[ad_1]
De meeste bedrijven optimaliseren alleen hun eigen site. Maar optimalisatie van alle content van topmerken kan wonderen doen.
Wanneer marketeers zoekmachineoptimalisatie (SEO) uitvoeren, doen ze dit meestal alleen voor hun eigen website of websites die ze volledig beheren, zoals product- of dienstspecifieke sites. Het is belangrijk om aan SEO te doen om concurrerend te blijven, maar het is ook essentieel om: promoot pagina’s die positief zijn over uw merk zelfs als je ze niet onder controle hebt.
Voorbeelden van positieve inhoud buiten de hoofdsite van het bedrijf die u kunt optimaliseren, zijn onder meer:
- Positieve artikelen
- Positieve beoordelingssites
- Wikipedia-pagina
- Executive LinkedIn-profielen
- LinkedIn-profiel van het bedrijf
- Nieuws uit de branche over het bedrijf
Optimaliseer merkinhoud waar je geen controle over hebt
Wanneer een site van derden iets geweldigs over uw bedrijf online plaatst, link er dan naar.
Link naar positieve inhoud
Door vanaf de perspagina van uw site naar nieuwe, positieve inhoud te linken – zelfs als het niet de inhoud is die u beheert – laat u Google en andere zoekmachines weten dat het betreffende artikel relevant is. Dit enkele signaal zal de positie enigszins verbeteren, aangezien het “autoriteit” van uw site doorgeeft aan de inhoud op de site van iemand anders die u in de zoekresultaten wilt promoten – en dat allemaal zonder dat het u een cent kost!
Genereer een persbericht wanneer er iets goeds gebeurt
Wanneer uw bedrijf aan een goed doel geeft, financiering krijgt of een prijs verdient, maak er dan een persbericht over – elke keer weer. Post het persbericht dan breed. Zorg ervoor dat u een link uit het persbericht opneemt naar de positieve berichtgeving die u ontvangt. De link zal vrijwel zeker een “nofollow”-link zijn, aangezien deze afkomstig is uit een persbericht (wat normaal is), maar Google volgt deze links soms.
U zult ook de waardering verdienen van degene die de positieve inhoud over uw merk heeft gegenereerd door hen in de schijnwerpers te zetten – wat in de toekomst meer positieve artikelen over uw merk kan betekenen.
Geef uw SEO-bedrijf de opdracht om links naar andere positieve sites op te bouwen
Als uw merk samenwerkt met een SEO-bureau, vraag het bureau om ongeveer 20% van hun budget te besteden aan linkbuilding voor positieve inhoud van derden. Elke maand moeten ze op zoek gaan naar nieuwe artikelen over uw merk met een positief sentiment en er links naar bouwen. De meeste bureaus zouden gemakkelijk ten minste een handvol links naar elk artikel moeten kunnen verdienen. Dit is een signaal voor Google om de zichtbaarheid te verbeteren van die artikelen van derden die een goed beeld geven van uw bedrijf.
Opmerking: Dit zal de positie van uw bedrijf niet schaden, maar het kan de voortgang enigszins belemmeren omdat middelen worden omgeleid. Maar het is meestal de moeite waard omdat potentiële klanten niet alleen naar uw site gaan – ze kijken naar andere sites voordat ze contact met u opnemen. Hoewel uw SEO-programma misschien net iets langzamer is, zou de kwaliteit van uw prospects moeten verbeteren.
Zoek naar vermeldingen en vraag om links
Uw bedrijf wordt waarschijnlijk online genoemd. Maar de meeste van die vermeldingen bevatten geen link naar uw site of naar andere positieve inhoud over uw merk. Het zijn tenslotte maar vermeldingen. Maar u kunt uitgevers die uw merk in het verleden hebben genoemd, vragen om een link te maken lang nadat het stuk is gepubliceerd.
Voer hiervoor een zoekopdracht in Google uit naar uw merk. Kijk dan naar elke vermelding van uw merknaam in de artikelen die u vindt (negeer sociale media). Wanneer u een artikel vindt waarin uw merk wordt genoemd, maar geen link naar uw site of andere webeigendom die u bezit (zoals Facebook, LinkedIn, enz.), vraag de auteur dan om een link toe te voegen. Je e-mail of DM kan eenvoudig zoiets als dit zeggen:
“Hey _______, bedankt voor het noemen van Acme Widgets in je prachtige artikel. Zou je even de tijd willen nemen om vanuit onze naam te linken naar ons BBB-profiel (kan LinkedIn, Crunchbase, enz. zijn)? Ik zou het erg op prijs stellen.”
De meeste auteurs zullen het niet doen, maar sommigen zullen. Als u van de 100 artikelen 10 links krijgt naar sites die positief zijn over uw merk, bent u geslaagd.
Vraag uw klanten om beoordelingen
Google probeert erachter te komen hoe uw reputatie online wordt ervaren. Om dit te doen, kijken ze naar sites die uw merk niet beheert. Een grote waar ze naar kijken zijn beoordelingssites. Wanneer een klant zaken met u heeft gedaan en hij is tevreden, vraag hem dan om een recensie achter te laten. Dit wordt “gated” beoordelingsbeheer genoemd. Door organisch en in de loop van de tijd goede recensies te genereren op sites zoals Google Reviews (Google Business), BBB, Yelp en anderen, kunt u de positie en zichtbaarheid van uw site verhogen zonder SEO of linkbuilding. Deze methode maakt gebruik van iets dat “EAT” wordt genoemd, wat staat voor: Expertise – Gezaghebbend – Betrouwbaarheid.
Veelgestelde vragen over SEO
Wat betekenen merkzoekopdrachten voor mijn bedrijf?
Het is van cruciaal belang dat merken eigenaar zijn van hun zoekresultaten. Dit betekent dat ze zoveel mogelijk eigendommen op de eerste pagina met zoekresultaten van Google moeten hebben. Ze moeten ook werken aan het verwijderen of verdringen van negatieve merkvermeldingen.
Wat is de impact van negatieve zoekresultaten?
Of u nu een bedrijf runt of niet, u moet zich zorgen maken over negatieve zoekresultaten. Slechte zoekresultaten kunnen iemand een baan, een partner of een kans op opwaartse mobiliteit kosten. Ze kunnen een bedrijf inkomsten kosten.
Hoe kan ik de zoekresultaten van mijn merk verbeteren?
Merken met problemen zoals slechte recensies, een lage cumulatieve beoordelingsscore, negatieve artikelen, een gebrek aan goede online inhoud of andere problemen, moeten de problemen identificeren en eraan werken om ze te verwijderen, te wijzigen of minder zichtbaar te maken. Zodra de zaken zijn opgeruimd, kunnen ze doorgaan met het beschermen van wat ze hebben verdiend.