Tips voor online reputatie om uw merk te verbeteren

[ad_1]

Neem elk jaar de tijd om uw online reputatie in kaart te brengen en uw reputatiemanagementcampagne bij te sturen. We hebben deze toptips voor reputatiebeheer verzameld om de manier te verbeteren waarop Google uw merk online laat zien.

Monitor reputatiebedreigingen – en kansen

Het nauwlettend in de gaten houden van uw reputatiebedreigingen en kansen is de basis van een gedegen reputatiemanagementcampagne. Zonder een realtime begrip van de negatieve (bedreigingen) en positieve (kansen) die van invloed zijn op uw online reputatie in het hier en nu, kunt u zich niet effectief positioneren voor wat er zou kunnen komen.

En misschien mis je de vroege waarschuwingssignalen van een serieuze dreiging totdat de volledige effecten – dalende verkopen, minder interesse van getalenteerde werknemersvooruitzichten, negatieve berichtgeving in de reguliere pers, een verslechterend moreel van werknemers, enzovoort – merkbaar worden.

Download ons mogelijkhedendeck

Dit is wat u kunt doen om uw reputatiebedreigingen en kansen te bewaken en uzelf te positioneren om op te reageren:

  • Google (en Yahoo en Bing) uzelf regelmatig, signaleer onnauwkeurige beoordelingen en onderneem passende stappen om andere onnauwkeurige of negatieve inhoud te verwijderen indien mogelijk (klik hier voor meer informatie) en andere zoekmachines)
  • Houd online beoordelingssites en sociale eigendommen in de gaten om bij te houden wat klanten en “mensen op straat” over u zeggen. Lees hier meer over tools om te controleren wat er online over uw merk wordt gezegd.

“Een stijging van één ster in de Yelp-beoordeling van een bedrijf verhoogt de omzet met gemiddeld 5% tot 9%”

Maak een snelreactieplan voor onvermijdelijke reputatiecrises

Het gaat gebeuren – uiteindelijk. Het is de wet van Murphy.

Veel reputatiebedreigingen zijn voortdurende zorgen die geen onmiddellijke actie vereisen. Reputatiecrises zijn anders: ze vereisen een snelle, krachtige reactie die de potentiële schade aan uw online imago minimaliseert. Het hebben van een aantal inhoudsdistributiepunten die u al beheert, of het nu sociale media zijn, bijdragen aan de blog van anderen, websites die u bezit, enz. draagt ​​bij aan een solide plan van reputatie “gereedheid”.

Voorbeelden van mogelijke reputatiecrises zijn:

  • U of een belangrijke werknemer wordt geconfronteerd met arrestatie, of er komt nieuws over een eerder niet-gemelde arrestatie aan het licht
  • Een ontevreden werknemer of klant begint een gezamenlijke lastercampagne tegen u of uw bedrijf
  • U of een belangrijke medewerker plaatst of zegt een onverstandige opmerking die onmiddellijk een reactie veroorzaakt
  • Een groot probleem met de klantenservice dat media-aandacht trekt, zoals een datalek

Elk crisisresponsplan is anders, maar het jouwe kan zijn:

  • Onmiddellijke actie, indien nodig met gebruikmaking van juridische dreigementen, om lasterlijke of auteursrechtinbreukmakende inhoud te verwijderen
  • Persberichten, sociale berichten en online video’s voor schadebeperking
  • Openbaar bewijs dat u het probleem “begrijpt”, zoals een verontschuldiging of uitleg. Doe dit op een pagina die u beheert, zodat u deze later indien nodig kunt verwijderen.
  • Een dubbele inspanning om positieve inhoud te produceren en te promoten die negatieve zoekresultaten onderdrukt

Zet de volgende stap met uw sociale media-eigenschappen

Nu driekwart van alle Amerikanen voldoet aan de criteria voor ‘actief’ gebruik van sociale media, is sociale betrokkenheid niet langer optioneel. Als je dat nog niet hebt gedaan, moet je claim, vul en gebruik alle sociale media-eigenschappen die belangrijk zijn voor uw collega’s en klanten. Dat betekent:

  • Analyseren van de eigendommen die de meeste klantbetrokkenheid in uw niche opleveren en focussen op het eerst bouwen ervan
  • Aanstekelijke “Over” blurbs maken op alle doeleigenschappen
  • Foto’s en video’s uploaden waar toegestaan
  • Klanten segmenteren en targeten op locatie
  • Wedstrijden en vragen gebruiken om betrokkenheid te stimuleren
  • Aanstekelijke inhoud van andere uitgevers opnieuw posten, altijd krediet geven
  • Het plaatsen van originele inhoud die u positioneert als een leider in de branche of die merk-/naamherkenning stimuleert

Zorg voor positieve online beoordelingen

Volgens een onderzoek van de Harvard Business School vertrouwt ongeveer 80% van de Amerikaanse consumenten online beoordelingen evenveel of meer dan ouderwetse mond-tot-mondreclame. Uit hetzelfde onderzoek bleek dat een stijging van één ster in de Yelp-beoordeling van een bedrijf de omzet met gemiddeld 5% tot 9% verhoogt. Online beoordelingssites en directory-sites met bedrijfsrecensies hebben de neiging om op uw eerste SERP te scoren – soms helemaal bovenaan.

Hoe verbeter je sterbeoordelingen? Gebruik beoordelingsbeheersoftware en doe het zelf, of neem contact met ons op en wij helpen u verder.

Download de presentatie over reputatie x mogelijkheden

Naast het investeren in geweldige klantenservice, waar we het hieronder over zullen hebben, kun je als volgt positieve online beoordelingen cultiveren:

  • Het aanbieden van incentives voor klanten die beoordelingen achterlaten (tip: focus op tevreden klanten)
  • Persoonlijk op een beleefde manier reageren op negatieve beoordelingen
  • Markeer en rapporteer lasterlijke of onnauwkeurige beoordelingen

Eén opmerking: hoewel het verleidelijk is, is het misschien niet de moeite waard om neprecensies voor uw bedrijf te kopen. De meeste beoordelingssites kunnen hier dwars doorheen kijken en bestraffen uw vermelding meestal als u ontdekt wordt.

Blog vaker dan je al doet

Zoekmachines houden van frisse en originele inhoud. Zelfs als alles wat je publiceert fantastisch is, zullen de spiders van Google en vrienden zich zeker vervelen als ze elke keer dat ze terugkeren naar je blog dezelfde berichten zien. Dit kan leiden tot een lagere crawlfrequentie en lagere rankings voor uw merkeigen webproperty’s.

Uit SEO-onderzoeken blijkt dat u ten minste één keer per week, per accommodatie, moet bloggen om uw eigen inhoud actueel (en hoog gerangschikt) te houden. Maar buiten deze algemene richtlijn is er geen “magische frequentie” voor het publiceren van blogs. Als je een actief, betrokken lezerspubliek hebt dat om nieuwe inhoud schreeuwt, zou je één keer per dag of vaker moeten publiceren. Als uw blog meer een aanvullend hulpmiddel is om verkeer naar uw hoofdsite te leiden of om uw referenties op het gebied van thought leadership scherp te houden, kan een of twee keer per week goed zijn, zolang elk bericht maar het beste is dat het kan zijn.

Verhoog uw contentmarketingactiviteiten

Bloggen is slechts één aspect van contentmarketing, dat vaak ten onrechte wordt gezien als een hulpmiddel om conversies en verkopen te stimuleren, en niet als hulp bij reputatieproblemen. Maar contentmarketing is fundamenteel tot een sterke reputatiemanagementcampagne, want reputatie is immers content. Contentmarketing kent veel verschillende vormen:

  • Berichten op eigen blogs
  • persberichten
  • Inhoud van website en bestemmingspagina
  • Gastposts en gesponsorde inhoud
  • Casestudy’s, e-boeken en handleidingen die betrekking hebben op uw producten of diensten, die doorgaans op uw website worden vermeld
  • Infographics en lijsten
  • Interviews met marktleiders

Maar een effectieve contentmarketingoperatie vereist een duurzaam plan voor: content creatie en publiceren. Die dingen vereisen middelen: tijd, geld, talent. Een uur van je week vrijmaken om een ​​kwaliteitsblogbericht te posten is één ding, maar het bijhouden van een “al het bovenstaande” contentmarketingcampagne kan al snel overweldigend worden. We kunnen u helpen de bronnen te vinden om uw lacunes in het maken van inhoud en publicaties te dichten, van behendige, getalenteerde freelanceschrijvers en slimme redacteuren tot sociale goeroes en multimedia-experts.

Investeer in geweldige klantenservice om slechte beoordelingen te verminderen en goede te vergroten

Hier is iets wat andere online reputatiemanagementbedrijven niet willen dat je weet: tot op zekere hoogte, je reputatie is als zwaartekracht. Je kunt er met hand en tand tegen vechten door een combinatie van tactieken te gebruiken om de onvermijdelijke terugval naar de aarde te verlengen. Maar tenzij je de ontsnappingssnelheid kunt bereiken, loop je altijd het gevaar terug naar de grond te vallen.

Gerelateerd: Waarom sommige Yelp-recensies verborgen worden

Hoe ontloop je de krachtige aantrekkingskracht van je opgebouwde reputatieproblemen? Door elk online en offline aanspreekpunt te zien als een kans om een ​​positieve indruk achter te laten. Vergeet voorlopig crisisbeheerplannen en SERP-onderhoud: we hebben het over investeren in ouderwetse klantenservice die een organische reserve van goodwill en positiviteit rond uw bedrijf opbouwt. Ga die extra mijl voor stamgasten. Werk hard om nieuwkomers aan te trekken. Deel glimlachen en beleefdheden. Maak van ‘klantwaardering’ een kernactiviteit. Dit spul werkt, ook al duurt het even voordat het vruchten afwerpt in de vorm van verbeterde mond-tot-mondreclame en positieve online recensies.

Heb je ideeën voor reputatiemanagement?

Deze zeven tips, plus de branchespecifieke overwegingen die hierboven zijn beschreven*, zorg ervoor dat u uw reputatiemanagementcampagne op de juiste manier op gang brengt. Maar als u aanvullende ideeën heeft, horen we die graag. En na evaluatie van uw reputatiebedreigingen en kansen, komen we terug met enkele van onze eigen kansen.

Veelgestelde vragen over de beste reputatietips

Wat is de beste manier om mijn online reputatie te verbeteren?

Hier zijn onze toptips voor het verbeteren van uw online reputatie. Monitor reputatiebedreigingen en kansen. Maak een snelle-reactieplan voor reputatiecrises (wacht niet tot het gebeurt. Wees voorbereid). Beheer actief uw sociale media-profielen. Ontwikkel een strategie voor beoordelingsbeheer. Blog vaak. Verhoog uw inspanningen op het gebied van contentmarketing. Investeer in geweldige klantenservice om slechte beoordelingen te verminderen en goede te vergroten.

Hoe monitor ik mijn online reputatie?

Google jezelf regelmatig. Monitor online beoordelingssites zoals Yelp, TripAdvisor, Google, Facebook en Better Business Bureau.

Hoe kan ik mijn online beoordelingen verbeteren?

Verbeter uw sterbeoordelingen door te investeren in geweldige klantenservice. Als mensen uitstekende ervaringen hebben met uw merk, zullen ze eerder een positieve recensie achterlaten. Bied incentives voor mensen die beoordelingen achterlaten. Reageer op negatieve beoordelingen. Markeer en rapporteer lasterlijke of onnauwkeurige reviews.

Hoe vaak moet ik bloggen?

Uit SEO-onderzoeken blijkt dat u ten minste één keer per week, per accommodatie, moet bloggen om uw eigen inhoud actueel (en hoog gerangschikt) te houden.

Plaats een reactie