Schema toevoegen aan een webpagina-voettekst

[ad_1]

Schema-opmaak kan uw zoekmachineprofiel verbeteren

Schema-opmaak vertelt zoekmachines veel belangrijke dingen. Ze zijn optioneel, maar nuttig op websites. Voor reputatiebeheer gebruiken we een schema om Google en Bing te laten weten welke sites gerelateerd zijn. We raden bijvoorbeeld aan om het schema op de hoofdwebsite van een bedrijf te plaatsen en “sameas”-markeringen te gebruiken (hierover later meer) om zoekmachines de websites te tonen van sites die aan het bedrijf zijn gerelateerd, zoals de Facebook-pagina, Twitter en meer. Door dit type schema toe te voegen aan de HTML-code, weten zoekmachines zeker welke sites gerelateerd zijn aan het bedrijf. Ze hoeven niet te raden. Dit resulteert vaak in een beter zoekmachineprofiel voor het bedrijf. Het werkt ook voor mensen.

HTML maken met de maker van het schema

Kies het gewenste type schema-opmaak. Bedrijven moeten bijvoorbeeld ‘organisatie’ gebruiken.schema-creator.png

Kies het type Schema dat u wilt maken in het linkermenu. Als de website bijvoorbeeld over een Persoon gaat, kiest u ‘persoon’. In deze oefening gaan we ervan uit dat we een schema voor een persoon maken.

Hier is de link die je uiteindelijk zult gebruiken na je hebt dit document gelezen:

Een generator die we graag gebruiken, is deze JSON-LD-versie

Bepaal welke informatie u in uw schema wilt opnemen

Bij het maken van microdata voor een persoon (schema-opmaak) heb je een aantal soorten informatie die je normaal niet zou hebben voor een organisatie. De persoon kan levend of dood zijn, zelfs fictief. De tagging legt gegevenspunten vast die rechtstreeks verband houden met de persoon. Mogelijke tags zijn adres, gerelateerde URL, functietitel en geboortedatum. Hier is een voorbeeld van hoe je een schema kunt invullen voor een fictief persoon genaamd John Doe:

jdonew.png

Voeg “SameAs”-code toe aan schema-opmaak

U kunt in het rechterdeelvenster zowel zien hoe de HTML eruit zal zien op de webpagina als de HTML-achtige code erachter in het gedeelte “Code”. Het lijkt veel op HTML. Jij kon knip en plak deze code gewoon rechtstreeks in uw WordPress-site, maar we willen eerst een beetje opmaak met de naam “SameAs” toevoegen.

Een goede uitleg van wat SameAs betekent kan hier worden gevonden, maar het volstaat te zeggen dat de toevoeging van de SameAs-code aan het schema dat we zojuist hebben gemaakt, zoekmachines zal informeren over andere webpagina’s die ook over het onderwerp gaan. Dit is belangrijk voor online reputatiemanagement omdat het zoekmachines informeert welke websites en webpagina’s (je kunt beide opnemen) relevant zijn voor de persoon of het bedrijf dat je aangeeft.

Normaal schema “SameAs” code ziet er als volgt uit

De SameAs-code ziet er als volgt uit:

John Doe op Twitter

… Maar moet worden gewijzigd in dit:

itemprop=”sameAs” href=”https://twitter.com/johndoe”>John Doe op Twitter

Want dan wordt het een link. Zoekmachines volgen links, dat is wat we willen. Je hoeft er geen link van te makenje zou gewoon de code aan je HTML kunnen toevoegen en het zou werken – je hebt alleen geen link naar je sociale media of gerelateerde eigenschappen. Waarom zou u afzien van een link van uw site naar die eigenschappen? Omdat je misschien al links/iconen, enz. hebt die daar naar verwijzen.

Plak de SameAs-code in uw gegenereerde schema

U kunt de bovenstaande code kopiëren en op deze manier in de code van Schema Creator plakken ( hieronder en in het groen voor uw gemak):

Reputatie X
Chief Mucky-Muck

John Doe is echt een rare vent. Hij draagt ​​de meeste dagen een kippenhoed, is een Pokemon-fan en heeft overal in zijn kantoor posters van Prince die schreeuwen “‘Cuz they say two duizend zero zero party over / Oeps uit de tijd / Dus vanavond ga ik feesten zoals het is 1999” elke keer als er iemand langsloopt.

1234 Hoofdstraat

Mill Valley, Californië
94941

Verenigde Staten

voorbeeld@email.com

800-889-4812

Geb.: 07/05/1964

Bewerk de schema-opmaak

De schema-opmaak die door een online generator wordt geleverd, bevat mogelijk informatie die u niet wilt. Laten we bijvoorbeeld aannemen dat je per ongeluk Johns’ verjaardag erin hebt gezet, en John Doe wil niet onthullen dat zijn verjaardag in 1964 was, omdat hij zich er oud door voelt (zoals de auteur van dit bericht doet). Je zou de regel met zijn verjaardag verwijderen. Hier is een voorbeeld van een ongewenste regel schemacode (alleen omdat John het niet zou willen).

Geb.: 07/05/1964

U kunt die hele regel verwijderen, inclusief de tags

en

. Dus nu bevat het schema de verjaardag niet. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om het in de eerste plaats niet op te nemen bij het invullen van het schemagenerator-formulier.

Hoe schemacode in WordPress te plakken

Als uw site WordPress gebruikt, gaat u naar uw website en vervolgens naar het beheerdersgedeelte. Het zal meestal ergens als dit zijn: www.voorbeeld.com/wp-admin

Log in op uw site. Verschillende WordPress-thema’s hebben verschillende menu’s. Maar voor het grootste deel wilt u de HTML-schema-opmaak in de voettekst van elke pagina van uw website plaatsen. Dat gaan we doen door op te klikken Uiterlijkdan Aanpassendan Widgets, en dan de voettekst waarin we de code willen plaatsen. In ons geval is dit Footer Area One (onze sjabloon heeft drie footer-gebieden, de jouwe heeft er misschien maar één).

uiterlijk.png

Een widget toevoegen aan WordPress

Nadat we naar Uiterlijk hebben genavigeerd en vervolgens naar Aanpassen, gaan we een widget toevoegen door te klikken op Een widget toevoegen.

footer-widget.png

Met de widget die we aan de voettekst willen toevoegen, kunnen we die schema-opmaak in de voettekst plaatsen, zodat het schema overal op de site verschijnt.

tekstgebied.png

Nadat we de tekst (willekeurige tekst of HTML) hebben toegevoegd, hebben we een gebied waarin we de schemacode kunnen plakken. Voordat we de code plakken, ziet deze er als volgt uit:

textarea-widget.png

Nadat we de code hebben geplakt, ziet deze er als volgt uit:

fillin.png

Opslaan en publiceren

En als we klikken op “Dichtbij” onderaan dat venster en klik bovenaan op Opslaan en publiceren,

opslaan-en-publiceren.png

Een compleet schema ziet er zo uit

Als u klaar bent, ziet het er zo uit onderaan elke pagina op de website. In het onderstaande voorbeeld zijn alleen de woorden “John Doe” een link. Maar als we de “

voltooidschema.png

Een aanvullende opmerking over metatags

U kunt schemataal toevoegen die niet zichtbaar is op de webpagina. Gebruik hiervoor Metatags. Maar dat is niet waar we het hier over hebben, ik dacht dat je graag zou willen weten dat het mogelijk is.

Veelgestelde vragen over schema

Wat is schema?

Schema bestaat in de HTML van een webpagina om zoekmachines meer over de pagina te laten weten. Het kan u helpen de resultaten van uw zoekmachine te verbeteren door informatie te verstrekken zoals gerelateerde pagina’s, auteursinformatie, veelgestelde vragen, details over uw merk en meer.

Welke informatie moet ik in mijn schema opnemen?

Er is veel informatie die in schema-opmaak kan worden opgenomen. Het is belangrijk om te identificeren welke informatie relevant is voor uw bedrijf en die informatie toe te voegen.

Hoe voeg ik schemacode toe aan WordPress?

Meestal wilt u schema-informatie toevoegen aan de voettekst van elke pagina van uw WordPress-website. Doe dit door te klikken op Uiterlijk, vervolgens op Aanpassen, vervolgens op Widgets en vervolgens op het voettekstgedeelte waarin we de code willen plaatsen.

Plaats een reactie