[ad_1]
Afbeeldingen kunnen worden gedupliceerd, marketingtactieken kunnen worden gekopieerd, maar uw verhalen zijn van u.
En in een wereld waar het moeilijk is om memorabel te blijven, zijn verhalen uw unieke concurrentievoordeel.
Als ze op de juiste manier in uw marketingstrategie worden gebruikt, helpen ze u niet alleen om op te vallen, maar ook om loyaliteit en vertrouwen op te bouwen bij uw publiek naarmate ze meer van u leren kennen.
Verhalen creëren een emotionele band met je publiek die een ‘how to’-artikel gebaseerd op een theorie alleen ooit zou kunnen.
Of het nu is door de boeken die je leest, het land waarin je leeft, de risico’s die je hebt genomen of de droom die je aan het bouwen bent – verhalen verbinden.
En er is een methode om ze in te bouwen in uw marketingstrategie.
Kies de juiste verhalen om te vertellen
Op persoonlijkheid gebaseerde merken weten iets over het vertellen van verhalen om een bedrijf op te bouwen.
Ze vinden niet voor elke marketingcampagne een nieuw verhaal of zetten hun levensverhaal op hun website neer. Ze hebben gewoon een handvol verhalen die ze herhaaldelijk vanuit verschillende hoeken vertellen.
Deze verhalen bouwen hun merk op door ze herkenbaar en relevant te maken voor hun publiek.
Om te beginnen met het gebruik van verhalen in uw bedrijf, onderzoekt u de soorten verhalen die u kunt vertellen door deze vragen te beantwoorden:
- Als je je levensverhaal tot nu toe zou vertellen aan de hand van 5 sleutelscènes, hoe zou dat dan verlopen?
- Welke boeken, films en muziek vind je leuk?
- Hoe was je jeugd?
- Wat doe jij om te socializen?
- Waar reis je naar toe?
- Wat zijn je hobbies?
- Wat zijn je ambities?
Kies vervolgens 5 verschillende waarop u zich voor uw merk gaat concentreren. Schrijf die verhalen drie keer op, waarbij elke versie een ander bericht benadrukt.
Houd er rekening mee dat ze relevant en herkenbaar moeten zijn voor uw publiek.
Een voorbeeld: het publiek dat ik bedien, zijn dienstverleners die een online bedrijf willen laten groeien en vrijheid en moed waarderen.
De verhalen die ik vertel zijn relevant voor deze waarden.
Een verhaal dat ik vertel, is hoe ik van Oekraïne naar New York verhuisde en daar een leven opbouwde. De 3 hoeken die ik kies zijn:
- Relatie hoek:: Wat ik door mijn verhuizing naar New York leerde over het belang van relaties en hoe ik dit in mijn bedrijf gebruik.
- Inspirerende hoek: Ik verhuisde naar een stad waar ik geen vrienden had en bouwde daar een leven op.
- Communicatie hoek:: Hoe ik leerde hoe belangrijk het is om de taal van uw klant te spreken toen ik Amerikaans Engels leerde spreken en met de lokale bevolking in contact kwam.
Als je moet brainstormen over je verhaal, gebruik dan Text Optimizer die je helpt te begrijpen waar jouw niche mee te maken heeft:
Het samenstellen en analyseren van social proof is een andere manier om een geweldig verhaal te ontwikkelen. De beoordelingen van uw klanten zullen onderwerpen voorstellen die het beste aansluiten bij uw publiek en u helpen effectieve verhalen te ontwikkelen om te vertellen.
Consistent blijven
Te veel verhalen vertellen is een goede manier om je publiek te overstelpen en af te leiden.
Je hebt één kernverhaal nodig dat je vanuit verschillende hoeken kunt vertellen.
Waarom?
Je doel is om merkherkenbaarheid te creëren, en ze zeggen dat je minimaal 8 contactpunten met een enkele klant nodig hebt om je te onthouden.
Een touchpoint is elke interactie – hoe klein ook – tussen een merk en een klant. Dit kan een share op sociale media zijn, een like op Facebook, een opmerking op de site of een daadwerkelijke verkoop.
De waarheid is dat zelfs als iemand uw product daadwerkelijk heeft gekocht, er geen garantie is dat ze u zullen onthouden. Ik kan me niet eens voorstellen van hoeveel merken ik heb gekocht, ik kan het me niet meer herinneren: tenzij ik ze keer op keer zag.
Gezien hoe druk het internet is met merken die de aandacht van klanten proberen te trekken, zijn er veel contactpunten!
Als je verschillende, niet-verbonden verhalen blijft vertellen, zullen je klanten je niet meer herinneren.
U hebt een sterke verbinding nodig tussen uw kernverhaal en uw merk – zodat uw klanten uw merk beginnen te herkennen wanneer ze het herhaaldelijk lezen of bekijken.
Hoe u verhalen toevoegt aan uw marketingstrategie
Willekeurige verhalen zijn verwarrend.
Maar verhalen die verband houden met het product of de dienst die je verkoopt, versterken de boodschap en moedigen de verkoop aan.
Spreid dus verhalen op verschillende manieren door al je marketingkanalen heen.
Hier zijn enkele ideeën om u op weg te helpen:
Audio en video
De know/like/trust factor wordt verhoogd wanneer je gezien of gehoord wordt.
Dus voeg een introductievideo toe aan je Over-pagina of neem audio op in plaats van een artikel te schrijven – je publiek zal automatisch verbinding maken met het geluid van je stem en door je te zien.
Houd uw video’s en afbeeldingen goed gebrandmerkt om de herkenbaarheid van uw merk te blijven vergroten.
Email reclame
Voeg bij elke e-mail (of een blogpost) een verhaal toe om actie aan te moedigen.
Als het vandaag bijvoorbeeld de laatste dag is dat klanten een product kunnen kopen, voeg dan een verhaal over persoonlijke spijt toe om te benadrukken hoe belangrijk het is om op dit moment actie te ondernemen.
Met verschillende automatiseringsplatforms voor e-mailmarketing kunt u uw lijsten segmenteren om uw e-mailcampagnes goed te timen. U kunt bijvoorbeeld een segment maken voor uw meest betrokken abonnees en hen meer details over uw verhaal vertellen, terwijl u uw merk voorstelt aan degenen die uw eerdere e-mails nog nooit hebben geopend.
Sociale media
Tweet wat je aan het doen bent, maak foto’s van je omgeving om op Instagram te posten en stel aangrijpende vragen op Facebook – laat je publiek je echte jij kennen door ze in je leven te brengen.
Hoe meer ze u zien en vertrouwen, hoe groter de kans dat ze bij u kopen en niet bij een concurrent.
De enorme kracht van sociale media is het vermogen om uw verhaal opnieuw te richten op uw bestaande klanten (om hen aan uw merk te herinneren). Het enige dat u nodig hebt, is om overtuigende advertenties op sociale media te maken op basis van uw verhaal. Creatopy is een handig platform waarmee u uw eigen advertenties kunt ontwerpen en uw team kunt laten samenwerken aan ideeën, concepten en implementatie.
Website-afbeeldingen
Het is geweldig om je liefde voor rotsklimmen uit te leggen door te schrijven, maar foto’s van jou in het midden ervan is veel herkenbaarder – vooral als je publiek avontuur en risico waardeert.
Als je nog geen site hebt en vertrouwt op je sociale media-accounts, maak er dan een aan! Vertrouwen op platforms van derden is slecht voor branding en het is een slechte langetermijnstrategie. Uw site is wat altijd bij uw merk zal blijven en zal ranken voor uw naam, waardoor uw bedrijf altijd vindbaar is. Namify kan u helpen bij het definiëren van uw branding:
Er zijn nogal wat plug-ins waarmee u afbeeldingen op uw site kunt optimaliseren zodat ze deze niet vertragen.
Laatste gedachten
Je weet dat je een verhaal te vertellen hebt. En het is het waard om te vertellen. Als je eenmaal hebt gekozen welke verhalen je wilt vertellen, kun je ze opnemen in je marketingstrategie via audio en video, e-mailmarketing, sociale media en websiteafbeeldingen.
Veel merken doen geweldig werk door hun verhaal te vertellen door middel van de woorden die hun bedrijf, hun producten en hun diensten beschrijven. Toch missen deze bedrijven vaak de kans om hun verhaal visueel te vertellen, wat kan resulteren in een verwarrende of zelfs misleidende boodschap voor je publiek.
Door uw verhalen in afbeeldingen te onthullen, kan uw publiek een beeld schetsen van wie u bent en neemt hun vertrouwen in u toe. Het enige dat u nodig heeft, is creativiteit en consistentie zodat uw klanten zich uw merk kunnen herinneren en zich er mee kunnen identificeren.