Vergroot inhoud in zoekresultaten met een paar aanpassingen

[ad_1]

Effectieve online content is geschreven voor zowel mensen als zoekmachines. Zoekmachines moeten uw inhoud waarderen en wanneer ze dat doen, laten ze mensen er via zoekresultaten kennis mee maken. Online inhoud moet worden geschreven met beide mensen en zoekmachines in gedachten.

Wanneer iemand een pagina met zoekresultaten ziet, kijken ze naar de

(1) Titel van de pagina, en dan de…

(2) Snippet (de beschrijving van de zoekmachine) en beslissen of ze wel of niet op het resultaat willen klikken. Om ze te laten klikken, de titel en het fragment moeten overtuigend zijn. Indien zij…

(3) klik, ze willen beloond worden door te vinden wat ze zoeken. Als de bezoeker leest wat je hebt geschreven en denkt: “Ik heb gevonden wat ik zocht!” ze blijven een tijdje in de buurt – zo weet je dat je goed werk hebt geleverd door zoekmachine-relevantie te creëren.

“Ik heb gevonden wat ik zocht!”

Om dit te laten gebeuren, moeten de planeten op één lijn liggen tussen de titel van het artikel, de beschrijving van het artikel en de allerbelangrijkste eerste alinea (die de sleutelzin moet bevatten).

Zoals je hierboven kunt zien, is het een 1, 2, 3 benadering om iemand te laten klikken. Maar een goed artikel is niet alleen relevant, het moet er ook voor zorgen dat mensen ernaar willen linken. Dit type artikel heet ‘Link Bait’. Je zou kunnen zeggen dat het maken van een hyperlink of een vermelding op sociale media stap 4 is. Iemand naar stap vier brengen betekent dat je fantastisch werk hebt geleverd bij het maken van je webinhoud.

Download ons mogelijkhedendeck

Link aas

Alles wat u schrijft, moet relevant zijn voor de zoekopdracht van de gebruiker en aantrekkelijk zijn om te lezen. Maar soms is het onderwerp bij het schrijven voor een online reputatieproject niet zo boeiend. Als dat gebeurt, is het tijd om creatief te worden. In dit geval co-branding. Zoek een sleutelzin waarnaar mensen op zoek zijn, of die veel populairder is dan die waarover u schrijft, en gebruik deze in uw schrijven, vooral in de kop van het artikel.

De sleutelzin

Elk artikel bevat minstens één sleutelzin. Naast de belangrijkste sleutelzin, moet een andere worden gekozen. De ‘andere’ sleutelzin is aas. Als u een trending-sleutelzin wilt vinden die relevant is voor alles waar u over schrijft, kunt u naar Google Trends gaan om te zien waar mensen naar zoeken. De sleutelzin die u kiest, hangt in grote mate af van het type Link Bait dat u schrijft.

Soorten link-aas

Hier zijn een paar van onze favoriete soorten Link Bait. Aan het einde is een uitstekend artikel van Distilled in de sectie Verder lezen.

Ideeën

De Link Bait-ideeën hieronder zouden je moeten helpen om je sappen te laten stromen. Ons doel is om artikelen te creëren die ‘Link Bait’ zijn. Link Bait is een artikel dat ervoor zorgt dat mensen ernaar willen linken. Hier is een lijst met ideeën om te overwegen bij het maken van inhoud die bedoeld is als linkaas. Dit zijn artikelen met een doel, ze zijn ‘ontworpen’.

Sollicitatiegesprekken

Een how-to artikel schrijven

Het schrijven van een how-to-artikel dat nuttig is in een branche, is een goede manier om link-aas te krijgen. Mensen willen altijd iets leren. Als het instructieartikel dat je schrijft beter is dan alle andere, vooral als het een extra element heeft (zie de rest van de lijst hieronder), zou je het best goed kunnen doen.

Egobait-artikelen

Mensen hebben de neiging om de leider te volgen. Leiders hebben volgers. Schrijf iets flatterends over iemand met veel volgers (de leider) en ze kunnen een link naar je artikel plaatsen. Als ze de link plaatsen, kunnen hun volgers dat ook. Instant-links. Bij reputatiemanagement is het belangrijk om een ​​logisch verband te hebben tussen uw sleutelzin en de persoon of entiteit die u uitlokt. Dit kan vreselijk mis gaan als het artikel slecht is geschreven, of als de band tussen het trefwoord en de entiteit waarover wordt geschreven op zijn best zwak is.

De immer populaire toplijsten

Het samenstellen van lijsten is een geweldige manier om links te krijgen. U moet een manier vinden om de sleutelzin kunstzinnig en natuurlijk in de hoofdtekst van de lijsten in te voegen. Stel dat u bijvoorbeeld online reputatiebeheer uitvoert voor een advocaat. Hier zijn enkele ideeën voor top tien lijsten:

1. Top tien advocatengrappen

2. Top tien advocaten in Las Vegas

3. Top tien redenen om geen advocaat te worden

4. Top tien films over advocaten

5. Top tien honden die eigendom zijn van advocaten

Als het reputatiemanagementproject voor een advocaat is, kan de naam van de advocaat worden gebruikt als auteur, of gewoon als iemand die is geïnterviewd om de lijst te maken.

Onderzoek schrijven

Feitelijk schrijven over een branche kan een geweldige link-aas zijn. De feiten moeten ‘ware feiten’ zijn, in die zin dat ze verifieerbaar moeten zijn. U wilt geen artikel schrijven dat niet waar is om redenen die u zich wel kunt voorstellen.

Gastlink aas

Als je een prachtig artikel schrijft dat iemand anders op zijn site kan plaatsen, kun je hem of haar een link-aas cadeau doen. Idealiter heeft het artikel dat u schrijft een link die ergens in de eerste alinea is ingesloten, terug naar uw eigen site die u wilt promoten.

Interview link aas

Als je iemand met pull interviewt, kan dit veel links opleveren. Maar als je geen toegang hebt tot een beroemdheid, kun je misschien een ‘nep-interview’ van iemand afnemen. Zoek bijvoorbeeld een beroemd persoon wiens naam populairder is in de zoekresultaten. Maak vanaf het begin van je ‘interview’ duidelijk dat je deze persoon niet echt hebt geïnterviewd, dat het een ‘fantasie’-interview is. Ga dan wild. Een beroemd persoon belachelijk maken is misschien geen goed idee, maar wat je ook schrijft voor het interview moet zeer leesbaar en mogelijk zelfs grappig zijn. Als de beroemde persoon over wie je schrijft het grappig vindt, is dat het beste. Hoe beter leesbaar, hoe beter koppelbaar. Het lastige van ‘interview link bait’ is het kunstig integreren van de sleutelzin waarnaar je wilt zoeken in het interview – dit is waar ambacht om de hoek komt kijken.

Z-as link aas

De “Z-as” heeft betrekking op diepte. We gebruiken de term Z-Axis Link Bait om te verwijzen naar artikelen of andere inhoud die meerdere soorten aas bevatten. Bijvoorbeeld een artikel over Lindsay Lohan dat is:

Een grappige

B) Een interview (waarschijnlijk een fantasie-interview)

C) Bevat Onderzoek (hoeveel tinten oranje heeft ze gedragen)

D) De tien beste dingen om te doen met gebruikte oranje jumpsuits

… zou een voorbeeld zijn van linkbait met meerdere hoeken. Dat wil zeggen diepte.

de kop

De zorgvuldig gemaakte kop

De kop moet ervoor zorgen dat mensen stoppen en het lezen. Stel je voor dat als je alleen de kop zou tweeten, mensen erop zouden klikken? Is het dwingend? Kortom, een goede kop is overtuigend. Gebruik het voorbeeld van een advocaat met de top tien lijsten hierboven en merk op dat elke kop je naar binnen trekt. Zou je niet op ‘Top tien advocatengrappen?’ klikken.

Andere koppen die overtuigend zijn (stel je voor dat John Smith de sleutelzin is):

7 dingen die u kunt doen om kanker te voorkomen

Koken Met Bruine Poep
(Koken met bruine poedels – oeps had geen ruimte meer)

Studie: hoeveel advocaten er nodig zijn om de oceaan te vullen?

Overeenkomsten tussen Lindsay Lohan en John Smith

Enorme baby redt puppy

Bevestigd: John Boehner is een Oompa Loompa
(geschreven door een auteur genaamd John Smith)

John Smith vindt de fontein van de jeugd

De tien beste advocatengrappen van John Smith

Zet de zoekterm in de kop

Idealiter zou uw sleutelzin in de kop moeten staan. Als het er gewoon raar uitziet of niet werkt, zet de sleutelzin dan niet in de kop. U kunt in de bovenstaande voorbeelden zien dat ze niet allemaal de sleutelzin in de kop hebben. Natuurlijk moet u de sleutelzin een of twee keer extra in de hoofdtekst van het artikel plaatsen als u deze niet in de kop kunt plaatsen. Het kan ook helpen om de sleutelzin als auteur te gebruiken.

Hoe lang moet de kop zijn?

De kop van het artikel mag niet meer dan 70 tekens bevatten. Indien mogelijk en natuurlijk ogend moet het de sleutelzin bevatten. Het hoogste zoekresultaat in Google is 70 tekens, meer dan dat heeft de neiging om te ‘verpakken’ en er slecht uit te zien op de webpagina.

De metabeschrijving mag maximaal 150 tekens lang zijn.

De metabeschrijving moet optimaal tussen de 150-160 tekens lang zijn en moet de sleutelzin in de eerste zin bevatten. Het moet ook de inhoud van het artikel nauwkeurig en relevant samenvatten op een manier die ervoor zorgt dat mensen op het zoekresultaat willen klikken.

De paginatitel moet de zin bevatten

De paginatitel moet, indien mogelijk, de sleutelzin erin bevatten. Paginatitels moeten niet altijd beginnen met de sleutelzin, omdat dit onnatuurlijk is. Vaak zijn de paginatitel en de kop hetzelfde.

De eerste alinea moet de zin . bevatten

De eerste alinea van het artikel moet de sleutelzin één keer in de eerste zin bevatten, twee keer als het zinvol is.

Veelgestelde vragen over SEO-artikelen

Hoe schrijf je een artikel voor SEO?

Om een ​​artikel goed te laten scoren in SEO, moet het de zoekwoorden bevatten waarop u het wilt laten scoren. U moet zich ook concentreren op het maken van een boeiende paginatitel, een fragment (de beschrijving van de zoekmachine) en de eerste alinea. Door deze drie dingen te doen, zullen zoekmachines en mensen uw artikel herkennen, wat de positie ervan zal verbeteren.

Wat is linkbait?

Linkbait is een artikel dat ervoor zorgt dat mensen ernaar willen linken. Het bestaat uit inhoud die relevant is voor de zoekopdracht van de gebruiker en aantrekkelijk is om te lezen. Creëer linkbait door tijd te besteden aan zoekwoordonderzoek en het schrijven van een artikel dat veel beter is dan al het andere dat al over die zoekwoorden bestaat.

Wat zijn de meest populaire soorten artikelen?

Typen artikelen die de meeste klikken krijgen, waaronder interviews, how-to-artikelen, egobait-artikelen, toplijsten en onderzoeksartikelen.

Hoe schrijf je een effectieve kop?

Een goede kop is kort en overtuigend. Het moet uw zoekterm bevatten. Probeer het onder de 70 tekens te houden.

Verder lezen

Hier is een prachtig artikel over Link Bait en schrijven voor SEO.

seo-fueled-articles.jpg

credit.jpg

Plaats een reactie