Waarom overtreffen concurrenten uw merk in Google?

[ad_1]

Een audit van zoekresultaten maakt deel uit van elk reputatiebeheerplan en kan uw bedrijf verbeteren door de sterke en zwakke punten van uw online merk aan het licht te brengen, zoals gezien door uw potentiële klanten. Waarschuwing: soms kan het een beetje eng zijn. Zoekresultaten kunnen een uitstekend hulpmiddel zijn voor marketing, onderzoek en ontwikkeling. Maar hun nut gaat veel verder dan het domein van menselijke intentie, begrip, beslissingen en acties. Elke pagina met zoekresultaten vertelt u een verhaal over uw klant en waar ze echt naar op zoek zijn. De truc is om de bedoeling achter de zoekresultaten te zien.

Voordat u uw SERP’s (pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines) controleert, moet u weten op welke zoektermen u controleert. Het is niet alleen uw merknaam. Hier is een korte handleiding voor het vinden van uw beste zoektermen.

Vergelijk uw zoekresultaten en die van concurrenten naast elkaar

Met een handvol van de belangrijkste trefwoorden (zoektermen) voor uw merk, kunt u een zij-aan-zij zoekvergelijking maken. Een zij-aan-zij vergelijking geeft u inzicht in hoe uw zoekresultaten zich verhouden tot uw rivalen. Als uw computerscherm groot genoeg is, is het handig om twee browservensters naast elkaar te openen. Voer een zoekopdracht uit naar uw merk in het ene venster en voer het ene uit voor uw concurrent in het andere. Vergelijk de twee. Wat zie je? Heeft uw concurrent betere zoekresultaten dan uw bedrijf?

Download ons mogelijkhedendeck

Wat ziet de potentiële klant?

Vraag jezelf: als u een consument was en deze zoekresultaten het enige waren dat uw beslissing zou bepalen, met welk bedrijf zou u dan liever zaken doen?

In het onderstaande voorbeeld Mediacom (links afgebeeld) lijkt minder sterk dan CenturyLink (aan de rechterkant). De beste resultaten voor de merkzoekopdracht “Mediacom” onthullen het bedrijf in de best betaalde en organische plekken. Er zijn echter geen links naar sociale media-pagina’s en er worden rechts een aantal slechte recensies weergegeven.

zoekresultaat controle 1

Daarentegen verschijnt CenturyLink ook in de topresultaten, maar heeft geen zichtbare slechte recensies – en het heeft een nette reeks pictogrammen voor sociale media in de Google Knowledge Graph aan de rechterkant. Als u eigenaar was van Mediacom, zou u ideeën uit de CenturyLink-resultaten kunnen lenen om uw reputatie te verbeteren.

Maak gebruik van verschillende soorten inhoud

Wanneer u naar de zoekresultaten van uw merk of die van uw concurrent kijkt, zult u merken dat er veel verschillende soorten content worden geretourneerd. Dit komt door iets dat ‘universeel zoeken’ wordt genoemd. Universeel zoeken biedt gebruikers een verscheidenheid aan media in hun zoekresultaten, waaronder video, afbeeldingen, statistieken, blogposts en meer. Dit is bedoeld om de zoekende persoon keuze te geven, maar u kunt dezelfde diverse media gebruiken om een ​​sterk imago te creëren dat over vele kanalen wordt verspreid. Hierdoor kunt u nieuwe potentiële klanten bereiken en de indruk wekken dat u een krachtige en verbonden entiteit bent.

Tip: dit artikel kan u helpen meer te weten te komen over inhoudstypen.

Netflix heeft (meestal) een mooie online reputatie

Als een gebruiker zoekt op ‘Netflix’, volgt hier een voorbeeld van resultaten:

netflix-voorbeeld

Ze zijn mooi! Tenminste, als reputatiemanagers denken wij van wel 🙂

Zoals u kunt zien, bevatten de resultaten een verscheidenheid aan media-opties. Universeel zoeken de standaardmodus van Google. Het is een geweldig hulpmiddel voor uw reputatiemanagementcampagne, omdat u veel soorten media-ideeën kunt zien die u kunt gebruiken om de mening van uw klanten te beïnvloeden wanneer ze naar uw merk zoeken.

Let op negatieve beoordelingen

Duidelijk. Elke consument wil het beste product kopen dat hij kan krijgen, en onderzoek heeft aangetoond dat ze beslissen welk product het beste is, voornamelijk door online beoordelingen te gebruiken die de meningen van vreemden weerspiegelen.

Volgens een recent onderzoek van Zendesk De impact van klantenservice op de levenslange waarde van de klant, 90 procent van de respondenten zei dat hun aankoopbeslissingen werden beïnvloed door online beoordelingen. Dat betekent dat op internet elk gefluister over uw product telt.

Als u denkt dat een van uw klanten een minder dan optimale ervaring heeft, is het bijna altijd de moeite waard om dit zo snel mogelijk aan te pakken. Het brandschoon houden van uw beoordelingen is een belangrijk onderdeel van het beheer van uw internetreputatie, omdat uw conversieratio eronder lijdt als er online iets is dat erop wijst dat uw bedrijf niet het beste is.

Volgens een onderzoek naar reputatiemanagement van Moz uit 2015 bedrijven lopen het risico tot 22 procent van hun potentiële klanten te verliezen als er zelfs maar één negatief artikel in de zoekresultaten staat.

sterren_2x

Verder, “een stijging van één ster in een Yelp-beoordeling leidt tot een omzetstijging van 5-9 procent”, stelt een Harvard Business Review-onderzoek uit 2016 door Michael Luca. Als uw concurrent een Yelp-beoordeling van vier sterren heeft, moet u werken aan een Yelp-beoordeling van vijf sterren. Als uw concurrent een uitstekende Glassdoor-beoordeling heeft, moet u ernaar streven die van u te verbeteren.

Begrijp dat de koper op weg is van probleem naar oplossing

Tijdens deze reis vergelijkt de koper uw bedrijf met anderen. Wat is de beste televisie? Welke arts heeft de beste gezondheidscijfers? Enz. Het winnen van het vergelijkingsgedeelte van de reis van de koper kan uw conversies en dus uw inkomsten aanzienlijk verhogen.

Merken kunnen het vergelijkingsspel winnen door zoekresultatenpagina’s zo te maken dat ze die van concurrenten overtreffen, en moeten vaak met uiterste zorg worden uitgevoerd.

Ontdek de gebruikersintentie van SERP’s

SERP staat voor “zoekmachineresultatenpagina”. Met deze techniek werk je achteruit vanaf de zoekresultaten om te bepalen wat een klant misschien had willen leren. Probeer het zelf: zoek op ‘betere online beoordelingen krijgen’.

krijg-betere-reviews-voorbeeld

Vanaf het moment dat dit werd geschreven, geeft de SERP links naar artikelen over hoe u meer beoordelingen kunt krijgen, hoe u klanten kunt beïnvloeden om beoordelingen over uw bedrijf te schrijven, en bedrijven die deze diensten leveren.

Merk op dat deze resultaten niet allemaal direct over het verkrijgen van . gaan beter beoordelingen, maar over het krijgen van meer beoordelingen.

De implicatie die u uit deze SERP kunt afleiden, is dat zoekers geïnteresseerd zijn in het totale aantal beoordelingen, ook al gebruikte de zoekopdracht niet expliciet het woord ‘meer’. Het vak “gerelateerde zoekopdrachten” onderaan toont het volgende op het moment dat dit werd geschreven:

gerelateerde-zoekopdrachten-beoordelingen

Het lijkt erop dat mensen die betere recensies voor hun bedrijf willen, ook naar deze gerelateerde onderwerpen zoeken.

Audits van zoekresultaten helpen u uw prospect te begrijpen

Pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines helpen u te begrijpen wat uw prospect wil weten. Het is jouw taak om aan deze behoefte te voldoen door merkgerelateerde zoekresultaten te creëren die een verhaal vertellen vergelijkbaar met, maar beter danwaar de online wereld het al over heeft (met je eigen unieke draai eraan natuurlijk!).

Veelgestelde vragen over zoekresultaten

Hoe vind je relevante zoektermen voor jouw merk?

De eerste stap om zoektermen te vinden, is door uzelf in de schoenen van uw lezer of klant te verplaatsen. Wat denk je dat ze zouden zoeken om een ​​artikel zoals jouw blog te vinden? Voer vervolgens zelf de zoekopdracht uit om gerelateerde zoekopdrachten in Google te vinden. Answer the Public is ook een goed hulpmiddel om gerelateerde onderwerpen en zoektermen te vinden om over te schrijven.

Wat is een audit van zoekmachineresultaten?

Een audit van zoekmachineresultaten is een manier om het sentiment van uw zoekmachineresultaten te controleren. Door een audit uit te voeren, kunt u uw zoekresultaten vergelijken met die van uw concurrenten. U krijgt een beter inzicht in uw online reputatie en hoe mensen over uw merk denken.

Welke soorten inhoud moet ik maken om de resultaten van mijn zoekmachine te verbeteren?

Het is het beste om verschillende soorten inhoud te maken. Video, afbeeldingen, statistieken, blogposts en meer kunnen allemaal een sterk zoekbeeld opleveren waarmee u nieuwe potentiële klanten kunt bereiken.

Plaats een reactie