Wat Google u niet vertelt over reputatiebeheer

[ad_1]

Hoogtepunten:

  • De handleiding van Google voor online reputatiebeheer is te eenvoudig (slechts drie stappen) en het klinkt alsof het controleren van wat er online over u wordt geschreven een eenvoudig proces is.
  • In werkelijkheid is het beheren van uw reputatie op zoekmachines tijdrovend en arbeidsintensief, met constante monitoring en publicatie van kwaliteitsinhoud.
  • SEO en online reputatiemanagement zijn nauw met elkaar verbonden, want hoe beter uw SEO-strategie, hoe meer relevante resultaten u op de eerste pagina van Google wilt zien.

Google’s documentatie voor online reputatie management schetst drie eenvoudige stappen.

  • Zoek zelf
  • Een Google-account maken
  • Verwijder ongewenste inhoud en de bijbehorende zoekresultaten

Klinkt makkelijk, toch? Maar dat is het niet.

Online reputatiemanagement is veel complexer. Het is een grote uitdaging om Google content te laten verwijderen, aangezien zeer weinig negatieve informatie over een persoon of bedrijf de gebruiksvoorwaarden van Google schendt.

Die slechte recensie van een ontevreden klant? Zal waarschijnlijk niet snel weggaan. Het nieuwsartikel waarin alle manieren worden geschetst waarop uw bedrijf beter kan? Kan nog vele jaren in de zoekresultaten voor uw bedrijfsnaam blijven staan.

In plaats van ongewenste inhoud te verwijderen, is een slimmere reputatiemanagementstrategie om Google ervan te overtuigen dat andere (lees: positievere) informatie over uw bedrijf relevanter is, waardoor de resultaten van de ongewenste inhoud naar beneden worden gedrukt.

Netflix-SERP

Hoe kan ik mijn online reputatie controleren?

De eerste stap van Google voor het beheren van de online inhoud over u is slim. Onderzoek wat al hoog scoort door het volgende te zoeken:

  • Je bedrijfsnaam
  • Uw productnaam
  • De namen van topmanagers
  • Alle andere relevante termen

U zult waarschijnlijk ook recensies over uw bedrijf zien op Google en op verschillende beoordelingswebsites van derden. Neem even de tijd om de inhoud te loggen die er is.

reputatiehersteltest

Dit geeft echter slechts een momentopname van uw huidige online reputatie. Voor langdurig toezicht op en beheer van uw online reputatie doet u het volgende:

  1. Beoordelingssites controleren
  2. Meld u aan voor een gratis account bij TalkWalker
  3. Controleer regelmatig uw sociale mediasites. Gebruik luistersoftware voor sociale media om tijd te besparen.
  4. Bekijk vermeldingen van u en/of uw bedrijf op andere sociale mediasites
  5. Let op de reputatie van uw belangrijkste partners/leveranciers, omdat hun reputatie uw reputatie kan beïnvloeden
  6. Enquête onder uw klanten om te zoeken naar verbeterpunten

Hoe kan ik mijn reputatie op Google opschonen?

Zodra u beter begrijpt welke informatie op Google staat, bent u klaar om die reputatie te transformeren.

Als Google-afbeeldingen informatie bevatten die onjuist aan u is gekoppeld, spoor dan de eigenaren op en probeer de zaak recht te zetten. Verzoek dat Google alle ongepaste foto’s verwijdert die de gebruiksvoorwaarden schenden. Lees dit bericht voor een beter begrip van hoe u inhoud van Google kunt verwijderen.

Verwijder oude sociale-mediaprofielen en informatie die u niet meer gebruikt, en verwijder alle oude berichten die uw organisatie niet weergeven op de manier die u zou willen. Voor individuen wil je misschien ‘vrienden’ verwijderen op sociale netwerken die niet-vleiende foto’s en opmerkingen over jou plaatsen.

Vergrendel je pagina zodat alleen je (echte) vrienden je kunnen taggen in berichten en je inhoud kunnen bekijken. U kunt uw accounts zo goed vergrendelen dat niemand u kan taggen zonder uw toestemming.

Nu komt het meest uitdagende aspect van online reputatiemanagement. U moet de oude inhoud vervangen door nieuwe, meer flatterende inhoud die niet alleen vertegenwoordigt wie u nu bent, maar ook inhoud die goed presteert in de zoekresultaten. Dit deel van het proces is intensief en tijdrovend om goed te doen.

De meeste mensen moeten verschillende activiteiten ondernemen om hun online Google-reputatie te verbeteren. Deze activiteiten houden het volgende in.

  • Nieuwe inhoud ontwikkelen
  • PR uitvoeren
  • Inhoudsbereik voltooien
  • SEO verbeteren
  • Pagina’s en berichten op sociale media publiceren
  • Profielen van derden maken
  • Nieuwe klantrecensies
  • En meer

Door het internet regelmatig te voorzien van nieuwe informatie over uw bedrijf, kunt u uw online verhaal beheren en ervoor zorgen dat zoekmachines geweldige inhoud van u zien.

Reputatiebeheer is meer dan Google

Google is synoniem geworden voor reputatiemanagement. Een van de eerste stappen in de meeste campagnes voor reputatiebeheer is het verbeteren van de zoekresultaten van Google. Als u de online reputatie van uw bedrijf wilt verbeteren en u alleen maar op Google vertrouwt, brengt u uw succes in gevaar. Hoewel het beheren van uw reputatie op Google noodzakelijk en aanbevolen is, zijn er momenten waarop het tekortschiet.

Een Google-zoekopdracht naar een persoon is nog steeds een krachtig hulpmiddel, een hulpmiddel dat vaak wordt gemanipuleerd. Google is niet alleen een tool voor zoekwoordonderzoek, maar het is ook een plek waar potentiële klanten en zakenpartners:

  • Laat beoordelingen van uw bedrijf achter
  • Beoordeel uw concurrenten
  • Vind informatie over jou

Bent u proactief in de manier waarop u uw online reputatie beheert door uw website te optimaliseren voor weergave in zoekresultaten? Of ben je reactief en wacht je tot iemand anders over je bedrijf schrijft?​

Inzicht in de tekortkomingen van Google op het gebied van reputatiebeheer is de sleutel tot het gebruik van het platform om uw reputatie te verbeteren. Hier zijn drie belangrijke factoren om te onthouden wanneer u aan uw Google-zoekresultaten werkt om uw online reputatie te verbeteren.

  • Google vereenvoudigt reputatiebeheer: Google heeft wel een helppagina over reputatiebeheer, maar deze is enorm vereenvoudigd. Er is niet veel informatie over het beheren van een bedrijfsreputatie en alle aangeboden ondersteuning is strikt gericht op het verwijderen van persoonlijke informatie.
  • De meeste inhoud schendt de servicevoorwaarden niet: Hoewel het beleid van Google het verwijderen van ongewenste inhoud uit de zoekresultaten toestaat, rechtvaardigen maar heel weinig dingen verwijdering. Voorbeelden van dingen die u uit de zoekresultaten van Google kunt verwijderen, zijn seksueel expliciete afbeeldingen, financiële en medische informatie en contactgegevens.
  • Als u iets uit de zoekresultaten verwijdert, wordt het niet volledig verwijderd: Als u iets uit de zoekresultaten van Google verwijdert, wordt de zichtbaarheid ervan aanzienlijk verminderd, maar wordt het niet volledig van internet verwijderd. Mensen kunnen de inhoud nog steeds vinden in andere zoekmachines of door op links van andere webpagina’s te klikken.

Hoe SEO en online reputatiemanagement met elkaar verbonden zijn

Zoekmachines zijn de manier waarop de hedendaagse consument informatie verzamelt. Of het nu gaat om het leren over een bedrijf om zich voor te bereiden op investeringen of om de kwaliteit van een product te onderzoeken voordat het wordt gekocht, zoekmachines zijn nu een essentieel hulpmiddel in het leven van mensen.

Als zodanig vertrouwen consumenten de informatie die ze daar zien. Voordat zoekmachines in populariteit groeiden, was mond-tot-mondreclame de krachtigste kracht. En de beste manier om dat onder controle te krijgen, was door een geweldige klantervaring te creëren.

Maar ook bedrijven met een geweldige klantervaring kunnen dankzij internet in de problemen komen. Mensen kunnen ongefundeerde beweringen doen op sociale media, recensiesites, blogs en forums. Het is voor consumenten moeilijker geworden om onderscheid te maken tussen nieuwswebsites en informele blogs die niet zo rigoureus worden beoordeeld als nieuwsverhalen.

Het resultaat is dat consumenten de beste resultaten over uw bedrijf op Google waarschijnlijk zullen vertrouwen. Als u die ruimte niet beheerst door middel van SEO-reputatiebeheer met geweldige inhoud en het beheer van het verhaal, verliest u een enorme kans om te beïnvloeden hoe klanten u zien.

Hoe hoger een zoekresultaat over uw bedrijf wordt weergegeven op de resultatenpagina’s van Google, hoe groter de kans dat mensen het zullen lezen. Volgens Smart Insights, het best beoordeelde resultaat ontvangt 34,2 procent van de doorkliks. Dat aantal halveert voor het tweede resultaat bij 17,1 procent van de doorkliks.

Google CTR

De documentatie over online reputatiebeheer van Google vermeldt niets over het beheren van deze resultaten. Toch is het beheren van uw zoekresultaten een cruciaal aspect van het overzien en optimaliseren van wat mensen over u zien bij het uitvoeren van een zoekopdracht.

Waarom het maken van een Google-account niet genoeg is

Volgens de documentatie van Google over het beheren van uw online reputatie, zou het maken van een Google-account u moeten helpen deze te beheren. Hoewel u met deze activiteit uw Google Mijn Bedrijf-vermelding kunt claimen en onjuiste informatie kunt bijwerken, betekent dit niet dat u ongewenste inhoud gemakkelijk kunt verwijderen.

Als u alleen een Google-account maakt, ontvangt uw online reputatieteam ook geen waarschuwingen wanneer iemand uw naam noemt. Dat proces is nog steeds buitengewoon handmatig, kan in kleine mate worden ondersteund met online monitoringtools en betekent dat online en sociale vermeldingen zorgvuldig moeten worden bekeken.

Dat wil zeker niet zeggen dat u geen Google-account moet maken – dat zou u wel moeten doen. Maar door simpelweg een account aan te maken, weet je niet hoe goed je online reputatie is. U moet uw online vermeldingen voortdurend controleren en aanzienlijke hoeveelheden positieve inhoud van hoge kwaliteit ontwikkelen.

Een geweldig aspect van het maken van een Google-account is dat je kunt reageren op Google-recensies. Volgens BrightLocal maakt het 78 procent van de consumenten uit of een bedrijf reageert op reviews.

BrightLocal-enquête

Bron

Het gebruik van Google om uw online reputatiebeheer te verbeteren is een voortdurende activiteit die zowel tijdrovend als arbeidsintensief is. Om het goed te doen, moet u verder gaan dan de richtlijnen van Google voor online reputatiebeheer, terwijl u zoekresultaten met geweldige inhoud doordrenkt.

Veelgestelde vragen over online reputatiebeheer van Google

Hoe ruim ik mijn reputatie op Google op?

U moet verschillende stappen doorlopen om uw online reputatie op Google te beheren. Deze stappen omvatten:

  1. Onderzoeken om erachter te komen welke informatie en inhoud er online over u beschikbaar is.
  2. Eigenaars van inhoud verzoeken om onjuiste informatie over u te verwijderen.
  3. Ruim uw sociale media-accounts op om alleen vleiende informatie op te nemen.
  4. Publiceer regelmatig goede inhoud voor Google om de onflatteuze informatie naar beneden te duwen.
  5. Controleer uw Google-resultaten regelmatig en herhaal het proces indien nodig om een ​​schone reputatie te behouden.

Is het slecht om zelf te Googlen?

Nee, zelf Googlen is niet erg. Het is zelfs een goed idee om te weten welke informatie over u online is, zodat u deze inhoud kunt beheren. Hetzelfde geldt voor marketingmanagers of PR-teams die toezicht houden op de reputatie van een bedrijf. Om de online reputatie van uw bedrijf te beschermen, moet u regelmatig zoeken naar uw bedrijf, topmanagers en medewerkers die met klanten of de gemeenschap te maken hebben.

Kun je zien wie je naam heeft gegoogled?

Nee, u kunt niet zien wie uw naam heeft gezocht op Google. Het enige dat u in de hand hebt, is het ontwikkelen en publiceren van goede inhoud met betrekking tot uw naam of uw bedrijfsnaam om de inhoud te beheren die wordt weergegeven wanneer mensen zoekopdrachten uitvoeren op Google. Hoe hoger de kwaliteit van de inhoud en hoe meer inhoud u publiceert, hoe groter de kans dat deze in de top zoekresultaten wordt weergegeven.

Plaats een reactie