoe aanzetten uw producten te kopen, uw restaurant te bezoeken of, vanuit een reputatiestandpunt, een gunstig beeld van u online te creëren.
Wat zijn de componenten van een online reputatiemanagementstrategie?
Gestelde doelen. Monitor zoeken en sociaal. Inhoud plannen. Ontwikkel passende inhoud. Online beoordelingsbeheer. Zoekmachine promotie.