[ad_1]
SEO-reputatiebeheer maakt gebruik van zoekmachineoptimalisatie en andere technieken om de manier waarop merken (bedrijven, mensen, producten, diensten, politieke entiteiten) online worden gezien, te verbeteren.
Hoogtepunten van het artikel
- 63% van uw bedrijfswaarde is gebaseerd op uw reputatie
- SEO is een krachtig hulpmiddel voor online reputatiebeheer, bescherming en reparatie
- Elk bedrijf zou een reputatiecrisisbeheerplan moeten hebben, maar slechts ongeveer de helft van de bedrijven doet dat
- Slimme SEO-reputatiebeheertactieken kunnen helpen om negatieve inhoud van de voorpagina van zoekresultaten te krijgen
U weet waarschijnlijk dat de reputatie van uw corporate merk belangrijk is, maar weet u ook hoe belangrijk? Zoveel als 63% van uw bedrijfswaarde is gebaseerd op uw reputatie. Volgens een rapport van de Economist Intelligence Unit uit 2005 is reputatie het grootste risico voor wereldwijde bedrijven.
Het beschermen, beheren en herstellen van uw merkreputatie komt neer op focussen op wat u kunt controleren. Het begint met bewust zijn van wat mensen over uw merk zeggen, verantwoordelijkheid nemen en corrigerende maatregelen nemen om eventuele problemen op te lossen, en vervolgens werken aan herstel van de schade door uw SEO-reputatiebeheer aan te pakken.
Artikelsecties
- Hoe werkt reputatiemanagement?
- Hoe beïnvloedt online reputatiemanagement de resultaten van zoekmachines?
- Wat is SEO en hoe werkt het?
- SEO gebruiken voor reputatiebeheer
- Checklist voor SEO-reputatiebeheer
- Veelgestelde vragen over SEO-reputatiebeheer
Hoe werkt reputatiemanagement?
Je hebt geen controle over alles wat er over je bedrijf wordt gezegd. Het is onvermijdelijk dat er een consument of werknemer of partner is die iets zegt of doet waardoor je er slecht uitziet of zelfs veroorzaakt een bedrijfscrisis. Of misschien maak je zelfs bedrijfsbeslissingen die je blijven achtervolgen.
De schaamte is op zichzelf al erg genoeg, maar wat nog pijnlijker is, is de schade aan uw merkwaarde en merkwaarde, het verlies van klanten, het verlies van ROI, verlies van voorraadwaarde en hogere kosten. Reputatie management kan u helpen reputatiecrises te voorkomen en deze te verhelpen als ze zich voordoen.
Hoe beïnvloedt online reputatiemanagement de resultaten van zoekmachines?
Online reputatiemanagement (ORM) is de praktijk van het beheren van de informatie over uw merk die beschikbaar en het meest prominent is voor internetgebruikers. ORM functioneert als meerdere marketingtools tegelijk.
Het is een proactieve maatregel om te beschermen tegen mogelijke PR-crises, die veel waarschijnlijker zijn dan veel bedrijfsleiders denken. Terwijl bijna 60% van de bedrijven heeft een corporate PR-crisis doorgemaaktheeft slechts 54% van hen een plan opgesteld om dergelijke rampzalige gebeurtenissen aan te pakken.
ORM is ook een marketingtactiek die de naamsbekendheid, zichtbaarheid en reputatie vergroot. Na een crisis is ORM een instrument voor schadebeheersing en herstel.
Het is een veelzijdig proces waarbij:
- Vermeldingen monitoren en negatieve gesprekken aanpakken
- Een sterk en positief imago opbouwen in de SERP’s (pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines)
- Werken aan eventuele reputatieschade herstellen
Wat is SEO en hoe werkt het?
Zoek machine optimalisatie is het proces van het optimaliseren van elementen van uw website om de positie in de SERP’s te verbeteren. Door Google of een andere zoekmachine (maar voornamelijk Google) pagina’s van uw website bovenaan de eerste pagina te laten weergeven voor zoekwoorden die relevant zijn voor uw bedrijf, zal uw verkeer en uiteindelijk uw inkomsten aanzienlijk toenemen.
Het proces omvat het structureren van uw site en de pagina’s voor duidelijkheid voor de zoekmachines. Het houdt ook in dat u de technische aspecten van uw site moet verfijnen om bepaalde trefwoorden in de inhoud, titels, tags, enz. voor uw inhoud (en site in het algemeen) te laten zien, zodat deze door de zoekmachines wordt beschouwd als een waardevolle bron en autoriteit in uw branche.
Google werkt voortdurend aan het bereiken van organische zoekresultaten die zijn gebaseerd op de kwaliteit en relevantie van de informatie, terwijl SEO-experts de updates van Google blijven volgen en uitzoeken wat het beste werkt voor de nieuwste algoritmen.
De inspanningen van Google om synthetische of manipulatieve SEO te bestrijden, hebben sommigen ertoe gebracht te geloven dat SEO niet langer een haalbare marketingtactiek is, maar dat is ver, ver van de waarheid. In 2020 wordt meer dan $ 80 miljard uitgegeven aan SEO omdat steeds meer bedrijven hun online aanwezigheid serieus nemen.
Bron: Lyfe Marketing
SEO gebruiken voor reputatiebeheer
SEO is een van de meest kritische componenten van reputatiemanagement. SEO voor ORM richt zich op de SERP’s – dat wil zeggen, zoekmachineoptimalisatie voor uw reputatiebeheerstrategie richt zich op de eerste pagina met zoekresultaten.
Door ervoor te zorgen dat de eerste pagina vol positieve, nauwkeurige informatie staat, kunt u het risico verkleinen dat bestaande of toekomstige negatieve inhoud op de voorpagina terechtkomt. Er zijn verschillende manieren om pagina één te beschermen tegen negatieve inhoud:
- Verhoog de positie van positieve zoekresultaten
- Adres alle inhoudstypen
- Negatieve zoekresultaten onderdrukken
- Iemand aannemen
Verhoog de positie van positieve zoekresultaten
Pak alle SEO-aspecten aan voor elke websitepagina en alle andere eigendommen die u online bewoont, inclusief uw aanwezigheid op sociale media, contentmarketing-outlets, directory’s, enz. Zorg ervoor dat alle profielen up-to-date zijn met nauwkeurige en volledige informatie.
Uw Google Mijn Bedrijf-vermelding optimaliseren met zoveel mogelijk informatie zal een groot deel van de voorpagina in beslag nemen. Door de positie van uw positieve zoekresultaten te verhogen, kunt u meer onroerend goed op de eerste pagina opnemen en een positiever, professioneler en zichtbaarder imago creëren voor consumenten die online zoeken.
Adres alle inhoudstypen
De eerste pagina van de zoekresultaten van Google bevat meerdere soorten inhoud en vermeldingen. Als u over de pagina kijkt, vindt u betaalde advertenties, video’s, sociale-mediaprofielen, Google Mijn Bedrijf-profielen, afbeeldingen, featured snippets en meer.
Om de pagina te vullen en negatieve zoekresultaten uit het zicht te duwen, moet u meerdere stukken inhoud op de voorpagina krijgen. Google staat maximaal twee pagina’s van uw website toe op de belangrijkste organische vermeldingen van de eerste pagina. Om te verschijnen voor een merkzoekopdracht, betekent dit dat u uw startpagina en een secundaire pagina moet optimaliseren (de Over-pagina is een populaire keuze).
Maak gebruik van alle sociale-mediaprofielen, waaronder Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn en YouTube. Deze sites hebben een hoge domeinautoriteit en zullen bijna altijd ranken voor een merkzoekopdracht. Vul het afbeeldingsgedeelte met positieve afbeeldingen door alt-tekst en afbeeldingstitels te gebruiken met trefwoorden voor elke afbeelding die u op uw site of sociale media plaatst. Werk samen met een populaire YouTuber om een video van marketingkwaliteit (of meerdere) te publiceren die uw merk vertegenwoordigt.
In het geval van een crisis, publiceer nieuwe PR-inhoud om nieuws en blogsites met veel verkeer te benutten. Schakel een PR-bureau of reputatiemanagementbureau in. Beheers de discussie door naar buiten te treden en de negatieve publiciteit voor te zijn. Beantwoorden van interviewverzoeken en publiceren van persberichten. Doe damage control. Als er snel en proactief corrigerende en positieve actie wordt ondernomen, krijgt negatieve inhoud misschien nooit de kans om op de voorpagina te komen.
Negatieve zoekresultaten onderdrukken
Er zijn meerdere tactieken om negatieve inhoud naar beneden te duwen. Het kan echter een ingewikkeld proces zijn, en het hebben van ervaring met het correct implementeren van dergelijke tactieken vergroot uw kansen op succes. Dit is een ander geval dat u de professionele hulp van een SEO- of online reputatiebeheerbedrijf.
Uitgebreid zoekwoordonderzoek kan u laten zien waar zoekopdrachten met grote volumes negatieve resultaten opleveren voor uw merk. Het doel is om middellange en lange zoekwoorden te vinden die gerelateerd zijn aan de belangrijkste merkterm en die niet-vleiende inhoud opleveren. Dit niveau van scherp zoekwoordonderzoek is echter meestal niet iets dat van de ene op de andere dag kan worden geperfectioneerd.
Krijg backlinks voor al uw positieve inhoud om die inhoud hoger op de SERP’s te duwen. Gebruik zeker een white-hat benadering om backlinks te beveiligen van sites met een hoge autoriteit en vermijd backlink-verkopers en louche deals. Deze kunnen averechts werken in uw SEO.
Iemand aannemen
Een ervaren bureau kan goed voor je zorgen SEO-reputatiebeheer en wees uw sherpa door de uitdagingen van het beheren van crises, het versnellen van de hersteltijdlijn en het snel terugbrengen van uw merk naar een goede publieke reputatie. Een beheermaatschappij kan mogelijk ook zaken op hoog niveau behandelen, zoals interviews met de media en andere PR.
Checklist voor SEO-reputatiebeheer
- Diepgaand zoekwoordonderzoek voor middellange en lange zoekwoorden
- Primaire en secundaire merknaam focuspagina’s van uw website
- Maak voortdurend nieuwe inhoud – en onderhoud en update alle bestaande inhoud – om fris te blijven en uw publiek te betrekken
- Gezaghebbend bouwen van backlinks
- Google Mijn Bedrijf-vermelding optimaliseren
- Reageer beleefd en oprecht op reviews, opmerkingen en berichten
- Voer door Google gesponsorde (pay-per-click) advertenties uit (alleen als negatieve inhoud onder de vouw staat)
- Optimaliseer profielen voor sociale media
- Maak en tag video’s en afbeeldingen van professionele kwaliteit
- Controleren Wikipedia en andere mappen voor mogelijkheden voor verbetering
Veelgestelde vragen over SEO-reputatiebeheer
Is SEO nog relevant?
SEO is nog steeds een belangrijke factor in de hoeveelheid verkeer die naar websites wordt geleid via organische zoekresultaten. SEO is altijd in ontwikkeling (sommige SEO-technieken verliezen hun effectiviteit terwijl andere in belang toenemen), dus het implementeren van SEO-strategieën is een van de beste manieren om uw inkomsten te vergroten en uw bedrijf te laten groeien. Als onderdeel van reputatiemanagement is SEO onmisbaar, dus het is een goed idee om het in het marketingbudget te houden.
Wat zijn de verschillende soorten SEO?
Te vaak houden mensen zich alleen bezig met on-page en off-page SEO, maar verschillende soorten SEO zou geadresseerd moeten worden. Drie soorten SEO zijn missiekritiek: on-page, off-page en technische SEO.
On-page SEO heeft invloed op wat zichtbaar is op de pagina. Het plaatsen van trefwoorden in koppen, subkoppen, inhoud, interne links, alt-tags voor afbeeldingen, enz., zijn enkele belangrijke SEO-praktijken op de pagina.
Off-page SEO is wat er buiten uw site wordt gedaan. Een van de meest populaire vormen van off-page SEO zijn backlinks. Contentmarketing, merkopbouw, beoordelingsbeheer en sociale media zijn slechts enkele van de belangrijkste off-page SEO-strategieën die enorm belangrijk zijn.
Technische SEO is niet on-page of off, maar het heeft een aanzienlijke invloed op elke pagina en de site als geheel. Het zijn de technische coderingsdingen die op de pagina staan, zoals sitemaps en metatags, en het is erg belangrijk.
Wat zijn de beste SEO-technieken?
Optimaliseer uw site voor alle gebruikers, inclusief mobiel zoeken en gesproken zoekopdrachten. Creëer een onberispelijke gebruikerservaring op de hele site. In plaats van te werken aan één zoekwoord per pagina, focus je op onderwerpclusters. Over het algemeen wilt u langere inhoud schrijven op alle pagina’s die u wilt rangschikken en een gemiddeld aantal woorden per pagina van meer dan 300 woorden behouden. Een van de belangrijkste en moeilijkste stappen is het creëren van een divers backlinkportfolio. Optimaliseer ten slotte de technische en on-page SEO voor elke pagina. Deze zijn net zo belangrijk als off-page SEO.