Voorbeelden van persoonlijke merkverklaringen

[ad_1]

De hoogtepunten

  • Een persoonlijk merkstatement onderscheidt u van de concurrentie.
  • Effectieve persoonlijke merkuitingen zijn beknopt, emotioneel provocerend, intrigerend en doelgericht geformatteerd.
  • Voorbeelden van persoonlijke merkuitingen zijn die die relevant zijn voor zowel ondernemers, freelancers als werkzoekenden.
  • Krachtige persoonlijke merkverklaringen beantwoorden de vragen over wie u bent, waarom u waardevol bent, wat u doet en wie u dient.

EEN persoonlijk merk statement heeft de kracht om uw professionele doel te definiëren en u in staat te stellen met succes op te vallen in een concurrerende markt. Laten we eens kijken naar de elementen die kunnen worden gebruikt om een ​​geweldig persoonlijk merkstatement te maken en uitzonderlijke voorbeelden bekijken die deze elementen in de praktijk brengen.

Precies weten wie je bent en waar je voor staat, is een belangrijk onderdeel om vooruit te komen in een competitief beroepenveld. Een grondig begrip van wat u met succes kunt bijdragen aan het personeelsbestand en de wereld kan krachtig zijn bij het opbouwen van uw persoonlijke merk.

Uw persoonlijke merk is nauw verbonden met uw reputatie en de manieren waarop anderen waarnemen wat u wilt bereiken. Het bouwen van een succesvol persoonlijk merk betekent het versterken van een identiteitsgevoel en een verzameling karaktereigenschappen die niet alleen uniek zijn voor jou, maar ook consistent toegankelijk zijn voor anderen.

Anderen op de hoogte stellen van uw persoonlijke merk

Een persoonlijk merk hebben is één ding. Ervoor zorgen dat anderen het interpreteren zoals u dat wilt, is iets heel anders.

Een van de meest effectieve manieren om uw persoonlijke merk op een meer openbaar platform te communiceren, is door eerst een krachtig persoonlijk merkstatement.

In dit artikel wordt gekeken naar:

  • Wat is een persoonlijk merkstatement?
  • Elementen die een geweldig persoonlijk merkstatement maken
  • Uitzonderlijke voorbeelden van persoonlijke merkverklaringen die deze elementen gebruiken

Laten we beginnen.

Wat is een persoonlijk merkstatement?

In de kern is een persoonlijke merkverklaring een paar zinnen die samenvatten wie je bent en wat je doet. Op het eerste gezicht klinkt dat misschien eenvoudig, maar het is vaak verre van eenvoudig om uw hele professionele doel in slechts een paar korte zinnen over te brengen.

Als het effectief is opgebouwd, onderscheidt een persoonlijk merkstatement u van de concurrentie. In één oogopslag laat het anderen weten waarom u anders bent dan de rest.

Veel mensen beschouwen een persoonlijk merkstatement graag als een persoonlijke slogan. Wat wil je dat mensen doen? onthoud wanneer ze aan je denken?

Door deze vraag te stellen, kunt u uw creativiteit stimuleren wanneer het tijd is om een ​​persoonlijk merkstatement te schrijven. De uiteindelijke resultaten moeten in het oog springend en authentiek zijn.

Uiteindelijk is een persoonlijk merkstatement ontworpen om u naar uw professionele doelen te stuwen. Een goed gemaakt persoonlijk merkstatement is net zo waardevol voor ondernemers als voor freelancers en werkzoekenden.

Voorbeelden die een geweldig persoonlijk merkstatement maken

Het vertalen van de unieke kenmerken van uw persoonlijke merk naar een krachtig persoonlijk merkstatement vereist enig inzicht in de essentiële elementen die het allemaal samenbrengen. Een stevige greep op deze elementen kan resulteren in een persoonlijke merkverklaring die niet alleen authentiek is, maar ook effectief in een concurrerende markt.

4 elementen die een geweldig persoonlijk merkstatement maken

beknopt

De aandacht van je publiek kan snel veranderen. Realistisch gezien heb je maar een paar waardevolle seconden om impact te maken op anderen via je persoonlijke merkstatement.

Tijd is van essentieel belang, dus zorg ervoor dat uw bericht een schot in de roos is. De meest effectieve persoonlijke merkuitingen zijn beknopt en gaan nooit verder dan een paar zinnen.

Emotioneel provocerend

Goede persoonlijke merkuitingen zijn beknopt, wat een goede woordkeuze des te belangrijker maakt. Uw publiek moet uw merk in één oogopslag kunnen absorberen, dus het gebruik van emotioneel provocerende woordenstroom is essentieel.

Een onmiddellijke verbinding met een sterk gevoel kan ervoor zorgen dat uw persoonlijke merkuiting goed bij anderen overkomt. Bepaal van tevoren of u wilt dat uw berichten uw publiek choqueren, inspireren, amuseren of nieuwsgierigheid wekken.

Fascinerend

In een oververzadigde markt zijn opvallende persoonlijke merkuitingen van vitaal belang. De boodschap die u maakt, moet worden gevuld met waardevolle informatie die inspeelt op de behoeften van mensen, maar moet toch overtuigend genoeg zijn om meer te weten te komen.

Geformatteerd met een doel

Er zijn verschillende structuren die ondernemers, freelancers en werkzoekenden gebruiken om hun persoonlijke merkuitingen op te stellen. Het maakt niet uit met welk type structuur u kiest, het belangrijkste om te onthouden is dat uw persoonlijke merkverklaring altijd met een doel moet worden opgemaakt.

Uiteindelijk moet een persoonlijke merkverklaring vragen beantwoorden over:

  • Wie je bent
  • Waarom je waardevol bent
  • Wat doe je
  • Wie dien je?

Nu je een idee hebt van wat er in een persoonlijk merkstatement past, gaan we eens kijken naar anderen die het voortouw hebben genomen.

Voorbeeld van een geweldig persoonlijk merk

Soms is de beste manier om geïnspireerd te raken om uw eigen effectieve persoonlijke merkverklaring te schrijven, te kijken wat anderen doen dat werkt. Hieronder volgen enkele krachtige voorbeelden van efficiënte en effectieve persoonlijke merkuitingen op hun best en waarom ze werken.

“Slimmer, goedkoper, langer reizen – Waar wil je heen?”

-Nomadische Matt

nomadische mat

Nomadische Matt is een reisblog gerund door een reisliefhebber. Hij deelt graag inzichten zoals reisstrategieën en tips met anderen die op zoek zijn naar een meer gestroomlijnde en kostenefficiënte route naar hun avonturen.

Als het gaat om een ​​beknopte structuur, is dit persoonlijke merkstatement een schot in de roos. Het zijn in totaal 10 woorden, maar als je de reismicrobe in welke vorm dan ook hebt, weet je precies wat deze site te bieden heeft en wil je meer.

Matt heeft de pluisjes geëlimineerd en in plaats daarvan heeft hij de lezers erop gewezen dat hij hen kan helpen geld te besparen en effectiever te reizen. Door te vragen: “Waar wil je heen?” aan het einde provoceert hij niet alleen een lezer om zich te laten inspireren door toekomstige reisplannen, maar moedigt hij hen ook aan om nu het antwoord te gaan zoeken!

Wat de opmaak betreft, beantwoordt Matts benadering van zijn persoonlijke merkverklaring alle belangrijke vragen met duidelijkheid.

  • Wie is hij? Een reisexpert die kan helpen.
  • Wat is zijn waarde? Uniek reisinzicht en strategieën.
  • Wat doet hij? Helpt u geld te besparen, zodat u slimmer kunt reizen voor minder.
  • Wie dient hij? Alle reizigers en avonturiers.

Laten we eens kijken naar een ander bekend figuur.

“Verander je leven. Dicht de kloof tussen waar je nu bent – en waar je wilt zijn.”

-Tony Robbins

Tony Robbins is een bekende lifecoach. Zijn gave voor transformationele spraak komt tot uiting in een van de vele persoonlijke merkuitingen die hij in de loop der jaren heeft gebruikt. Ja, de verklaring is kort en bondig, maar de kracht ervan ligt in de manier waarop deze rechtstreeks tot het publiek in kwestie spreekt.

Het is een merkstatement dat ongelooflijk persoonlijk aanvoelt, ook al is het ontworpen voor een breed scala aan lezers. De openingszin, “Transformeer je leven”, is een aandachtstrekker omdat het een lezer onmiddellijk dwingt om naar binnen te kijken en te beginnen na te denken over de veranderingen die ze persoonlijk zouden willen maken.

Als je dat opvolgt door te zeggen dat hij je zal helpen ‘de kloof te dichten tussen waar je nu bent en waar je wilt zijn’, ontstaat er onmiddellijk een gevoel van intriges. Lezers beginnen zich af te vragen hoe hij gaat doen wat hij belooft. Dit leidt tot de wens om verder te kijken en dat is precies waar Tony op rekent.

Veelgestelde vragen over persoonlijke merkverklaring

Wat is een persoonlijk merkstatement?

Een personal brand statement is een samenvatting van 1 tot 2 zinnen van wie je bent en wat je doet. Het is ontworpen om u te helpen zich te onderscheiden van de concurrentie door uw unieke verkoopargumenten te benadrukken.

Hoe creëer je een persoonlijk merkstatement?

Een persoonlijk merkstatement wordt gemaakt door de essentie van uw persoonlijke merk te nemen en deze om te zetten in een beknopte, emotioneel provocerende en intrigerende boodschap voor een publiek om in één oogopslag contact mee te maken.

Hoe schrijf je een persoonlijk merkstatement?

Een effectief persoonlijk merkstatement geeft antwoord op deze vragen: Wie ben jij? Waarom ben jij waardevol? Wat doe jij? Wie dien je?

Plaats een reactie