Webautoriteit opbouwen om de reputatie te verbeteren

[ad_1]

Websites die “gezaghebbend” zijn in hun ruimte, scoren veel beter. Google besteedt meer aandacht aan gezaghebbende sites en pagina’s. Maar hoe wordt een website “gezaghebbend”? Maak gebruik van verschillende soorten media om uw doelen te bereiken.

Laten we eerlijk zijn, het is veel waarschijnlijker dat je gezonde voeding koopt bij een gerenommeerde diëtist dan bij een of andere hap van de straat. Evenzo, als uw klanten aan uw bedrijf denken, zien ze u dan ook als een autoriteit?

Is jouw merk een autoriteit in de zoekresultaten?

U kunt het antwoord vinden door te Googlen op uw merknaam. Zijn de resultaten consistent, krachtig en divers? Is er een goede mix van artikelen, blogs, recensies en multimedia – of hapert je merk verder op de pagina? Als u niet op nummer één komt in de zoekresultaten voor uw merknaam, heeft u mogelijk een autoriteitsprobleem.

Download ons mogelijkhedendeck

Is jouw product of dienst een autoriteit?

Voer nu een zoekopdracht uit naar uw product of dienst, maar doe dit generiek; zonder uw merknaam in de zoekterm. Zoek bijvoorbeeld in plaats van “Kleenex Tissues” naar “gezichtsweefsels”. Verschijnt jouw merk nu? Als dat zo is, wordt u beschouwd als een autoriteit voor zoekmachines.

Het simpele feit is dat als de zoekresultaten van uw merk u positioneren als een expert, u meer geld zult verdienen. Maar experts worden niet van de ene op de andere dag zo. Als het gaat om uw online reputatie, moet u een combinatie van verdiende, eigendom en betaalde online media gebruiken om in de gelederen te stijgen.

Het verschil: autoriteit versus reputatie

Niet alleen uw website moet een ‘autoriteit’ zijn, maar ook uw andere eigendommen, verdiende en betaalde eigendommen. Onthoud dat autoriteitssites beter scoren – dus om de zoekresultaten te controleren, wilt u dat uw merk, indien mogelijk, alle zoekvakken inneemt. Dit doe je door een combinatie van verschillende soorten media.

Earned media is geweldig voor autoriteit

Media-aandacht die je verdient met je expertise heet “verdiende media.” Als u wordt uitgenodigd om over uw bedrijf te spreken op The Today Show, is dat een uitstekend voorbeeld van verdiende media-aandacht. De kans is groot dat wanneer potentiële klanten uw bedrijf zoeken op Google, uw tv-interview op de eerste pagina met resultaten verschijnt. Recensies zijn ook een soort verdiende media.

Earned media is het toppunt van succes – het bewijs dat je weet waar je het over hebt. Het is ook een bewijs voor zoekmachines dat uw bedrijf het waard is om aan een groter aantal mensen te worden weergegeven.

Probeer eerst de publicaties met laaghangend fruit

Earned media hoeven niet zo extravagant te zijn als op tv verschijnen. Het is vaak gemakkelijker om in contact te komen met een journalist die een profiel over uw bedrijf schrijft voor een branchepublicatie of een lokale krant. U kunt zelfs zelf een artikel of boek schrijven en het voor een gerenommeerde publicatie pitchen. Wat is een gerenommeerde publicatie? Vaak een die zeer goed zichtbaar is in gerelateerde zoekresultaten.

Hoe ziet verdiende media eruit?

Hoe ziet verdiende media eruit in zoekresultaten wanneer een klant uw merk doorzoekt? Als het op een website met een hoge domeinautoriteit staat, verschijnt het waarschijnlijk op de eerste pagina. Hier is een voorbeeld van verdiende media die wordt weergegeven op de pagina met zoekresultaten van zoekmachines (SERP) van de merkzoekopdracht voor Toyota:

verdiende media

Deze nieuwsartikelen verschijnen op sites van derden, wat betekent dat Toyota er niet voor heeft betaald of ze op Toyota.com heeft gepubliceerd. Merk op hoe elk artikel is met een gerenommeerde site – The Detroit News, Green Car Reports en ABC News. Hoe hoger de kwaliteit van de outlet, hoe beter uw verdiende media zullen scoren.

Eigen media

Laten we eerlijk zijn, we kunnen niet allemaal bekende goeroes zijn met headliner-interviews. Als je een startup bent of nog niet de expertise hebt om veel media-aandacht te krijgen, geen zorgen! Veel bedrijven hebben hun merkzoekresultaten verbeterd door originele inhoud op hun eigen websites en sociale-mediapagina’s te maken. Dit wordt “eigendom” media genoemd en het is het gemakkelijkst te bedienen type.

In het voorbeeld van Toyota zijn ze eigenaar van de media die ze op hun Twitter-pagina plaatsen:

toyota-pic

Als Toyota een blog op hun website zou hosten, zou dit een ander voorbeeld zijn van eigen media.

Betaalde media

Betaalde media kunnen veel lijken op eigen of verdiende media als het goed wordt gedaan. Deze inhoud wordt vaak aangeduid met het woord ‘gesponsord’ of ‘advertentie’. In zoekresultaten op Google en Bing wordt betaalde inhoud helemaal bovenaan weergegeven met het label ‘Advertentie’, zoals hieronder te zien is:

betaalde media

Andere keren wordt betaalde inhoud gemengd. Dit wordt native advertising genoemd. Een hypothetisch voorbeeld zou zijn dat Toyota een mediabedrijf betaalt om een ​​artikel te publiceren dat zij over auto’s hebben geschreven. Het belangrijkste verschil tussen betaalde en verdiende media is de manier waarop het geld stroomt. Bij betaalde media neemt een merk contact op met een mediabedrijf of publicatie en biedt aan deze te betalen voor een uitgelichte plek. Bij verdiende media betaalt de media-outlet vaak de expert voor het verhaal.

Links en vermeldingen

U wilt dat verdiende en betaalde media niet alleen linken naar uw hoofdwebsite (normale SEO), maar ook naar andere positieve inhoud waarvoor u online een hoge zichtbaarheid wilt hebben (online reputatiebeheer). Uw eigendommen zoals Facebook en uw liefdadigheidssite kunnen ook linken naar andere merkinhoud. Wilt u beter begrijpen hoe linkbuilding-bereik werkt? Klik hier voor een overzicht.

Vermeldingen en effectieve frequentie

Sites hoeven niet altijd naar jou te linken. Het online vermelden van uw merknaam helpt ook tot op zekere hoogte. Het is een maatstaf voor populariteit. Er is een term die “effectieve frequentie” wordt genoemd. Het is het aantal keren dat een persoon uw merknaam moet zien voordat ze iets kopen. Het is wel een controversieel onderwerp. Afgezien van advertenties, kan effectieve frequentie een factor zijn bij het rangschikken van zoekresultaten.

Afsluiten

  • Wees de inhoudsautoriteit in uw ruimte.
  • Beschik over de beste, meest actuele informatie in vergelijking met uw collega’s
  • Laat u zien door andere websites die ook een autoriteit zijn in uw ruimte.

Doe dat en na verloop van tijd zult u honderden of duizenden Twitter-volgers, Facebook-shares en waarschijnlijk het belangrijkste van alles, inkomende links naar uw site aantrekken. Inkomende links van lokaal vergelijkbare, vertrouwde en gezaghebbende sites zijn de belangrijkste rangschikkingsfactor voor een hoge zichtbaarheid van de zoekresultaten.

We wensen je geweldige zoekresultaten en een onberispelijke online merkreputatie.

Veelgestelde vragen over zoekresultaten

Hoe kom ik hoger in de zoekresultaten?

Google rangschikt gezaghebbende sites en pagina’s hoger in de zoekresultaten. Als u wordt beschouwd als een autoriteit voor zoekmachines, zullen uw webpagina’s de concurrentie overtreffen.

Hoe bouw je autoriteit op voor je merk?

Bouw autoriteit op voor uw merk door een combinatie van verdiende, eigendom en betaalde online media te gebruiken. Earned media is media-aandacht die u verdient door uw expertise. Eigen media zijn de websites en sociale-mediapagina’s die u beheert, zoals uw blog. Betaalde media kunnen veel lijken op eigen of verdiende media als het goed wordt gedaan. Denk aan gesponsorde berichten en betaalde advertenties.

Hoe beïnvloedt autoriteit de reputatie?

Uw website en alle media-eigenschappen moeten een autoriteit zijn in uw branche. Dit zal uw reputatie helpen verbeteren door u af te schilderen als een expert in uw niche, wat ook vertrouwen zal opbouwen.

Plaats een reactie