[ad_1]
We krijgen vaak de vraag welke SEO-tools we gebruiken. Hier is een gedeeltelijke lijst van SEO-tools van derden die we gebruiken bij Reputation X.
Zoekmachineoptimalisatie (SEO) is een onderdeel van online reputatiemanagement (ORM). Een goede SEO-strategie gebruikt inhoud, linkbuilding, onderhandeling en andere specifieke criteria om uw website naar de top van zoekmachines te duwen. SEO-tools maken het makkelijker. Hoewel elke SEO- of reputatie-expert zijn favoriete tools heeft, zijn dit de onze. Als u op zoek bent naar reputatie: toezicht houden tools, je vindt ze hier.
Deze tools helpen bij het volgen van de prestaties van uw website op pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines, het bijhouden van trefwoorden, het plaatsen van inhoud en het verbeteren van het bereik en het opbouwen van links.
- Ahrefs
- Buzzsumo
- Gastpost-tracker
- SEMRush
- Moz
- Google Search Console
- Majestueus
- Schreeuwende Kikker
Ahrefs
Ahrefs biedt de best mogelijke site- en trefwoorddekking met gegevens voor 150 miljoen trefwoorden alleen al in de Verenigde Staten (+ meer voor meer dan 150 andere landen). De tool biedt gegevens om het zoekverkeer te vergroten, concurrenten te onderzoeken en uw niche te volgen. Het is vooral waardevol bij het onderzoeken van concurrenten, zodat u kunt leren waarom ze zo hoog scoren en wat u kunt doen om hen te overtreffen.
Deze SEO-tool biedt professionele functies voor de belangrijkste SEO-initiatieven, waaronder concurrentieanalyse, trefwoordonderzoek, backlinkonderzoek, inhoudsonderzoek, rangorderegistratie en webmonitoring.
Hoewel Ahrefs nogal wat doet, gebruiken we het voornamelijk voor linkstatistieken, merkmonitoring en trefwoordonderzoek. Iedereen lijkt het op een andere manier te gebruiken, en dat is ook goed. We gebruiken Ahrefs elke dag.
Buzzsumo
Hoewel het specifiek een “SEO”-tool is, is het een inhoudstool – en inhoud maakt deel uit van SEO. Buzzsumo biedt geweldige onderzoeks- en zoekhulpmiddelen om nieuwe inhoudsideeën te ontdekken, invloedrijke bloggers in uw niche te vinden en te zien hoe inhoud presteert in zoekresultaten en op sociale media. Buzzsumo filtert bloggers op niche, volgers, locatie, prestaties en andere factoren om je te helpen de perfecte te vinden om contact op te nemen bij het promoten van inhoud.
Onze contentmanagers zijn dol op Buzzsumo.
Gastpost-tracker
Iedereen die veel gastbloggen doet, zal de functies van Guest Post Tracker waarderen. Dit platform helpt je bij het vinden van mogelijkheden voor het plaatsen van gasten en het beheren van campagnes. De zoeklijst bevat meer dan 1500 sites die gastberichten accepteren en heeft handige filters die uw zoekopdracht verfijnen en u tijd besparen bij het zoeken naar het volgende platform dat gastberichten accepteert.
Exclusief vertrouwen op gastberichten is misschien niet de beste strategie, maar de meeste SEO-campagnes omvatten een zekere mate van gastinhoud of bijdragen. Deze site maakt het makkelijker.
PS, Reputation X heeft hier ook een lijst met mogelijkheden voor gastposten.
SEMRush
Als u op zoek bent naar één uitgebreide tool om al uw SEO-initiatieven te beheren, kan SEMRush uw favoriete tool worden. Deze tool zit boordevol monitoringtools die eenvoudig op één handig dashboard kunnen worden weergegeven. We gebruiken SEMRush elke dag.
U kunt gedetailleerde zoekwoordanalyses bekijken, statistieken van concurrenten analyseren, backlinks bijhouden en meer om het succes van uw SEO-campagnes te verbeteren. Er zijn veel populaire functies die u helpen uw verkeers- en zoekgegevens en die van uw concurrenten beter te begrijpen.
We geven de voorkeur aan SEMRush boven Ahrefs voor site-analyse. Maar Ahrefs voor linkanalyse. Net als Ahrefs doet SEMRush ook een miljoen andere dingen en elke SEO-beoefenaar lijkt er zijn eigen speciale gebruik voor te hebben.
Moz
Moz biedt een SEO-tool die wordt geleverd met een plaats binnen zijn gemeenschapsnetwerk. Het platform biedt niet alleen een breed scala aan SEO-monitoringtools en grote databanken, maar je krijgt ook toegang tot een ondersteunende community. U kunt de inzichten die Moz volgt gebruiken om uw siterangschikkingen te analyseren, potentiële problemen te markeren en te bepalen op welke zoekwoorden u zich moet richten.
Het is vermeldenswaard dat Moz misschien wel een van de best mogelijke educatieve bronnen heeft voor diegenen die ook SEO willen leren.
Google Search Console
Meestal is Google’s Search Console de eerste tool die in je opkomt als je aan SEO denkt. De uitgebreide functies bieden u een routekaart waarmee u uw prestaties op Google Zoeken kunt verbeteren. U kunt het zoekverkeer en de prestaties van uw site meten, problemen oplossen en ervoor zorgen dat de site over het algemeen is gestructureerd op een manier die Google leuk vindt en zal belonen in zijn zoekresultaten.
Het is de go-to-tool voor de SEO-zichtbaarheid van uw eigen site. Maar als u gegevens zoekt op de site van iemand anders, zal dat niet veel helpen.
Dit is een ander hulpmiddel dat we heel vaak gebruiken.
Majestueus
Majestic SEO is een geweldige tool voor diepgaand SEO- en linkonderzoek. We gebruiken het vaak om de kwaliteit te bepalen van een website waarvan we een link willen (Trust Flow), of om te beslissen welke links we niet willen (bijvoorbeeld bij het afwijzen van links met Google Search Console).
Nogmaals, we gebruiken deze vaak.
Schreeuwende Kikker
Zoals je kunt zien aan de bovenstaande schermafbeelding, is Screaming Frog een technische SEO-tool. Het zal u alles en meer vertellen over uw site, of over de site van iemand anders. Het is voornamelijk bedoeld voor “on-page” SEO, waaronder zaken als paginakoppen, tekenlengte, sitestructuur, XML-sitemaps en nog veel meer. Het is als de Photoshop van SEO-structuur voor uw site. We gebruiken Screaming Frog heel vaak om de sterke en zwakke punten van de websites van onze klanten te identificeren. Let op: het gebruik van Screaming Frog vereist redelijk geavanceerde SEO-kennis.
Voordelen van het verbeteren van uw algehele SEO-strategie
Zoveel als de algoritmen van zoekmachines kunnen (en dat doen ze zeker!) veranderen, is één ding constant gebleven: de noodzaak om je te concentreren op SEO-inspanningen bij elke vorm van reputatiebeheer.
Als u eenmaal weet hoe u inhoud kunt maken die schittert op pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines, kunt u meer controle krijgen over wat mensen zien wanneer ze op Google naar uw naam of bedrijf zoeken. Als ze een overweldigende hoeveelheid positief nieuws en verhalen zien, kun je eraan werken om dat zo te houden. Als er een spervuur van negatieve informatie is, zijn er stappen die u kunt nemen om dat te verbeteren.
Het verbeteren van uw SEO is geen gemakkelijke taak. Daarom hebben we deze tools verzameld om u te helpen uw SEO-inspanningen beter te beheren. U kunt een of meerdere ervan gebruiken om u te helpen met uw individuele behoeften en doelen. Heb je een favoriete SEO-tool die we hebben gemist? Laat het ons weten in de comments en we kunnen het aan de lijst toevoegen.
Veelgestelde vragen
Wat zijn enkele populaire SEO-tools?
Ahrefs, Buzzsumo, SEMRush, Moz, Google Analytics, Google Search Console, Majestic, Raven Tools en Screaming Frog zijn populaire SEO-tools.
Wat is Ahrefs?
Ahrefs is een SEO-tool die trefwoorddekking biedt met gegevens voor 150 miljoen trefwoorden alleen al in de Verenigde Staten (en meer voor meer dan 150 andere landen). De tool biedt gegevens over zoekverkeer, zoekwoorden, informatie van concurrenten en meer.
Wat is Buzzsumo?
Buzzsumo biedt geweldige onderzoeks- en zoekhulpmiddelen om nieuwe inhoudsideeën te ontdekken, invloedrijke bloggers in uw niche te vinden en te zien hoe inhoud presteert in zoekresultaten en op sociale media.
Wat zijn de voordelen van het verbeteren van uw algehele SEO-strategie?
Als u eenmaal weet hoe u inhoud kunt maken die schittert op pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines, kunt u meer controle krijgen over wat mensen zien wanneer ze op Google naar uw naam of bedrijf zoeken. Als ze een overweldigende hoeveelheid positief nieuws en verhalen zien, kun je eraan werken om dat zo te houden. Als er een spervuur van negatieve informatie is, zijn er stappen die u kunt nemen om dat te verbeteren.