Strategieën voor het optimaliseren van online merkinhoud

[ad_1]

Een campagne voor het onderdrukken van inhoud werkt om de zichtbaarheid van negatieve artikelen die in zoekresultaten worden weergegeven, te verminderen. Veel mensen vragen zich af hoe dit type reputatiemanagementcampagne werkt. Hoewel er nogal wat factoren zijn die een rol spelen bij het onderdrukken van negatieve online inhoud in zoekresultaten, maakt het bestaan ​​van inhoud die aan bepaalde criteria voldoet, of het ontbreken daarvan, het verschil. Hier bespreken we twee scenario’s en hoe elk te benaderen.

Er zijn twee manieren om campagnes voor het onderdrukken van inhoud te benaderen. Er bestaat inhoud die aan bepaalde specificaties voldoet, of deze moet worden gemaakt.

  • Inhoud bestaat
  • Inhoud moet worden gemaakt

Sommige inhoud is bedoeld om op de eerste pagina’s met zoekresultaten te ranken. Merk op dat in de onderstaande afbeelding voor een zoekopdracht naar Acme Widget hoe bijna alle zoekresultaten het woord “Acme” in de kop hebben. Elke site is ook relatief gezaghebbend (later besproken als Domain Rating). Dit is inhoud die bedoeld is voor zoekresultaten op de eerste pagina.

Maar de meeste inhoud is niet bedoeld om goed te ranken en is in plaats daarvan bedoeld om het hierboven genoemde type gezaghebbende inhoud te ondersteunen. Dit tweede type inhoud bestaat om het eerste te promoten, omdat zelfs gezaghebbende inhoud niet goed scoort tenzij gepromoot.

Optimaliseren van bestaande positieve inhoud

In dit scenario is er bestaat al positieve online inhoud (Zien “B” in het onderstaande voorbeeld) dat een positie inneemt onder de negatieve inhoud (EEN). We willen de bestaande positieve inhoud boven de negatieve inhoud plaatsen.

widget-voorbeeld

Om B boven A te brengen, moet aan een aantal criteria worden voldaan:

Positieve inhoud moet relevant zijn

De positieve inhoud moet relevanter kunnen worden gemaakt voor de zoekopdracht dan de negatieve inhoud. Google en andere zoekmachines wijzen zoekrangschikking en zichtbaarheid toe op basis van relevantie voor de zoekopdracht van de gebruiker. Als een zoekresultaat boven een ander resultaat staat

Positieve inhoud moet groenblijvend zijn

De positieve inhoud moet “groenblijvend” van aard zijn. Het kan niet kortstondig of tijdelijk zijn in zijn relevantie. Een persbericht over een aankomend evenement kan bijvoorbeeld een tijdje een plek hoog in de zoekresultaten innemen, maar dan terugvallen omdat het over een paar maanden niet zo relevant zal zijn. Wikipedia-pagina’s zijn een voorbeeld van groenblijvende inhoud – ze zullen bijna altijd vers en actueel relevant zijn. Veel andere soorten inhoud zijn ook groenblijvend.

De positieve inhoud moet technisch geschikt zijn

Technisch geschikte inhoud presteert beter in de zoekresultaten. Een artikel met de merknaam in de titel van het artikel zal bijvoorbeeld in de meeste gevallen beter presteren dan artikelen die dat niet doen.

Technische aspecten omvatten ook factoren zoals verblijfstijd (hoe lang een gebruiker op de pagina doorbrengt), zoekvolume, bouncepercentage en meer. De positieve inhoud moet een breed scala aan interesses aanspreken. Een artikel over een bedrijf dat veel gerelateerde vragen van gebruikers beantwoordt, wordt bij meer zoekopdrachten weergegeven. Een artikel over bedrijfsfinanciën zou bijvoorbeeld veel gerelateerde vragen moeten beantwoorden, zoals “Wat zijn de bedrijfsinkomsten?”, “Is het bedrijf winstgevend?”, evenals regelmatig bijgewerkte inkomsteninformatie. Een artikel dat veel facetten van een zoekopdracht omvat, zal beter presteren dan een artikel dat slechts één aspect behandelt, omdat meer mensen het artikel nuttig zullen vinden. Dit stuurt signalen naar zoekmachines dat de inhoud waardevol is en kan helpen om beter te ranken voor bepaalde zoekopdrachten.

Honderden andere technische factoren spelen ook een rol, maar een van de belangrijkste is de hoeveelheid domeinen die naar het artikel linken en het relatieve niveau van “autoriteit” over het onderwerp dat elk van die in-linking domeinen bezit.

Ideale inhoud moet door het merk kunnen worden gecontroleerd

Met zoveel factoren die bepalen waarom een ​​pagina in aanmerking komt voor hoge zichtbaarheid in zoekresultaten, is het heel handig om een ​​pagina te hebben die wordt beheerd door het merk. Dit is vaak anders dan een pagina op de vlaggenschipsite van het merk, omdat de bedrijfssite toch meestal hoog scoort.

Een artikel dat bijvoorbeeld niet door het merk lijkt te worden beheerd, maar dat wel is, kan worden vernieuwd, aangepast en geoptimaliseerd op een manier waarop niet-controleerbare inhoud dat niet kan zijn. Een artikel op Bloomberg kan normaal gesproken niet worden gewijzigd. Maar een artikel op een site van derden dat vatbaar is voor wijziging van de inhoud kan zeer nuttig zijn, omdat er in de loop van de tijd verschillende technieken op de pagina kunnen worden gebruikt om de relevantie ervan voor een specifieke groep zoekopdrachten te vergroten.

Scenario 2: Geen bestaande positieve inhoud

Soms is er geen bestaande inhoud die aan de bovenstaande criteria voldoet. In dit geval moet de inhoud worden gemaakt. In dit geval moeten dezelfde criteria als hierboven in acht worden genomen (merk in kop, relevant, groenblijvend, technisch geschikt, controleerbaar), maar de site waarop de inhoud wordt geplaatst, moet een hoge autoriteit hebben.

Site-autoriteit is een afkorting voor veel technische factoren, maar twee factoren zijn het belangrijkst:

  • Actuele relevantie
  • Domeinbeoordeling

Actuele relevantie is een sleutelfactor

Actuele relevantie betekent simpelweg dat het thema van de site moet overeenkomen met de inhoud en de branche waarin het merk bestaat. Laten we bijvoorbeeld aannemen dat het onderwerp van het artikel een metaalbewerkingsbedrijf is. De ideale plaatsing van inhoud zou zijn op een branchesite met een sterke autoriteit. Een van de meest gezaghebbende sites in de ruimte is The Fabricator, een site over alles wat met die branche te maken heeft. Die site is actueel relevant voor metaalfabricage en zou een voorbeeld zijn van een goede plek om inhoud te plaatsen.

Domeinbeoordeling is een andere sterke factor

Een andere factor is de domeinclassificatie van de site. Alle websites worden gescoord op een logaritmische schaal van 0-100 waarbij 100 het sterkst is. Google is bijna 100. De meeste sites zijn ver onder de 30. Reputatie X, die een redelijk goede beoordeling heeft van 51, is sterk voor zijn branche.

Als we het bovenstaande voorbeeld gebruiken, heeft The Fabricator een Domain Rating (DR) van 74. Dat is een zeer sterke site en, samen met actuele relevantie, maakt het een goed vooruitzicht voor plaatsing van inhoud die goed zou scoren in de zoekresultaten.

Promotie van positieve inhoud om merkresultaten te verbeteren

Beide bovenstaande scenario’s bieden de relevante inhoud die nodig is om de zoekresultaten te verbeteren, maar beide vereisen ook promotie om de naald in de zoekresultaten te verplaatsen.

Promotie met inhoud

Promotie omvat in dit geval meestal de ontwikkeling van inhoud op relevante publicaties op een vergelijkbare manier als beschreven in scenario twee (nieuwe inhoud), maar met minder focus op merkkoppen en een zeer hoge domeinautoriteit. Deze aanpak stelt Reputation X in staat om meer content, links en referenties te ontwikkelen voor snellere resultaten met behulp van een speciaal type SEO.

Werken met bureaus

Reputatie X vertegenwoordigt niet vaak publiekelijk klanten. Toch maken we vaak content, of laten we deze maken en publiceren door derden. In het geval van grote publicaties zoals de New York Times of andere bekende sites waarop we de inhoud van onze klanten willen plaatsen, werken we vaak samen met PR-bureaus die de klant vertegenwoordigen om bepaalde publicaties te targeten. In werkelijkheid volgen de PR-bureaus een reeks instructies die door ons zijn verstrekt met betrekking tot targeting, inhoud en structuur.

Wijzigingen in gecontroleerde webproperty’s

We zullen ook wijzigingen aanbrengen in de websites van klanten, sociale eigendommen en sites van derden die bedoeld zijn om een ​​deel van hun autoriteit te kanaliseren naar sites en inhoud waarvan we voorspellen dat deze zal ranken voor de zoektermen van onze klanten met de juiste stimulans.

Dit is een meerfasig content-engineering- en vernieuwingsprogramma waarbij we de webmasters en contentmakers van onze klanten de opdracht geven om aanpassingen te maken in de manier waarop ze content creëren. We doen ook suggesties voor wijzigingen in bestaande inhoud die ze al hosten op hun hoofdsite en andere die ze beheren.

Deze wijzigingen kunnen al vroeg een groot verschil maken in de manier waarop Google een merk in zoekresultaten behandelt, omdat de sites al gezaghebbend zijn en vaak basisoptimalisatie nodig hebben om echt te schitteren.

Wat is het beste voor reputatiemanagement?

Welke oplossing is het beste? De beste oplossing zou de eerste zijn (bestaande positieve inhoud) omdat de relevante en gezaghebbende site al bestaat. Het is sneller en goedkoper voor onze klanten.

Het ontwikkelen van een nieuwe site om op de eerste pagina te komen is veel meer arbeidsintensief dan het gebruiken van een bestaand pand – zolang het voldoet aan de bovengenoemde criteria.

Een online reputatiebeheerprogramma ontwikkelt vaak nieuwe inhoud en promoot deze vervolgens, evenals bestaande positieve inhoud om beter te scoren voor de beoogde zoektermen.

Veelgestelde vragen

Wat is inhoudsonderdrukking?

Een campagne voor het onderdrukken van inhoud werkt om de zichtbaarheid van negatieve artikelen die in zoekresultaten worden weergegeven, te verminderen.

Hoe kan ik positieve inhoud boven negatieve inhoud in zoekresultaten plaatsen?

Positieve content moet relevant zijn. Positieve inhoud moet groenblijvend zijn. Het positieve gehalte moet technisch geschikt zijn. Ideale content moet door het merk kunnen worden gecontroleerd.

Wat is site-autoriteit?

Site-autoriteit is een afkorting voor veel technische factoren, maar twee factoren zijn het belangrijkst. 1. Actuele relevantie. 2. Domeinbeoordeling.

Wat is actuele relevantie?

Actuele relevantie betekent simpelweg dat het thema van de site moet overeenkomen met de inhoud en de branche waarin het merk bestaat. Laten we bijvoorbeeld aannemen dat het onderwerp van het artikel een metaalbewerkingsbedrijf is. De ideale plaatsing van inhoud zou zijn op een branchesite met een sterke autoriteit.

Wat is domeinclassificatie?

Alle websites worden gescoord op een logaritmische schaal van 0-100 waarbij 100 het sterkst is. Google is bijna 100. De meeste sites zijn ver onder de 30. Reputatie X, die een redelijk goede beoordeling heeft van 51, is sterk voor zijn branche.

Plaats een reactie