[ad_1]
Belangrijkste leerpunten:
- Google Knowledge Panels worden steeds belangrijker voor marketing, aangezien Google het aantal onderwerpen dat een rijk resultaat oplevert, uitbreidt.
- Er zijn twee basistypen van Google Knowledge Panels: Lokale Panelen en Branded/Persoonlijke Panelen. Geen van beide kan worden verkregen zonder de goedkeuring van Google, maar lokale bedrijven kunnen een lokaal panel aanvragen nadat ze hun Google-account hebben geverifieerd.
- Voordelen van kennispanelen zijn onder meer een grotere zichtbaarheid op het web, een hogere merkautoriteit en meer betrokkenheid bij gebruikers van zoekmachines.
- Samenvattingen van het kennisvenster worden vaak gebruikt bij gesproken zoekopdrachten. Nu Google Assistent is ingebouwd in meer dan een miljard apparaten en bijna 70% van de zoekopdrachten wordt uitgedrukt in natuurlijke taal of gesproken zoekopdrachten, zijn kennispanels des te belangrijker.
Wat is het Google Knowledge Panel?
Met de drukte van het dagelijks leven hebben mensen niet altijd tijd om een diepe duik te nemen in de geschiedenis en het algemene profiel van uw bedrijf. Bij het uitvoeren van zoekopdrachten op Google zijn de meeste mensen gewoon op zoek naar een snelle momentopname van informatie over hun zoekonderwerp.
Om uw merkbekendheid te maximaliseren, moeten bedrijven ervoor zorgen dat de belangrijke informatie over het merk gemakkelijk vindbaar en verteerbaar is op internet. Dat is waar het Google Knowledge Panel van pas komt.
Google Knowledge Panels zijn dozen met nuttige informatie over een prominente persoon, plaats of ding die verschijnen op de resultatenpagina’s van Google-zoekmachines (SERP’s) wanneer iemand een zoekopdracht uitvoert met betrekking tot dat onderwerp. Op een mobiel apparaat staan ze boven of in het midden van de zoekresultaten, terwijl ze op een desktopcomputer aan de rechterkant bovenaan de zoekresultaten verschijnen.
Ze bieden een beknopt overzicht van informatie over uw zoekonderwerp en een link naar de Wikipedia-pagina van die entiteit, als die er is. Kennisvensters zijn een soort uitgebreide resultaten die door Google worden gesegmenteerd om op te vallen en gebruikers te helpen sneller antwoorden te krijgen. Kennispanels worden steeds belangrijker, omdat zoekmachines zoals Google het aantal onderwerpen uitbreiden dat een rijk resultaat oplevert.
Moeilijk te manipuleren
De kennispanelen van Google zijn redelijk betrouwbaar en moeilijk te manipuleren. De panelen worden automatisch gegenereerd uit verschillende bronnen op internet die deel uitmaken van Google’s Knowledge Graph. Google werkt met gegevenspartners die gezaghebbende gegevens verstrekken in hun respectieve delen van de kennispanelen.
Zoekopdrachten die kennispanels met merken genereren, zijn doorgaans prominente figuren of organisaties die autoritair kunnen zijn.
Merken hebben beperkte controle over de informatie van het Kennisvenster
Cijfers en organisaties mogen directe feedback geven en de informatie in hun panelen verifiëren. Dit type zelfautorisatie vereist dat een persoon of bedrijf zijn kennispaneel claimt door op de knop onder het paneel te klikken. Google zal om bewijs vragen, zoals een rijbewijs, screenshots van de beheerdersschermen van sociale media-accounts en websites, enz. Na verificatie kan een merk een uitgelichte afbeelding voor zijn paneel selecteren en andere beperkte wijzigingen doorvoeren.
Niemand kan een kennispaneel volledig veranderen. Zelfs geverifieerde gebruikers kunnen maar een paar dingen wijzigen. Kennispanelen zijn dynamisch, wat betekent dat ze automatisch worden bijgewerkt als informatie op internet verandert.
Als het bijvoorbeeld gaat om e-commerce gigant Amazon, heeft het bedrijf zijn eigen Google Knowledge Panel…
Net als de CEO van het bedrijf, Jeff Bezos…
Hoewel ze een vergelijkbaar uiterlijk hebben op SERP’s, moeten kennispanelen niet worden verward met Google Bedrijfsprofielen. Google Bedrijfsprofielen zijn bedoeld voor bedrijven die klanten bedienen op een specifieke locatie of een bepaald servicegebied bestrijken.
Waarom zijn kennispanels belangrijk?
Als Google besluit dat jij of je bedrijf een kennisvenster verdient, is dat een teken dat je er bent, dat je het hebt gehaald – zelfs een statussymbool.
Wanneer u een kennispaneel heeft, bevestigt dit niet alleen dat u superieure zoekmachineoptimalisatie (SEO), het zorgt er ook voor dat u zich onderscheidt van de massa op de SERP’s voor onderwerpen over uw bedrijf of merk vanwege de bekendheid van de informatiebox zelf. Het prominent weergeven van de website van uw bedrijf of merk op een zoekpagina kan leiden tot een forse toename van kliks en bezoekers.
Voordelen van Google Knowledge Panel voor bedrijven
- Verhoogde zichtbaarheid op het web
- Gevestigde autoriteit
- Hogere betrokkenheid bij gebruikers van zoekmachines
Kennispanels zijn ook cruciaal als het gaat om gesproken zoekopdrachten, die steeds populairder worden bij zoekmachines. Samenvattingen van het kennisvenster zijn doorgaans de informatie die wordt geretourneerd wanneer gesproken vragen worden gesteld. Google Assistant is nu ingebouwd in meer dan een miljard apparaten en bijna 70% van de zoekopdrachten wordt nu uitgedrukt in natuurlijke taal of gesproken zoekopdrachten.
Een Google Knowledge Panel krijgen
Als het gaat om kennispanelen blijft de grote vraag: hoe krijg je er een? Weet eerst dat er twee basistypen van Google Knowledge Panel zijn: lokale panelen en merkpanelen. Het verschil hangt meestal af van de geografische locatie van waaruit een persoon zoekt en of het zoekonderwerp een lokale, nationale of wereldwijde entiteit is.
Een ander groot verschil is dat Google beslist wie een merk- of persoonlijk panel krijgt, terwijl lokale bedrijven aan bepaalde criteria moeten voldoen en zelf stappen moeten ondernemen om in aanmerking te komen voor het ontvangen van een lokaal panel.
Aangezien een persoon of bedrijf zelf geen kennisvenster kan maken, kunt u het beste stappen ondernemen om uw merk of bedrijf te positioneren zodat Google u in aanmerking neemt voor een panel. Deze stappen omvatten het maken van een Wikipedia-pagina voor uw entiteit en het gebruik van Schema Markup om uw website-elementen te taggen.
Hier is een voorbeeld van het type Schema Markup dat een bedrijf kan toevoegen aan de HTML van zijn website om zoekmachines een betere beschrijving te geven van wat het bedrijf doet en waar het zich bevindt.
Lokale kennispanelen
Google kan bekende lokale bedrijven een lokaal kennispanel geven om de relevante informatie van het bedrijf weer te geven wanneer iemand in hun omgeving naar hen zoekt. Buiten het geografische gebied van de bedrijven wordt het paneel niet weergegeven.
Als u een lokaal bedrijf bent en wilt dat Google een lokaal panel voor u weergeeft, begint u met het openen van een Google Bedrijfsprofiel-account. Als u dat heeft gedaan, kunt u uw account claimen door te verifiëren dat u de eigenaar van dat bedrijf bent. Na verificatie kunt u relevante informatie over uw bedrijf toevoegen of bewerken en ervoor zorgen dat uw kennisvenster up-to-date en nauwkeurig blijft.
Als u naar uw entiteit zoekt en er verschijnt al een niet-geclaimd kennisvenster in de zoekresultaten, zoek dan naar de knop ‘Dit kennisvenster claimen’ onder aan het venster.
Houd er rekening mee dat het verifiëren van uw Google-account geen garantie is voor een kennisvenster. Uiteindelijk bepaalt Google wie wel en niet een panel krijgt. Factoren die Google in overweging neemt, zijn onder meer de relevantie van een bedrijf, hun locatie en of de website van het bedrijf al dan niet een domein met hoge autoriteit heeft.
Typische informatie die op een lokaal kennispaneel te vinden is, is onder meer:
- Klanten-reviews
- Recensies van critici
- Dagelijkse uren
- Telefoonnummers
- Een link naar de website
- Reserveringsopties
- Populaire tijden
- Dienstgebied
- Routebeschrijving
Branded/persoonlijke kennispanelen
U kunt geen merk- of persoonlijk kennispanel aanvragen. Google bepaalt wie deze eer waard is. Als uw bedrijf of merk voldoende autoriteit en slagkracht heeft, maakt Google een panel voor de SERP’s. Merken en persoonlijkheden die bekend zijn en Wikipedia-pagina’s hebben, hebben de meeste kans om kennispanelen te hebben. Niet alle kennispanels van merken hebben een Wikipedia-pagina nodig, maar het maakt het wel veel gemakkelijker.
Conclusie
Google Knowledge Panels kunnen een grote aanwinst zijn voor uw merk en zijn reputatie. Als u een lokaal bedrijf bent, moet u er alles aan doen om te proberen een lokaal panel te krijgen. Als je al het geluk hebt om een merk/persoonlijk panel te hebben, wil je er zeker van zijn dat je de informatie die wordt weergegeven schoon houdt met goed online bedrijfsreputatiebeheer.
Veelgestelde vragen over het Google Knowledge Panel
Wat is het Google Knowledge Panel?
Google Knowledge Panels zijn prominente informatievakken die verschijnen op de resultatenpagina’s van Google-zoekmachines (SERP’s) bovenaan of in het midden van de resultaten (op mobiele apparaten) of aan de rechterkant (bij zoekopdrachten op desktops). Ze bieden een samenvatting van informatie over uw zoekonderwerp en een link naar de Wikipedia-pagina van die entiteit, als die er is.
Waarom zijn kennispanels belangrijk?
Een Google-kennispaneel zorgt ervoor dat u opvalt in de SERP’s voor onderwerpen over uw bedrijf of merk vanwege de prominente aanwezigheid van het informatievak op de pagina’s met zoekresultaten van Google-zoekmachines (de rechterkant van het scherm bij desktopzoekopdrachten, tussen of boven zoekresultaten op mobiele apparaten ). Het prominent weergeven van de website van uw bedrijf of merk op een zoekpagina kan leiden tot een forse toename van klikken. Ze geven ook aan dat u uw zoekmachineoptimalisatie (SEO) al domineert.
Wat zijn de verschillende soorten Google Knowledge Panels?
Als het gaat om kennispanels, zijn er twee basistypen: lokale panels en merk/persoonlijke panels. Het verschil heeft meestal te maken met de geografische locatie van waaruit een persoon zoekt en of het zoekonderwerp een lokale, nationale of wereldwijde entiteit is. Een ander groot verschil is dat Google beslist wie een merk- of persoonlijk panel krijgt, terwijl lokale bedrijven aan bepaalde criteria moeten voldoen en ook zelf stappen moeten ondernemen om in aanmerking te komen voor het ontvangen van een lokaal panel.