Wat is een persoonlijk merk?

[ad_1]

Wat een persoonlijk merk is, waarom je het nodig hebt en hoe je het bouwt.

  • Het merk van een bedrijf is het gevoel, het imago of de waarde die consumenten waarnemen over het bedrijf of zijn producten.
  • Uw persoonlijke merk is hoe de wereld uw reputatie en uw zakelijke status waarneemt.
  • Uw persoonlijke merk is cruciaal omdat u zich hiermee onderscheidt van uw collega’s en concurrenten.
  • Je vertegenwoordigt je merk de hele tijd, dus cultiveer het.

Wanneer de meeste mensen kleding, elektronica of eten kopen, nemen ze over het algemeen iets waar dat van invloed is op hun beslissing om dat specifieke artikel bij dat bepaalde bedrijf te kopen. Het kan een gevoel, een beeld of een waarde zijn.

Dat iets is merkreputatie. Het laat de shopper weten wat hij van het product kan verwachten. Is het bijvoorbeeld waarschijnlijk dat het zal werken zoals verwacht? Kan het bedrijf uitstekende klantenservice bieden? Biedt het product waar voor zijn geld? Heeft het bedrijf een goede bedrijfsreputatie of is het een riskante aankoopbeslissing? Het merk van een bedrijf straalt een gevoel van deze dingen uit.

Uw persoonlijk merk biedt hetzelfde niveau van geruststelling als de reputatie van het bedrijfsmerk aan uw collega’s, uw publiek en uw potentiële werkgevers. Maar veel mensen realiseren zich tegenwoordig niet hoe belangrijk het is om te investeren in de ontwikkeling van hun persoonlijke merk. Als uw doelen vereisen dat andere mensen vertrouwen hebben in hun beslissingen om met u samen te werken, heeft u een sterk persoonlijk merk nodig.

Artikelsecties

  • Wat is jouw persoonlijke merk?
  • Hoe belangrijk is jouw persoonlijke merk?
  • Hoe merk je jezelf?
  • Wat is een goede persoonlijke merkverklaring?
  • Veelgestelde vragen over persoonlijke merken

Wat is jouw persoonlijke merk?

Uw persoonlijke merk is hoe de wereld u zowel online als offline ziet. Zonder een persoonlijk merk neemt de wereld je niet veel waar.

reputatiehersteltest

Een verwaarloosd persoonlijk merk bestaat misschien, maar niet precies hoe je jezelf wilt presenteren. Wat verschijnt er als je je naam googled? Als u nog niet in uw merk heeft geïnvesteerd, vindt u misschien een aantal sociale-mediaprofielen, enkele overlijdensberichten over mensen die uw naam delen, en een aantal van die info-for-sale, people-finder-websites. Als deze laatste twee worden weergegeven op de eerste of twee eerste pagina’s met zoekresultaten voor uw persoonlijke merk het kan betekenen dat uw merk niet sterk genoeg is.

uw persoonlijke merk (1)

Karakter is wie je bent, reputatie is wie anderen denken dat je bent. Een persoonlijk merk weerspiegelt uw reputatie. De meeste mensen beheren hun eigen merk niet online, maar laten het over aan de wil van het internet.

Een goed ontwikkeld persoonlijk merk vertelt uw publiek wat u voor hen kunt doen en waarom ze met u moeten samenwerken. Het brengt alles over, van uw branche en ervaring tot uw persoonlijke waarden en zakelijke reputatie. En het is essentieel voor het ontwikkelen van het vertrouwen en de relaties die de basis vormen van uw bedrijf en invloed.

Hoe belangrijk is jouw persoonlijke merk?

Je persoonlijke merk is wat je onderscheidt uit de zee van gelijkaardige mensen.

De overgrote meerderheid van de millennials (84%) vertrouwt advertenties en bedrijven niet, maar ze vertrouwen de individuen achter die merken wel als het individu twee dingen heeft: een goede reputatie en een goed ontwikkeld merk. Daarom is het ontwikkelen van uw persoonlijke merk zo belangrijk voor het opbouwen van een positieve bedrijfsreputatie.

millennials houden niet van traditionele reclame (1)

Afhankelijk van je doelen en de manier waarop je netwerkt, kan je personal brand veel kansen voor je creëren. Van boekingen en sollicitatiegesprekken tot promoties en partnerschappen, het zorgvuldig creëren van uw publieke perceptie is een professionele tool die opmerkelijk veel gewicht draagt ​​en deuren kan openen.

De andere kant van die medaille is dat een verwaarloosd of niet-bestaand persoonlijk merk u kansen kan kosten wanneer potentiële werkgevers, partners of klanten u onderzoeken en iets anders vinden dan u wilt dat ze vinden.

Hoe merk je jezelf?

Bij het ontwikkelen van uw merk draait alles om het definiëren van wie u bent en het vervolgens bewust maken van mensen. Wie u bent, moet iemand zijn die de vaardigheden, producten of diensten kan leveren die u verkoopt. De mensen die het moeten weten, zijn uw toehoorders.

Identificeer uw USP (unique selling proposition)

Uw een unieke verkoop voorstel (USP) is wat je onderscheidt van je collega’s en concurrenten. Het hebben van een goed gedefinieerde USP geeft u een scherp concurrentievoordeel in uw markt en een basis waarop u uw merk kunt bouwen. Uw USP is ook essentieel om uw merk een focus te geven. Proberen alles voor iedereen te zijn, verwatert je resultaten en drijft je naar de achtergrond. Zelfs als je adequaat bent in alles wat je doet.

een unieke verkoop voorstel

Bron: Duitslandstartupjobs.com

Krijg een ander perspectief

Hoe je jezelf ziet, is zelden hetzelfde als hoe anderen je zien. Hoe uw collega’s u zien, is waarschijnlijk anders dan hoe uw vrienden en familie u zien. En natuurlijk ziet niemand je in het gloeiende licht dat je hond je ziet. Vraag rond om feedback van buitenaf om je te helpen je te oriënteren op het creëren van het merk dat je wilt.

Gestelde doelen

Vraag jezelf af, wat is hier het punt van? Welke langetermijndoelen probeer je te bereiken? Werk dan achteruit. Welke dingen heb je nodig om die doelen te bereiken? (Die dingen zijn je doelen voor de middellange termijn.) Hoe krijg je die dingen die je nodig hebt? (Kortetermijndoelen.) Het is een flexibele structuur, maar het geeft je een startpunt om een ​​meer solide, op deadlines gebaseerd doelsysteem te ontwikkelen.

Beperk je publiek

Als u weet met wie u praat, kunt u niet alleen uw boodschap overbrengen, maar deze ook opbouwen. Door uw doelgroep te verkleinen, kunt u inzoomen op waar het is en wat het wil. U weet al dat uw publiek bestaat uit mensen die uw product of dienst nodig hebben, zoek nu uit wie die mensen zijn. Hoe meer demografische en gedragsinformatie u heeft, hoe beter.

ABC – Altijd bezig met cultiveren

Je vertegenwoordigt je merk de hele tijd, dus denk de hele tijd na over en cultiveer je merk. Alles, van wat je draagt ​​tot wat je zegt, zal helpen om je merk op te bouwen, ten goede of ten kwade. Dit kan modderig worden als je al bekend bent op sociale media en elders online.

Bekijk uw bestaande online reputatie en overweeg een reputatiemanagementspecialist in te schakelen om uw reputatie te ontwikkelen, te beheren, te herstellen en te beschermen. Het is belangrijk om authentiek te zijn, maar je wilt de beste versie van jezelf zijn voor je merk.

Bouw een netwerk op

Maak social media accounts aan op de platforms waar jouw doelgroep hun tijd doorbrengt. Facebook, Twitter, Instagram en LinkedIn zijn essentieel voor veel professionals die een netwerk willen opbouwen. Plaats minimaal twee keer per week inhoud die relevant is voor uw doelgroep.

Optimaliseer uw website

Uw website komt tegemoet aan de behoeften van uw publiek, maar op een manier die uw vaardigheden en waarden benadrukt. De manier waarop uw website is geschreven en ontworpen is van cruciaal belang voor hoe uw merk wordt ontvangen, dus overweeg professionele hulp als u niet zeker weet wat u zelf kunt produceren.

Inhoud publiceren

Bloggen en posten is een geweldige manier om uw persoonlijkheid via uw website in uw merk te injecteren. Gastbijdrager worden voor publicaties zoals Inc.com, Forbes.com en vooral publicaties in uw niche is een geweldige manier om uw persoonlijke merk te verbeteren, omdat die sites een hoge merkautoriteit hebben. Met andere woorden, ze zorgen ervoor dat je er online goed uitziet.

Een boek of vakpublicatie publiceren kan ook een doel zijn, maar het is moeilijk om alles in één keer te doen. Probeer in plaats daarvan frequente, hapklare online inhoud als opstapje. Gebruik vervolgens uw website en sociale media om een ​​boeiend merkverhaal te ontwikkelen met tekstuele inhoud, afbeeldingen en video, evenals links naar inhoud die u op andere bekende sites hebt gepubliceerd.

inhoudstypes

Bron: Kern-DNA

Persoonlijk betrekken

Branding is geen exclusief online concept. Ontwikkel uw merk in het echte leven door deel te nemen aan branche-evenementen en -projecten en te netwerken op de plaatsen die relevant zijn voor uw beroep (wanneer er geen pandemie plaatsvindt). Als u sociale verantwoordelijkheid behoudt als onderdeel van uw reputatiebeheer, zal dat ook helpen uw persoonlijke branding in de echte wereld te versterken.

Monitor

Je merk is een levend organisme waar je voor moet zorgen. Idealiter zou het een gewoonte moeten worden om uw merk te vertegenwoordigen in uw gedrag, interacties en producten of diensten. Maar maak regelmatig tijd vrij om voor uw netwerk te zorgen, uw doelen en USP te herzien en voort te bouwen op uw inhoud. Wees consistent maar flexibel en speel in op de veranderende behoeften van uw doelgroep. Fouten en mislukkingen worden verwacht, dus wees klaar om te rebounden en koers te corrigeren. Maar wie heeft er tijd om hun merk handmatig te controleren? Niemand, daarom zijn er veel online oplossingen voor merkmonitoring.

Wat is een goede persoonlijke merkverklaring?

Een persoonlijke merkverklaring is meestal een enkele zin die uw visie voor uw merk samenvat. Het is je elevator pitch van één zin. Het moet memorabel zijn. Zo werd de film Alien gepitcht als “Jaws in Space”. Memorabel, toch?

Een persoonlijke merkverklaring is niet uw missie, maar meer een slogan die lezers vertelt wat u te bieden heeft. Maak, met uw doelgroep en USP in gedachten, een lijst van de belangrijkste voordelen die mensen ervaren door met u samen te werken en kies de meest impactvolle. Dit staat bekend als uw unieke waardepropositie (UVP).

Neem je UVP, USP, specifieke doelgroep en specifieke expertise en bedenk verschillende zinnen die ze allemaal omvatten. Houd het eerlijk en zorg ervoor dat uw zelfbeoordeling overeenkomt met de ervaringen die anderen met u hebben gehad. Herwerk je zinnen totdat je iets bedenkt dat de aandacht van je publiek kan trekken.

De onbewerkte elementen voor Reputatie X kunnen er bijvoorbeeld ongeveer zo uitzien:

  • Verhoog de huidige en toekomstige waarde van uw bedrijf
  • Meer dan tien jaar ervaring
  • Bedrijven, leidinggevenden en ondernemers
  • Reputatieherstel en -beheer; merk ontwikkeling

Dus onze merkverklaring kan er ongeveer zo uitzien (uw merkverklaring is een ‘ik’-verklaring):

“Reputation X zal de waarde van uw bedrijf verhogen met uitgebreide merkontwikkeling, snel reputatieherstel en uitzonderlijk reputatiebeheer dat is geperfectioneerd door meer dan tien jaar gespecialiseerde ervaring.”

Veelgestelde vragen over persoonlijke merken

Wie heeft het beste persoonlijke merk?

Er is niet slechts één beste personal brand die er is. Wat je zult vinden als je de beste persoonlijke merken onderzoekt, is dat ze meestal experts zijn in marketing, zelfhulp en ondernemerschap. Dat komt omdat het bouwen van een merk grotendeels gaat over investeren en marketing in jezelf. Brendon Burchard is een geweldig voorbeeld van een marketing- en prestatiecoach die een wereldwijde aanhang heeft opgebouwd.

Hoe kies ik mijn persoonlijke merk?

Bepaal waar u persoonlijk en professioneel bekend om wilt staan ​​en stem die boodschap vervolgens af op uw specifieke doelgroep. Het kan helpen om een ​​lijst te maken van dingen die uw doelgroep nodig heeft en te bepalen in welke van die behoeften uw expertise kan voorzien.

Wat zijn de elementen van een merk?

U weet wat een merk is en wat het voor u doet, maar uit welke onderdelen bestaat het? Een volledig ontwikkeld persoonlijk merk omvat herkenbare ontwerpelementen zoals logo’s en verpakkingen, onderscheidende kenmerken zoals uw persoonlijkheid en expertise, en de ervaringen die uw collega’s, superieuren, klanten of lezers met u hebben. Deze elementen komen tot uiting in uw interacties, uw real-world en online aanwezigheid en uw gedrag.

Plaats een reactie