Top 10 artikelen over reputatiemanagement van het jaar

[ad_1]

Het was een jaar van ups en downs in de wereld van reputatiemanagement, met een president die Twitter gebruikt om rechtstreeks met het land te communiceren, seksuele intimidatie in Hollywood-grootmachten en de gevolgen die daarop volgden, en professionele atleten die dit jaar protesteerden tijdens het volkslied is een druk jaar geweest voor PR-mensen. Hier is onze lijst met de top 10 gedeelde artikelen op internet die gericht zijn op reputatiebeheer. Heb je er nog meer om te delen? Laat het ons weten in de comments en we werken onze lijst bij!

1. 4 manieren om negatieve feedback op een positieve manier te beheren

Auteur: Nadya Khoja (Op Twitter: @NadyaKhoja‏)

Laten we eerlijk zijn, we hebben allemaal negatieve feedback gehad. In het echte leven (of IRL) of online, negatieve feedback In dit artikel spraken de auteur, Nadya Khoja en haar team met meer dan 50 topmarketingbeïnvloeders over hoe ze omgaan met negatieve feedback als het hen overkomt. Het nummer één advies dat ze bieden? Luister naar de feedback. Je hoeft de trollen niet te voeren, maar je kunt zeker van de gelegenheid gebruik maken om te HOREN wat de feedback is en te evalueren of het iets is waaruit je kunt groeien.

2. 5 stappen om aan de slag te gaan met Search Engine Reputation Management (SERM)

Auteur: Aaron Agius (Op Twitter: @IAmAaronAgius)

Een interessant onderdeel van dit artikel van Aaron Agius is om niet alleen te profiteren van de vele tools die er zijn om te controleren wat er over uw merk wordt gezegd, maar om een ​​solide strategie voor pagina’s met zoekresultaten voor zoekmachines (SERP’s) te hebben om te voorkomen dat negatieve beoordelingen uw zoekresultaten beïnvloeden.

U kunt misschien niet bepalen wat mensen over u zeggen, maar u kunt wel bepalen of andere mensen het wel of niet zien” dat zegt alles.

3. Spoedcursus: wat te doen als uw reputatie waardeloos is?

Auteur: Dot zuigt (op Twitter: @dotsucks)

Dit artikel richt zich op de schade die slechte recensies of opmerkingen kunnen veroorzaken aan een merk, met name de United PR-ramp, waarin de CEO Oscar Munoz nogal mild reageerde op het incident met passagiers. De eenvoudige tips in dit artikel worden vaak over het hoofd gezien, maar zijn geweldige manieren om onvoorspelbare slechte recensies te controleren en erop te reageren. Nogmaals, het thema is om de slechte recensies voor te zijn door de slechte resultaten te controleren en te onderdrukken door de positieve inhoud te creëren die uw merk nodig heeft om de impact van de slechte recensies te verminderen.

4. De zaak voor online reputatiebeheer: in cijfers

Auteur: John Hall (Op Twitter: @johnhall)

De auteur, John Hall, vertelt over het duizelingwekkende aantal online zoekopdrachten uitgevoerd door ofwel corporate executive recruiters (90%) of HR-afdelingen (65%) en hoeveel resultaten worden meegewogen bij beslissingen om al dan niet in dienst te nemen. Zelfs sociale media-monitoring wordt gebruikt door werkgevers (60%) die niet per se leuk vinden wat ze van hun werknemers online zien. Een even verbluffend percentage (70%) van de volwassenen is het slachtoffer geweest van online intimidatie en 73% is getuige geweest van online intimidatie. Dus waar tellen al deze cijfers op? De waarde van uw persoonlijke merk en de noodzaak om het te bewaken en te beschermen in een wereld die verbonden is met onze telefoons.

Download ons mogelijkhedendeck

5. Vijf sleutels om uw online reputatie in Google Zoeken te beheren

Auteur: Marcus Tober (op Twitter: @marcustober)

In dit artikel haalt de auteur het voorbeeld aan van het incident in UC Davis waar studentendemonstranten werden besproeid met pepperspray, wat een PR-nachtmerrie creëerde die de universiteit uiteindelijk $ 175.000 kostte om online op te ruimen. Zoals de auteur vermeldt, en we hebben het in eerdere blogposts en zelfs in sommige op deze lijst, moet een groot deel van uw strategie het beïnvloeden van wat er daadwerkelijk in zoekresultaten wordt weergegeven via SERP’s omvatten. Begin met wat u KAN controleren, zoals merkboodschappen via uw bedrijfswebsite, blog en sociale-mediaprofielen.

6. Dirty Deeds: waarom recruiters zich zorgen moeten maken over reputatiemanagement

Auteur: Kelly Blokdijk (op Twitter: @TalentTalks)

Dit artikel komt vanuit een ander perspectief…van de recruiterkant van Executive Recruiters, en het belang van waarde-uitwisseling en respect in het wervingsproces. De auteur vertelt over haar eigen ervaring met een recruiter die niet zo geweldig was, als een voorbeeld van hoeveel de waarde van een online cv via LinkedIn daadwerkelijk biedt en hoe belangrijk het is om details in vacatures te schetsen. Net als bij fysieke voorbeelden, vergroot netwerken of ‘mond-tot-mondreclame’ vaak het bereik van uw publiek en kan het recruiters zelfs helpen om in contact te komen met een meer ideale kandidaat voor een functie. Hoewel de auteur geen goede ervaring had met een recruiter, veranderde de slechte ervaring in een goede les over het verbeteren van het wervingsproces.

7. De basisprincipes van online persoonlijk reputatiebeheer

Auteur: Susan P. Joyce (op Twitter: @JobHuntOrg)

De auteur, Susan Joyce, staat bekend als een expert op het gebied van werkzoekenden, als oprichter van job-hunt.org, een soort “Readers Digest” voor mensen die online naar banen zoeken. In dit artikel vertelt ze hoe de onzichtbaarheid van Google-zoekresultaten ook je kansen op het krijgen van die droombaan kan schaden. Ze geeft tips voor het opzetten van een positieve en informatieve online aanwezigheid. In eerdere artikelen die hierboven zijn vermeld, hebben we geleerd hoeveel HR-afdelingen en recruiters naar uw online aanwezigheid kijken (65% van de HR-afdelingen en 90% van de executive recruiters). Maar wat als ze online helemaal niets over jou vinden? Google-zoekopdrachten in het wervingsproces zijn net zo goed bedoeld om te verifiëren wat u zegt dat u hebt gedaan en wie u bent, als om te controleren of u iets slechts hebt gedaan of iets dat een slechte weerslag zou hebben op uw reputatie. Naast tips over hoe je een aantal niet zo vleiende dingen op je persoonlijke merk kunt opruimen, biedt Susan tips over waar HR-afdelingen en recruiters naar op zoek zijn en hoe je jezelf kunt positioneren voor een meer flatterend beeld en je capaciteiten kunt benadrukken.

8. Kunnen luchtvaartmaatschappijen zich terugtrekken uit hun publieke opinie duikvlucht?

Auteur: Adrianne Pasquarelli (op Twitter: @SheLikesToShop ‏)

Het is geen verrassing dat de publieke opinie van grote luchtvaartmaatschappijen een diepe duik heeft genomen in de nasleep van de uitgebreide media-aandacht waarbij de beveiliging van United Airlines met geweld een passagier heeft verwijderd om plaats te maken voor hun bemanning. Behalve dat het een PR-nachtmerrie was, bracht het ook de trainingspraktijken van werknemers op de voorgrond. Dit artikel is geweldig om te lezen hoeveel de klantervaring een groter publiek drijft en daarom een ​​financiële impact kan hebben op een merk en zelfs een branche, zoals de luchtvaartindustrie. De luchtvaartindustrie worstelt nog steeds met het herstellen van een positiever imago na het slepende incident, evenals aardingsincidenten, en worstelt als gevolg daarvan met hun marketingboodschappen. Met reactieve consumenten en het virale vermogen van slecht nieuws reist snel, kan dit even duren.

9. 5 manieren om de reputatie van uw bedrijf op sociale media te beschermen

Auteur: Nadia Carmon

Een vaak over het hoofd gezien en soms genegeerd hulpmiddel voor reputatiebeheer, sociale media kunnen een vloek of een zegen zijn voor een merk, hoe groot of klein ook. Dit artikel van Nadia Carmon, een schrijver en expert op het gebied van sociale media, biedt bruikbare tips over het gebruik van sociale media om op klanten te reageren als aanvulling op uw meer traditionele methoden (zoals e-mail, helpdesk en telefonische ondersteuning). Met 2,46 miljard gebruikers van sociale media, en Facebook als de meest populaire, zou het een vergissing van epische proporties zijn om ze over het hoofd te zien als een extra communicatielijn naar uw klanten. Maar het is cruciaal om ze te gebruiken om uw merk niet te beschadigen. Snel reageren en ervoor zorgen dat u de inhoud van uw merk onder controle houdt, zijn de sleutels om uw merk gezond te houden op de sociale netwerken. Testimonials kunnen worden gebruikt om de resultaten van zoekmachines te verbeteren, maar zorg ervoor dat u reageert op vragen en problemen die gebruikers van sociale media u de weg wijzen.

10. 10 sleutels voor leidinggevenden om het reputatierisico te beheren

Auteur: Jim DeLoach (Op Twitter als @cci)

Last but not least, het 10e meest gedeelde artikel van het jaar was gericht op hoe leidinggevenden de risico’s voor hun reputatie online kunnen beheren. Auteur Jim DeLoach definieert “reputatierisico” als de huidige en toekomstige impact op de winst en de ondernemingswaarde als gevolg van een negatief oordeel van belanghebbenden. Met de recente gevolgen van het schandaal van de gevallen van seksuele intimidatie die Hollywood op zijn kop zetten, zien veel directies de intense druk die wordt veroorzaakt door reputatieschade en het belang van toezicht door de raad. DeLoach stelt voor dat reputatierisico een onderdeel moet zijn van de strategie die door leidinggevenden en raden van bestuur wordt gevolgd als onderdeel van het strategische en bedrijfsplan. Hij bespreekt ook het belang van merkcompliance en consistentie in reputatie voor zowel bedrijven als leidinggevenden.

Het is duidelijk dat, zoals blijkt uit alle meest populaire artikelen die we hierboven hebben genoemd, reputatiebeheer alles omvat, of u nu een eigenaar van een klein bedrijf, een leidinggevende of een werkzoekende bent. De impact van een slechte reputatie kan financieel en emotioneel zijn, en alle artikelen op onze lijst bieden geweldige tips over hoe u uw online reputatie kunt herstellen en beschermen. Reputatiebeheer is een steeds evoluerend proces waarvan de behoefte enorm is toegenomen naarmate de algemene basis van Google-zoekopdrachten en het gebruik van sociale media is gegroeid.

Meer tips nodig over hoe u de reputatie van uw merk kunt beheren? Download hier onze gratis gids.

Veelgestelde vragen over reputatiebeheer

Wat is reputatiemanagement?

Reputatiemanagement is de inspanning om te beïnvloeden wat en hoe mensen van een merk of persoon denken.

Waarom is reputatie belangrijk?

Reputatie is belangrijk omdat het uiteindelijk het succes van uw merk bepaalt. Of mensen uw bedrijf leuk vinden en vertrouwen, bepaalt uw omzet, bedrijfswaardering, aandelenkoersen en meer. Het feit dat reputatie bepalend kan zijn voor succes, betekent dat het de moeite waard is om aandacht aan te besteden en te beheren.

Waarom zijn online beoordelingen belangrijk?

Online beoordelingen zijn belangrijk omdat ze mensen een idee geven van de kwaliteit van de service of producten die u levert. Potentiële klanten, medewerkers en zakenpartners gebruiken allemaal online beoordelingen om uw bedrijf te beoordelen.

Plaats een reactie