Wat is reputatie-PR?

[ad_1]

Traditionele PR is voor de pers. Reputatie-PR domineert de zoekresultaten.

Wilt u een concurrent verpletteren in de zoekresultaten? Wil je je eigen merk online opslaan? Misschien wil je gewoon zorgen dat dat geweldige artikel dat wegkwijnt op pagina vijf van Google meer aandacht krijgt – je hebt tenslotte al die kinderen in Afrika gered! Reputatie PR (Reputation Public Relations) is vaak technisch voor public relations en kan worden gebruikt als schild of als zwaard, afhankelijk van uw behoeften.

Reputatie public relations kan werken om de online reputatie van uw organisatie te beschermen met proactieve stappen zoals het verwijderen van negatieve artikelen van pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines, het markeren voor verwijdering van artikelen over cyberpesten, omgaan met klantrecensies, zowel goede als slechte, en meer. Reputatie public relations werken aan het verbeteren van de online reputatie van uw bedrijf door het implementeren van zoekmachineoptimalisatietechnieken, het ontwikkelen van boeiende inhoud, het plaatsen van essentiële recensies en meer.

reputatie pr

Reputatie-PR gebruiken om een ​​tegenstander te verpletteren

Het beste voorbeeld hiervan is te zien in het politieke domein. Drie weken voor de verkiezingen verschijnt er iets in de zoekresultaten dat verwoestend is voor een politieke kandidaat. Iemand promoot het zwaar, want elke keer dat iemand de naam van die politicus googelt, verschijnt dit slechte ding bovenaan. Wie denk je dat dat heeft gedaan? Hoe hebben ze het gedaan?

In het bovenstaande voorbeeld is timing alles. Drie weken voor de verkiezingen is niet genoeg tijd om het probleem op te lossen. Natuurlijk kan de kandidaat een persbericht uitbrengen. Maar het kwaad is geschied. Hun boodschap is vertroebeld. Ze zijn in de verdediging.

Hetzelfde gebeurt met de bedrijfsaandelen. Reputatie-PR wordt door short-sellers als zwaard gebruikt om marktpaniek te veroorzaken. De korte verkoop die plaatsvindt, drijft de aandelenkoers naar beneden en de short-sellers winnen. Hoe wordt dit gedaan? Het is de donkere kant van reputatiemanagement.

Reputatie-PR voorgoed gebruiken

De meeste gevallen van reputatie-PR zijn voor goede doelen. Bij Reputation X kijken we naar elke potentiële klant en beslissen we niet alleen of we ze kunnen helpen, maar ook of ze onze hulp verdienen. Voorbeelden van het gebruik van reputatie-PR voor positieve doeleinden zijn:

  • Verkeerde informatie online corrigeren
  • Een beschadigde reputatie herstellen
  • Online een reputatie opbouwen
  • Ethisch verbeteren van sterbeoordelingen en beoordelingen

Traditionele PR versus online reputatie PR

PR-professionals begrijpen reputatie. Traditionele PR-bureaus zijn gebaseerd op relaties. Ze kennen de journalist van de Wall Street Journal; de journalist vertrouwt hen en mag naar hun pitch luisteren.

Online reputatie PR is technischer. Het gaat over influencer-bereik, technische ontwikkeling van zoekmachinevriendelijke eigenschappen die een merk kan controleren, AB-tests van berichten die op kleine schaal resoneren en vervolgens opvoeren voor beoordelingsbeheerdoeleinden. Online reputatie PR maakt gebruik van SEO, evenals traditionele public relations, contentbeheer en software om het volledige online profiel te beheren.

Dit kan zijn:

  • Ontwikkeling van het kennisvenster van Google
  • Wikipedia
  • Beoordelingen en recensies
  • Best-of-lijsten
  • Video
  • Dia’s
  • En nog veel meer dat vaak onder de noemer technische public relations valt.

Technische public relations

In tegenstelling tot traditionele PR, omvat online reputatie-PR een zware dosis zoekmachinemarketing, sociale marketing, beoordelingsbeheer en TLC die worden toegepast op elk facet van de online marketingmix. Terwijl het web blijft fragmenteren, evolueren processen en kennis altijd om nieuwe paradigma’s aan te pakken. Hedendaagse public relations is gebaseerd op een dwarsdoorsnede van IT, contentcreatie, outreach, inkomende activiteiten, sociale media en rankings in zoekresultaten. De regels dicteren elk van deze veranderingen bijna dagelijks.

Wat maakt een goede reputatie?

Wat is reputatie? Uw reputatie is een immaterieel goed op basis van uw acties, waarden, relaties en gedragingen. Het wordt zowel op zichzelf als in relatie tot uw concurrenten beoordeeld. Een goede reputatie is consistent, gevestigd op een solide basis en ingericht om op de lange termijn te blijven bestaan. Het heeft een aanzienlijke kracht om uw bedrijf te verbeteren, nieuwe prospects binnen te halen en uzelf te verdedigen tegen uw concurrenten.

Uw bedrijf heeft veel te verliezen bij een slechte reputatie en veel te winnen bij een goede. Van restaurants tot luchtvaartmaatschappijen, consumenten zijn bereid meer te betalen voor bedrijven met een solide reputatie.

Volgens een studie, bedrijven met een goede reputatie beter gepresteerd dan die met een slechte reputatie op elke financiële maatregel over een periode van vijf jaar. Kunt u het zich veroorloven er geen aandacht aan te besteden, aangezien uw waargenomen imago zo nauw verbonden is met uw inkomsten?

Wat maakt een slechte reputatie?

Een slechte reputatie kan te wijten zijn aan: zoiets kleins als een enkel negatief zoekresultaat. In feite een enkele negatief artikel kan resulteren in een daling van 22% in nieuwe leads. Soms past een concurrent SEO (zoekmachineoptimalisatie) toe op het slechte nieuws van andere bedrijven online. Daardoor komt het slechte nieuws vaak naar boven als de inhoud relevant is voor het bedrijf waarop ze zich richten. Slecht nieuws blijft ook vaak in de zoekresultaten hangen. Dit komt door veel factoren, een daarvan is negativiteitsbias. De neiging van mensen om zich aangetrokken te voelen tot negatieve inhoud.

Is online reputatie PR goed of slecht?

Nou, het hangt af van hoe het wordt gebruikt. Reputatie is een immaterieel goed dat overgeleverd is aan de grillen van het publiek. Maar het publiek haalt zijn informatie uit zoekresultaten en andere media zoals mond-tot-mondreclame en sociale media. Het gebruik van technische public relations om de boodschap online te veranderen, verandert vaak de publieke opinie, vooral wanneer dit in de loop van de tijd wordt gedaan. Kan er misbruik van worden gemaakt? Ja, kijk eens naar de Amerikaanse presidentiële campagne van 2016 en de dingen die over Hillary Clinton werden gezegd.

Kan het voor goed worden gebruikt? Ja, neem bijvoorbeeld een cliënt van ons die op school openbaar geweld had moeten doorstaan. Zijn zoekresultaten definieerden hem als een slachtoffer, en zo zou hij de rest van zijn leven gezien worden als de algoritmen van Google hun zin hadden. Dat hebben we veranderd. Nu heeft hij een schone start.

Veelgestelde vragen over reputatie-PR

Wat is reputatie-PR?

Online reputatie PR maakt gebruik van SEO, traditionele public relations, content management en software om het volledige online profiel te beheren. Voorbeelden van het gebruik van reputatie-PR voor positieve doeleinden zijn onder meer het corrigeren van verkeerde informatie online, het herstellen van een beschadigde reputatie, het online opbouwen van een reputatie en het ethisch verbeteren van sterbeoordelingen en beoordelingen.

Wat is het verschil tussen traditionele PR en online reputatie PR?

Traditionele PR-bureaus zijn gebaseerd op relaties. Online reputatie PR is technischer. Het gaat over influencer-bereik, technische ontwikkeling van zoekmachinevriendelijke eigenschappen die een merk kan controleren, AB-tests van berichten die op kleine schaal resoneren en vervolgens opvoeren voor beoordelingsbeheerdoeleinden.

Wat is reputatie?

Uw reputatie is een immaterieel goed op basis van uw acties, waarden, relaties en gedragingen. Het wordt zowel op zichzelf als in relatie tot uw concurrenten beoordeeld.

Plaats een reactie