[ad_1]
In 2022 zou een positieve online reputatie het doel moeten zijn van elk individu of bedrijf. Zelfs als we uit de pandemie komen, blijven we de economische, financiële en sociale gevolgen dragen. We leven in een wereld die nu meer dan ooit afhankelijk is geworden van de digitale wereld en online representatie.
Het is nu van vitaal belang voor het voortbestaan en het succes van een bedrijf om te beheren hoe andere mensen u zien. De mening die mensen over u vormen, zal klanten aanmoedigen om voor uw bedrijf te kiezen of ze wegjagen, dus u kunt het zich niet veroorloven dat uw online reputatie iets minder dan positief is.
Een online reputatie wordt gedefinieerd als de manier waarop een persoon of bedrijf wordt gezien op basis van de informatie die online over hen verschijnt. Vaak is het de eerste indruk die mensen krijgen van zoekresultaten of recensies. Hopelijk is die informatie positief. Als dat niet het geval is, is het tijd om wat werk te verzetten om uw zoekresultaten op te schonen en uw reis te beginnen om een positieve online reputatie te behouden en de voordelen ervan te plukken.
Uw online reputatie is zo belangrijk dat een enkele misstap kan leiden tot verlies van inkomsten en vertrouwen in uw merk. We weten ook allemaal hoe moeilijk het kan zijn om een eerste indruk te veranderen en te herstellen. Daarom is het zo belangrijk om in uw reputatie te investeren terwijl deze een goede reputatie heeft en op dat fundament voort te bouwen.
Dit artikel gaat over:
- Positieve online reputatie gedefinieerd
- Voordelen van een positieve online reputatie
- Hoe u een positieve online reputatie behoudt?
Positieve online reputatie gedefinieerd
Een goede online reputatie is een positieve perceptie van een persoon of bedrijf op basis van de informatie die online over hen verschijnt. Het wordt vaak aangezien als iets oncontroleerbaars, omdat het in wezen de mening is die mensen vormen op basis van wat ze vinden via Google-zoekresultaten, sociale-mediapagina’s, Yelp-recensies, Wikipedia en meer.
Hoewel een mening grotendeels subjectief is, kan deze worden gevormd of gevormd door de acties die u of uw bedrijf onderneemt om te beheren wat er online over u verschijnt. Er zijn ook verschillende kwalitatieve aspecten van je online reputatie, zoals het aantal sterren dat je bedrijf heeft op Yelp of het aantal positieve zoekresultaten dat verschijnt wanneer je naam wordt gegoogled. Deze dragen allemaal bij aan hoe je wordt waargenomen.
Hoe heb ik vanmorgen het ontbijt gekozen? Beoordelingen.
Over Google gesproken, wanneer heb je voor het laatst iets gegoogeld? Voor de meeste mensen is het meerdere, zo niet tientallen keren per dag. Bedenk eens hoeveel mensen vanmorgen hebben gegoogeld op plaatsen waar ze kunnen ontbijten. Met het enorme aantal opties moesten ze een manier vinden om het aantal keuzes te verminderen. Een van die manieren is door de beoordelingen en wat andere mensen over de restaurants hebben gezegd. De meeste mensen waarschijnlijk niet kijk zelfs naar de restaurants met minder dan vier sterren!
Mensen Googlen in een steeds hoger tempo. Met 91,9% van het marktaandeel van zoekmachines is Google zelfs gemiddeld 8,5 miljard zoekopdrachten per dagmet bijna 100.000 zoekopdrachten per seconde. Een andere essentiële statistiek is dat: 63% hiervan gebeurt op mobiele apparaten terwijl mensen onderweg zijn en snelle beslissingen nemen over waar te eten, wat te kopen of waar te winkelen. In feite wordt geschat dat bijna de helft van alle productbeslissingen begint op Google!
Met zo’n enorm aantal zoekopdrachten dat wordt uitgevoerd, is het essentieel om ervoor te zorgen dat wanneer iemand uw naam of bedrijf Googled, wat ze zien u in een positief daglicht stelt.
Voordelen van een positieve online reputatie
Een goede online reputatie kan leiden tot meer vertrouwen, beter talent, minder risico en meer winst. Deze voordelen zijn nog voordeliger voor bedrijven. Bedrijven met een goede bedrijfsreputatie worden online beter behandeld – zelfs als ze een tweede kans krijgen na misstappen of ontevredenheid van klanten.
Hier zijn enkele van de belangrijkste voordelen van het behouden van een positieve online reputatie:
- Hoger vertrouwen: Als het u niet lukt om mensen uw merk te laten vertrouwen, wordt het moeilijk om ze uw producten of diensten te laten kopen. Mensen hebben de neiging om meer te vertrouwen op een merk met een goede reputatie en zullen daardoor eerder geneigd zijn iets bij hen te kopen en dat bedrijf ook aan anderen aan te bevelen.
- Verhoogde winst: Bedrijven met hoge sterbeoordelingen en recensies krijgen meer opdrachten. Studies hebben aangetoond dat elke extra Yelp-beoordeling van één ster een stijging van de omzet van het bedrijf tot wel 9 procent veroorzaakt. Studies hebben echter aangetoond dat het moeilijker wordt om die hoge sterrenrecensies te krijgen, omdat mensen de neiging hebben om kritischer te zijn. Het is dus belangrijker dan ooit om te werken aan het behouden van uw beoordelingen en klanttevredenheid.
- Beter talent: Merken met een positieve reputatie trekken betere medewerkers aan. Mensen willen werken bij een bedrijf dat dezelfde kernwaarden en overtuigingen deelt als zij. Ze willen in het bedrijf geloven en vertrouwen op het businessmodel. Het hebben van een betere online reputatie zal leiden tot sterkere sollicitanten die meer kans hebben om voor de lange termijn te blijven en alles te geven wat ze hebben aan uw bedrijf.
- Minder risico: Mensen bewegen met menigten. Als je reputatie slecht is, kan het dat negatieve sentiment in stand houden door meer negativiteit aan te trekken, wat kan leiden tot extra reputatieproblemen. Als mensen een onderbuikreactie hebben of zien dat andere mensen vaak een negatieve mening hebben, is de kans groter dat ze wegblijven. Uiterlijk is belangrijk, vooral als het gaat om online reputaties.
- Zachtere behandeling: Bedrijven die dezelfde kernwaarden delen als hun klanten, zullen een reputatieschandaal waarschijnlijk gemakkelijker te boven komen dan zonder die connectie. Mensen hebben de neiging om te vertrouwen op hun ervaringen en indrukken uit het verleden en geven bedrijven een kans om uit te leggen en te herstellen van misstappen.
- Verbeterde marketing: Uw reputatie is nauw verbonden met uw marketinginspanningen. Een positieve online reputatie helpt je om je te onderscheiden van je concurrenten en meer klanten te verdienen, die vervolgens terugkerende klanten kunnen worden en hun positieve ervaringen met anderen kunnen delen via online reviews, sociale media en zelfs mond-tot-mondreclame.
Hoe u een positieve online reputatie behoudt?
Een positieve online reputatie bouw je niet van de ene op de andere dag op. Het is het resultaat van zorgvuldige curatie in de loop van de tijd. Als u tijd besteedt aan het verbeteren van uw reputatie, kunt u resultaten verwachten. Een goede plek om te beginnen is het ontwikkelen (en vasthouden aan!) van een solide reputatiestrategie.
Een paar belangrijke dingen om in gedachten te houden om een positieve online reputatie te behouden:
- Beoordeel uw huidige situatie: Begin door simpelweg uzelf of uw bedrijf te Googlen. Let op wat er naar boven komt en of uw zoekresultaten overwegend positief of negatief zijn.
- Houd uw zoekresultaten bij: Let goed op wat er online over u wordt gezegd. Reageer op opmerkingen, of ze nu positief of negatief zijn. Als ze negatief zijn, werk dan om het probleem te verbeteren om herhaling in de toekomst te voorkomen.
- Kijk eens naar je concurrenten: Hoe presenteren ze zich? Hoe reageren ze op beoordelingen, zowel positief als negatief. Kun je iets van hen leren?
- Creëer positieve content: Richt u op de kanalen die u kunt beheren (uw website, blog, sociale-mediapagina’s) om positieve inhoud te creëren. Zorg ervoor dat het on-brand is en interessant is voor zowel je huidige als je doelgroep.
- Focus op uw merk: Uw algehele merk staat hierbij centraal. Wees transparant, authentiek en werk van binnenuit om ervoor te zorgen dat uw merk is wat u zegt dat het online is.
- Adres toen je te kort kwam: Soms maken bedrijven fouten of krijgen ze slechte recensies. Wees professioneel en pak deze problemen aan. U hoeft misschien geen enorme stappen te zetten zoals deze bedrijven deden, maar zorg ervoor dat u laat zien dat u ze begrijpt en onder ogen ziet. Als het gaat om slechte recensies, volgen hier enkele ideeën over hoe u hiermee om kunt gaan.
Uw online reputatie is belangrijk. De tips die in deze blog worden besproken, zijn gewoon een startpunt voor het behouden van een positieve online reputatie. Als het gaat om online reputatiemanagement, is het werk nooit af, aangezien reputaties vaak zonder aankondiging kunnen veranderen. Ook de publieke opinie en trends kunnen veranderen, vaak heel snel, dus zorg ervoor dat je hiermee in contact blijft. Weet waar het publiek naar op zoek is en blijf authentiek, maar wees altijd klaar om met veranderingen om te gaan.
Of u nu net begint met het opbouwen van uw online reputatie of met een reputatiecrisis wordt geconfronteerd, u kunt werken aan het verbeteren van uw zoekresultaten. Als u hulp nodig heeft bij het navigeren door het proces, neem dan vandaag nog contact met ons op.
Veelgestelde vragen over positieve online reputatie
Wat is een goede online reputatie?
Een goede online reputatie is een positieve perceptie van een persoon of bedrijf op basis van de informatie die online over hen verschijnt. Dit zou het doel van elk bedrijf moeten zijn, omdat het kan leiden tot hogere inkomsten, meer vertrouwen in uw merk en een sterkere pool van medewerkers.
Wat zijn de voordelen van een positieve online reputatie?
Uw online reputatie zal uw bedrijf maken of breken. Een positieve online reputatie betekent dat meer mensen je merk zullen vertrouwen en erdoor aangetrokken worden. Uw bedrijf zal meer winst opleveren. Beter gekwalificeerde sollicitanten zullen voor uw bedrijf willen werken (en blijven). Bovendien zult u succesvoller zijn in marketinginspanningen en herstellen van mogelijke crises, aangezien uw bedrijf al een goede reputatie heeft bij het publiek.
Hoe zorg je voor een positieve online reputatie?
Een positieve online reputatie moet in de loop van de tijd worden gecureerd. Hier is geen pasklaar antwoord op, maar streef ernaar om een positieve online reputatie te behouden. Evalueer uw huidige situatie. Houd uw zoekresultaten bij. Creëer consequent positieve content. Focus op het bouwen van uw merk