Voorbeelden van ankerteksten – Diversiteitsrichtlijnen voor linktekst

[ad_1]

Er zijn veel soorten ankertekst. Bij het spotten van “onnatuurlijke” ankers (en deze proberen te vermijden), streven we naar diversiteit. In andere woorden; we willen geen backlinkprofiel met de tekst “Acme Technologies” in elke link omdat het niet organisch (natuurlijk) is. In plaats daarvan willen we een volledig organisch en natuurlijk backlinkprofiel.

Bij het opruimen van goedkope SEO-problemen is een van de eerste dingen die we bijvoorbeeld aanpakken het backlinkprofiel. De meeste goedkope zoekmachineoptimalisatiebedrijven gebruiken een “spray and pray”-techniek die automatisering gebruikt om vreselijke backlinkprofielen te maken. Google en andere zoekmachines zien deze profielen en weten dat ze nep zijn.

Wat is een ankertekst?

De Anker tekst is de eigenlijke tekst die wordt gebruikt als link naar een website. Het is ook een van de belangrijkste onderdelen van de link, omdat mensen hiernaar zoeken in zoekmachines. Wanneer mensen doen Google zoeken, zijn ze zelden geïnteresseerd in de daadwerkelijke bestemmingspagina, zolang ze er maar kunnen komen. In plaats daarvan zijn ze geïnteresseerd in wat er in de beschrijving van het zoekresultaat naar voren komt, en die inhoud wordt gegenereerd door de ankertekst.

In dit document verwijzen we naar twee categorieën anker:

  • Noemen: Op vermeldingen gebaseerde ankers gebruiken de merknaam in het anker.
  • Niet-vermelding: Non-vermelding niet.

Lijst met verschillende typen ankertekst – met voorbeelden

  1. Ankertekst met merknaam (Vermelding) – Dit is een exact match-anker voor een van uw sleutelzinnen. Als het doel het Acme Technologies Crunchbase-profiel is en de naam van het bedrijf Acme Technologies is, dan is de exacte match-ankertekst “Acme Technologies”.
  2. Merkanker + trefwoord (Vermelding) – dit anker bevat de merknaam van het bedrijf plus een sleutelzin. ‘Winkelwagentje van Acme Technologies’ bevat bijvoorbeeld de merknaam Acme Technologies plus de zoekterm ‘winkelwagentje’.
  3. Pagina titel (Vermelding) – deze ankertekst is meestal de titel van een blogbericht of de daadwerkelijke SEO-titel als ankertekst. Voor een link naar Crunchbase kan dit “Acme Technologies | Crunchbase” zijn. Als u naar de webpaginatitel van de eerder genoemde Crunchbase-profielen kijkt, ziet u dat er Acme Technologies | Crunchbase staat. Het is een anker dat de titel van de pagina dupliceert waarnaar het wijst.
  4. Trefwoord Plus (Vermelding) – dit anker bevat een van uw belangrijkste sleutelzinnen plus andere niet-sleutelwoordzinnen die ermee zijn gecombineerd. Bijvoorbeeld “het Acme Technologies CB-profiel hier” bevat ook de naam van het merk plus andere niet-sleutelzinteksten.
  5. LSI-trefwoord (Niet-vermelding) – Een merkloos anker dat een vergelijkbare term gebruikt die naar het bedrijf verwijst. LSI staat voor Latent Semantic Indexing. Het is een methode om relaties te identificeren tussen de concepten in een webpagina of een hele website. LSI lokaliseert de relaties tussen woorden om het begrip van een webpagina te verbeteren. Zie de “omelet” uitleg hieronder. Voorbeeld: “cloudtechnologiebedrijf” vermeldt de merknaam niet in de ankertekst, maar legt wel uit wat het bedrijf doet.
  6. Gedeeltelijk trefwoord (Vermelding) – dit anker bevat slechts een deel van uw sleutelzin (dwz “Acme”). In plaats van de hele merknaam te gebruiken, gebruikt u slechts een deel ervan.
  7. Natuurlijk anker (Niet-vermelding) – dit anker heeft geen verwijzing naar trefwoorden of merk. Het is zo merkloos en niet-specifiek als je maar kunt krijgen. Voorbeeld: “dit technologiebedrijf”. Het lijkt enigszins op een LSI-trefwoord, maar meer aan de generieke kant omdat het niet veel over het bedrijf zegt, behalve dat het technologie gebruikt.
  8. Naakte links met de volledige URL (Niet-vermelding) – dit anker is de volledige URL van de pagina waarnaar wordt gelinkt als het anker. Een zin kan bijvoorbeeld zeggen: Ga naar de URL https://www.crunchbase.com/organization/acme-technologies voor meer informatie.
  9. Naakte links met websitenaam.com (Niet-vermelding) – dit anker is uw URL geschreven in dit formaat: “com”.
  10. Naked Links met URL met www’s of zonder (Niet-vermelding) – dit anker is de URL die is geschreven zonder http:// (dwz com/organization/acme-technologies).
  11. Geen tekst (Niet-vermelding) – dit anker wordt geassocieerd met afbeeldingslinks die geen alternatieve tekst hebben. Het logo gaat bijvoorbeeld naar het Crunchbase-profiel maar bevat geen ankertekst. Een bezoeker zou op geen enkele tekst klikken om toegang te krijgen tot de link; ze klikken op een afbeelding.

Veelgestelde vragen

Wat is een Branded Anchor-tekst?

Ankertekst met merknaam is wanneer uw merknaam wordt gebruikt als de woorden die aan een weblink zijn gekoppeld. Als Acme bijvoorbeeld uw bedrijf is en het woord Acme linkt naar uw website.

Wat is een merkanker + zoekwoord?

Dit anker bevat de merknaam van het bedrijf plus een sleutelzin. Voorbeeld – Wanneer de woorden Acme maakt widgets is de naam van een link die verwijst naar uw bedrijfssite. Het bevat de bedrijfsnaam plus de zoekterm.

Wat is een paginatitel?

Deze ankertekst is meestal de titel van een blogbericht of de eigenlijke SEO-titel als ankertekst.

Wat is een Keyword Plus-anker?

Dit anker bevat een van uw belangrijkste sleutelzinnen plus andere niet-sleutelwoordzinnen die ermee worden gecombineerd.

Wat is een LSI-trefwoord?

Een merkloos anker dat een vergelijkbare term gebruikt die naar het bedrijf verwijst. LSI staat voor Latent Semantic Indexing. Het is een methode om relaties te identificeren tussen de concepten in een webpagina of een hele website.

Plaats een reactie