Wat kunt u verwachten tijdens een campagne voor reputatieherstel

[ad_1]

Weten wat u kunt verwachten tijdens een campagne voor het herstellen van uw bedrijfsreputatie? De onderstaande stappen schetsen een typische tijdlijn:

  • Aftrap met je team
  • Campagne opzet
  • Onderzoek de online omgeving
  • Reputatie strategie
  • Ontwikkeling van technische activa
  • Content brainstormen en ontwikkelen
  • Bereikbaarheid en onderhandeling
  • Promotie en versterking
  • Toezicht houden

Aftrap met je team

U kunt een welkomstbrief verwachten van uw toegewijde projectmanager. Uw projectmanager werkt samen met een projectcoördinator voor alle aspecten van uw campagne. De welkomstbrief stelt uw team voor, schetst de tijdlijn voor uw project en stelt in het algemeen uw verwachtingen vast.

De kickoff meeting vindt meestal plaats via Zoom. Je ontmoet en communiceert met verschillende leden. Teamleden zijn vaak uw accountmanager, projectmanager, projectcoördinator, reputatiestrateeg, contentmanager en soms andere specialisten als dat nodig is.

U wordt gevraagd een overzicht te geven van eventuele problemen, vragen te stellen aan uw team en leert over best practices voor een succesvolle campagne voor reputatiemanagement.

reputatie reparatie test

Campagne opzet

Achter de schermen is uw projectteam druk bezig met het opzetten van verschillende onderdelen van uw campagne. Waaronder:

  • Projectmanagement omgeving
  • Online luisterhulpmiddelen voor uw merk
  • Campagne volgen
  • Hulpmiddelen voor technische analyse
  • Hulpprogramma’s voor inhoudssamenwerking

Onderzoek de online omgeving

Nadat we elkaar tijdens de kickoff meeting een beetje hebben leren kennen en de verschillende tools zijn ingericht, beginnen we aan de onderzoeksfase. Reputatieonderzoek omvat vaak het volgende:

  • Concurrentie analyse
  • Vergelijkbare entiteitsanalyse
  • SEO-analyse
  • Inhoudsanalyse
  • Onderzoek auteurs (vooral als de campagne Wikipedia omvat)

Reputatie strategie

De dingen die we tijdens de analysefase leren, vormen de basis voor de strategie voor reputatiemanagement. Zo hebben we tijdens de onderzoeksfase gekeken naar vergelijkbare entiteiten. Dit kunnen entiteiten zijn die overeenkomsten vertonen met uw situatie. We zoeken naar aanwijzingen over welke tactische overwegingen het beste presteren voor deze entiteiten. Vervolgens passen we wat we hebben geleerd toe op uw aangepaste strategie.

De strategiebijeenkomst

Elke door Reputation X ontwikkelde strategie is volledig op maat. We presenteren de hele strategie regel voor regel, leggen uit wat elke actie is en waarom we die doen. Klanten kunnen een veto uitspreken over elk aspect van de strategie en we passen ons aan als dat nodig is.

Ontwikkeling van technische activa

Nadat de klant de reputatiemanagementstrategie heeft goedgekeurd, gaan we aan de slag met verschillende technische aspecten. Omdat elke campagne anders is, is er geen one size fits all-benadering. Maar hier zijn een paar soorten ontwikkeling waar we vaak aan beginnen:

  • Ontwikkeling van sociale media
  • Ontwikkeling van websites
  • Schema maken
  • Ontwikkeling van bedrijfsprofielen
  • Grafische en beeldcreatie
  • Video-ontwikkeling

Content brainstormen en ontwikkelen

Een sleutel tot een succesvolle campagne is goede inhoud. Content vormt de kern van een sterk en positief online profiel. U kunt verwachten dat u aan het begin van het project meer inhoud goedkeurt dan later. Dit komt omdat we in het begin input van jou nodig hebben over branded content (content over je merk die ogenschijnlijk door jou is gemaakt).

Het zou een grote vraag zijn om van klanten te eisen dat ze elk stuk inhoud goedkeuren, dus we vragen u alleen om de eerste merkinhoud goed te keuren. Als de richting eenmaal is bepaald, gaan we over het algemeen verder op die weg met minder goedkeuringen van uw kant. Sterk gereguleerde sectoren zullen meer goedkeuringen nodig hebben dan de meeste andere.

Bereikbaarheid en onderhandeling

Tijdens de onderzoeksfase hebben we mogelijke publicatiedoelen geïdentificeerd. Dit zijn doelen met een grote kans dat de naald beweegt. Onderdeel van het content development proces is publicatie. Om te kunnen publiceren, moeten we relaties met uitgevers opbouwen.

In de outreach- en onderhandelingsfase draait alles om het plaatsen van inhoud en soms het verwijderen van inhoud (indien van toepassing).

Promotie en versterking

Inhoudversterking is een van de belangrijkste factoren om de zichtbaarheid van zoekresultaten te veranderen. Negatieve inhoud die niet direct kan worden verwijderd, wordt effectief onderdrukt (naar beneden geduwd) omdat positieve inhoud erboven wordt gepromoot.

We gebruiken veel tactieken om online inhoud te promoten, waaronder zoekmachineoptimalisatie, sociale media, eigen site en sociale eigendomstactieken, en meer.

Toezicht houden

Wat meetbaar is, kan worden verbeterd. We meten veel dingen, waaronder merkvermeldingen, positief en negatief sentiment, locatiegebaseerde positietracking van zowel positieve als negatieve online content, evenals SEO-audits van sommige eigendommen.

Hoe lang duurt een reputatiecampagne?

Een campagne voor reputatiemanagement gaat snel van start en kan vaak binnen enkele weken na de eerste uitvoering al vroege positieve resultaten opleveren. Maar elke campagne is anders. Een reputatiecampagne heeft doorgaans zes tot tien maanden nodig om het probleem volledig op te lossen. Nogmaals, de verbetering begint echter lang daarvoor.

Plaats een reactie