Schema gebruiken om merkgerelateerde zoekresultaten te verbeteren

[ad_1]

Schema-opmaak kan de zoekresultaten verbeteren. Het helpt zoekmachines webpagina’s beter te begrijpen. Het is nuttig om zoekmachines veel dingen te laten weten die mogelijk niet in de tekst van een webpagina staan. Schema verandert niets aan de manier waarop een webpagina eruitziet. Het bestaat in de HTML van een pagina en wordt normaal gesproken toegevoegd door de webmaster van de site.

Waarom schema gebruiken?

Schema zorgt ervoor dat uw site beter wordt herkend in zoekresultaten. Het FAQ-schema kan Google bijvoorbeeld helpen veelgestelde vragen aan uw zoekresultaten toe te voegen, zoals dit:

is-schema-nuttig-faq

Het kan zoekmachines ook helpen meer te weten te komen over uw pagina, over de pagina’s die eraan gerelateerd zijn, over de auteur van de pagina, details over uw merk en meer. Dit helpt zoekmachines om uw merk beter in de zoekresultaten te plaatsen.

Soorten schema’s

Er zijn nogal wat verschillende “types” van schema-opmaak. Er is opmaak voor bedrijven, mensen, webpagina’s, blogposts, recensies, evenementen en zelfs recepten. We gaan ons concentreren op de soorten schema’s die het meest worden gebruikt voor online reputatieprogramma’s. Waaronder:

  • Persoon
  • Organisatie
  • Artikel

Hoe het schema is georganiseerd

  • Type voorwerp: ItemType is het algemene type ding dat u classificeert (ding, organisatie, persoon of een gebeurtenis).
  • Artikelprop: Dit zijn de eigenschappen die het ding kan hebben (naam, geboortedatum, titel, auteur, beschrijving).

Het schematype Persoon

Gebruik het schema Persoon om een ​​persoon te beschrijven. Het schematype Persoon moet altijd worden gebruikt op biografiepagina’s. De biografie van een persoon kan op een bedrijfswebsite staan ​​of op een persoonlijke. Het Persoonsschema wordt normaal gesproken alleen op de biografiepagina geplaatst en niet op de hele site wereldwijd. De plaatsing ervan is anders dan die van een type organisatieschema dat normaal gesproken globaal (op elke pagina) wordt geplaatst.

Wat de eigenschappen van het persoonsschema beschrijven

  • Naam
  • URL
  • Foto
  • Social media profielen
  • Functietitel
  • Bedrijf

en nog veel meer. Een volledige lijst met eigenschappen van persoonsschema’s vindt u hier.

Voorbeeld van Persoonsschema

 

type=“toepassing/ld+json”>
{
“@context”: “https://schema.org/”,
“@type”: “Persoon”,
“naam”: Kent Campbell,
“url”: https://blog.reputationx.com/author/kent-campbell,
“afbeelding”: https://blog.reputationx.com/hubfs/kent-photo-round-100.png,
“hetzelfde als”: [
          “https://twitter.com/kentcampbell”,
          “https://www.linkedin.com/in/kentcampbell”
     ]
,
“jobTitle”: “Strateeg”
,
“Werkt voor”: {
“@type”: “Organisatie”,
“naam”: “Reputatie X”
}

}

 

Het type organisatieschema

Het schematype Organisatie wordt gebruikt voor bedrijven. Maar als een persoon een merk is, is het logisch om ook het organisatieschema te gebruiken.

Wat de eigenschappen van het organisatieschema beschrijven

  • Naam van de organisatie
  • Website adres
  • Datum opgericht
  • NAICS-code
  • Social media-eigenschappen die aan de organisatie zijn gekoppeld
  • postadres
  • Beschrijving van de organisatie

Er zijn nog veel meer soorten, je kunt ze hier allemaal ontdekken.

Martha Stewart is bijvoorbeeld zowel een persoon als een merk. Op de site MarthaStewart.com zou het logisch zijn om het Organisatieschema op elke pagina te hebben. Maar als ze een pagina op die site had die helemaal over Martha de persoon ging, zou die ene pagina ook het Persoonsschema hebben naast het algemene Organisatieschema op elke pagina.

Voorbeeld van organisatieschema

Hoe het artikelschematype te gebruiken

Schematypen zijn vaak genest. Artikelschema heeft bijvoorbeeld subtypen zoals NewsArticle of BlogPosting. Een nieuwssite zou NewsArticle gebruiken en een blog gebruikt normaal BlogPosting.

In tegenstelling tot het organisatieschema mag het artikelschema alleen voor artikelen worden gebruikt. Het is niet voor wereldwijd gebruik.

Voorbeeld van het artikeltype BlogPosting-schema

Een schema maken

Er zijn veel tools om schema’s te genereren. Bij de meeste kunt u niet elk mogelijk type schema-eigenschap toevoegen. Maar u kunt beginnen met een eenvoudige schemagenerator om tijd te besparen en de code vervolgens handmatig aanpassen. Het is niet zo moeilijk als het klinkt.

Dit is onze favoriete schemagenerator. Maar er zijn vele anderen.

Als u geen WordPress gebruikt

  1. Stap 1: Kies het type schema dat u wilt maken. Bijvoorbeeld Persoon, Organisatie of Artikel.
  2. Stap 2: Vul de gegevens in die u kunt. Het schema verschijnt op magische wijze aan de rechterkant.
  3. Stap 3: Kopieer en plak het schema in de code van je pagina.

Waar zet je het schema?

Je kunt het vrijwel overal in de HTML plaatsen, maar voor het geval je de documentatie van Google hier kunt raadplegen. Onthoud dat het organisatieschema op elke pagina van uw site kan komen. U kunt het bijvoorbeeld in de koptekst of voettekst plaatsen die op elke pagina verschijnt. Maar als u Persoonsschema op de biografiepagina van uw bedrijfssite plaatst voor een individuele leidinggevende, zou het alleen op die pagina moeten staan ​​- niet wereldwijd.

Als je WordPress gebruikt

Er zijn veel plug-ins beschikbaar voor schema’s in WordPress. Sommigen van hen omvatten:

  • Yoast SEO
  • Schema en gestructureerde gegevens voor WP & AMP
  • Alles in één schema Rich Snippets

We gebruiken Schema & Structured Data voor WP het vaakst. Nadat u de plug-in hebt geïnstalleerd, is het eenvoudig. Doe gewoon dit:

Klik op “Gestructureerde gegevens” in de linkerzijbalk. Klik vervolgens bovenaan op “Schematype toevoegen”.

hoe-gestructureerde-gegevens-wordpress toevoegen

Kies het type schema dat u wilt. Persoons- en organisatieschema staan ​​onderaan de schuiflijst.

how-add-structured-data-wordpress-2

Daarna zal het je vragen waar je naartoe wilt met het schema. U kunt het overal op de site plaatsen, of slechts op één pagina, of zelfs alleen voor bepaalde soorten gebruikers.

hoe-gestructureerde-gegevens-wordpress-3 toevoegen

Als je eenmaal hebt gekozen welk type schema je wilt, in dit voorbeeld is dat Persoonsschema, klik je op “Schema-uitvoer wijzigen” en vervolgens op “Eigenschap toevoegen”.

hoe-gestructureerde-gegevens-wordpress-toevoegen-5

Voeg alle gewenste eigenschappen toe.

Als u klaar bent, klikt u op Bijwerken in de rechterzijbalk. Vergeet niet je schema te testen.

Het “SameAs”-gedeelte van het schema structureren

Schema kan zoekmachines helpen te begrijpen welke andere webproperty’s gerelateerd zijn aan die van u. U kunt bijvoorbeeld Facebook.com, Instagram.com, LinkedIn.com en andere websites die u beheert, toevoegen aan het SameAs-gedeelte van het schema. Je kunt ook de URL van je Wikipedia-pagina toevoegen als je die hebt, en aan je WikiData-item. WikiData-items worden ingesteld wanneer een Wikipedia-pagina wordt gemaakt, maar het kan ook onafhankelijk van een Wikipedia-pagina worden ingesteld.

Bedenk dat we hierboven hebben laten zien hoe “SameAs” kan worden toegevoegd aan sommige schematypen en dat het er ongeveer zo uitziet:

“hetzelfde als”: [
          “https://twitter.com/reputationx”,
          “https://www.linkedin.com/company/reputation-x”,
         “https://www.facebook.com/Reputationx”,
          “https://www.wikidata.org/wiki/Q46044180”,
         “https://www.crunchbase.com/organization/reputation-x”,
         “https://www.youtube.com/channel/UC4kfGT9Io2S-kS5EETwmRaQ”

Note: Creating a schema with SameAs references does not generate links that search engines follow. But it does give search engines a clue to what sites are related to yours. Schema is hidden in the HTML code of a page and not normally seen by visitors to your site. 

The illustration below shows how your main website could identify other web properties related to your brand.

schema-setup-primary-domain

Testing your schema

Always test your schema once it’s up. While a plugin usually won’t mess up your schema, there are certain types of schema Google does not support. By testing it you can see which ones may not be allowed. It does not break your schema to have a property Google doesn’t agree with, it will just be ignored, or they may be used, it’s hard to tell. But it shouldn’t hurt your schema so long as the rest of it is structured properly. 

Use this tool to test your schema:

https://search.google.com/structured-data/testing-tool

test-schema

More schema resources

  • Getting started with schema
  • Google structured data guidelines
  • Steal our JSON – a great place to get schema examples
  • Official schema.org site (challenging for beginners)
  • Moz schema best practices

Schema FAQs

Wat is schema?

Schema bestaat in de HTML van een webpagina om zoekmachines meer over de pagina te laten weten. Het kan u helpen de resultaten van uw zoekmachine te verbeteren door informatie te verstrekken zoals gerelateerde pagina’s, auteursinformatie, veelgestelde vragen, details over uw merk en meer.

Wat zijn de verschillende soorten schema’s?

Er is schema-opmaak voor bedrijven, mensen, webpagina’s, blogposts, recensies, evenementen en zelfs recepten. De meest gebruikte typen schema’s voor online reputatiebeheerstrategie zijn persoon, organisatie en artikel.

Wat is het type persoonsschema?

Het persoonsschema beschrijft een persoon. Het moet altijd worden gebruikt op biografiepagina’s en bevat informatie zoals naam, URL, foto, sociale-mediaprofielen, functietitel, bedrijf en meer.

Wat is het type organisatieschema?

Voor bedrijven wordt het organisatieschema gebruikt. Eigenschappen van het organisatieschema beschrijven de naam van de organisatie, het website-adres, de oprichtingsdatum, de NAICS-code, sociale-media-eigenschappen die aan de organisatie zijn gekoppeld, het postadres, de beschrijving van de organisatie en meer.

Hoe maak ik een schema aan?

Er zijn veel tools om schema’s te genereren. Onze favoriete schemagenerator is Technicalseo.com. Nadat u uw schema hebt gemaakt, plaatst u het in de HTML van uw site.

Plaats een reactie