[ad_1]
De meeste artikelen over ‘websitereputatie’ gaan over spamscores, wat meestal te wijten is aan misbruik van e-mail of een verkeerd geconfigureerde DNS. Dit artikel gaat over hoe mensen de reputatie van een website zien in zoekresultaten en sociale resultaten.
Websitereputatie verbeteren
“Locatie, locatie, locatie” is “eerste pagina, eerste pagina, eerste pagina” geworden
Vroeger zeiden ondernemende zakenmensen altijd: “Locatie, locatie, locatie.” Snel vooruit naar onze momenteel opkomende hoogtijdagen van wereldwijde communicatie, en de trots van plaatsing is nog steeds van toepassing, behalve de eerste bladzijde van Google heeft 5 . vervangene Avenue als plaatsing naar keuze.
Modern reputatiemanagement is alles voor een bedrijf; de informatie waartoe uw voormalige en toekomstige klanten toegang hebben wanneer ze uw naam in Google typen (of uitspreken), vormt het verschil tussen uw illustere zakelijke succes of obscuriteit, schande en mislukking.
Dit artikel gaat over het presenteren van de vijf best practices voor het verbeteren van de online reputatie van uw website, of u nu net begint of een slechte reputatie wilt herstellen:
Ken uzelf / Ken uw concurrenten
Het opbouwen van een succesvolle online reputatie is onmogelijk als u niet begrijpt wat u doet en hoe u het beter doet. De eerste stap daartoe is om uzelf te kennen en de zoekresultaten van uw concurrenten te kennen – een beetje marketingmixologie gaat een lange weg in ORM. Een volwaardige marketingmix hebben, compleet met alle 7 Ps wordt sterk aanbevolen, maar is niet strikt noodzakelijk. Als u weinig tijd heeft, is het voldoende om u te concentreren op de product- en mensenaspecten van uw bedrijf en de rest gaandeweg op zijn plaats te laten vallen.
Ken uw markt
Blind vliegen is op zijn best een recept voor ontevreden gebruikers en in het slechtste geval een absoluut fiasco van de onlinereputatie. Enkele van de grootste blunders in de korte maar intense geschiedenis van online reputatiemanagement tot nu toe hebben plaatsgevonden toen bedrijven exposeerden spectaculaire onwetendheid van het temperament van de online gemeenschappen waarmee ze bezig waren. Waar ben je beroemd om, als er iets is? Wat ben jij inbekend van? Met welke demografische secties ben je momenteel bezig? Welke informatie is beschikbaar over de voorkeuren, antipathieën en het gedrag van deze mensen? Hoe eerder u dit allemaal weet, hoe eerder u bij kunt komen gebouw en bevestigen.
Zet een toon en strategie
Het geheim van succesvol online reputatiemanagement gaat niet zozeer over de feitelijke hulpmiddelen en technieken en meer nog de consistentie van de overall methode je toepast en de tonaliteit die je aanroept op al je mediakanalen. Studies hebben aangetoond dat individuen bedrijven waarnemen en ermee omgaan als andere mensen online, dus elke dissonantie in het bericht dat u aflevert tussen bijvoorbeeld Twitter en Facebook kan verwarrend zijn of zelfs ontsteken uw klanten. Zoek een consistente toon die past bij uw merkimago. Hoe wil je overkomen? Professioneel en afstandelijk? Dapper en spontaan? Grappig en sympathiek? Kies een toon en blijf daarbij op alle mediakanalen. Een strategie is slechts het bredere aspect hiervan, zoals hoe vaak u nieuwe inhoud beheert of uw klanten betrekt in de commentaarsecties en Twitter-feeds.
Recensies zijn slechts een deel van een geheel
Mooi zo beoordelingen zijn slechts het topje van de online reputatie-ijsberg in plaats van het uiteindelijke doel van ORM, zoals veel mensen denken dat het is. Goede recensies zoeken (of forceren) om een niet-bestaande online reputatie te versterken of een negatieve online reputatie te verbeteren, kan vaak meer kwaad dan goed doen als deze beoordelingen gestimuleerd of niet authentiek lijken. Niets schrikt mensen meer af dan een duidelijk verdiende en betaalde reputatie. Daarom is het zo belangrijk om uw online aanwezigheid en betrokkenheid zo ‘organisch’ mogelijk te laten groeien.
Enkele van de belangrijkste factoren waarnaar u moet streven in uw online beoordelingen, worden hieronder vermeld:
- Verschillende slagen voor verschillende mensen
Stop niet al uw beoordelingen in één mandje. Net zoals uw website een online reputatie heeft, geldt dat ook voor de sites waarop de recensies van uw website worden vermeld. Vissen op alleen Yelp-recensies doet niets voor je online reputatie als de meerderheid van je gebruikers de website met scepsis behandelt. Probeer in plaats daarvan vanaf de eerste dag te streven naar een zo divers mogelijk beoordelingsspectrum – zelfs als de meerderheid van uw negatieve beoordelingen op één platform staat, is de kans groot dat mensen op meerdere bronnen gaan vertrouwen voordat ze een oordeel vellen. - Realisme is het belangrijkst
Hoe realistischer uw beoordelingen zijn, hoe groter de kans dat ze een positieve indruk achterlaten. Onsterfelijke proclamaties over hoe uw product het beste is, aangezien gesneden brood u niet ver zal brengen in deze branche; mensen zijn slim genoeg om te beseffen wanneer beoordelingen echt zijn en wanneer niet. Zorg ervoor dat u alleen gebruikers vraagt die daadwerkelijk hebben gebruikt uw product of dienst om uw beoordelingen te schrijven, en specifiek vermeld wat ze leuk vonden en soms zelfs wat ze niet leuk vonden (laat ze zich waardevol voelen door deze problemen aan te pakken). Tip: Reviews met uitroeptekens en ALL CAPS worden vaak gefilterd. - Je verliest wat je niet gebruikt: Hoe recenter de recensie, hoe groter de kans dat deze in de resultaten van uw zoekmachine verschijnt. Regelmatig posten is dus de enige manier om ervoor te zorgen dat uw online reputatie een goede verstandhouding blijft opbouwen. Sommige klanten voeren een online-reputatieverbeteringscampagne en stoppen vervolgens elk verder onderhoud van hun online-reputatie als ze eenmaal ‘het’ hebben gehaald. Het punt is, met ORM is er niets aan de hand – net zoals je niet stopt met praten met iemand nadat je vrienden bent geworden, zo heeft ook de online relatie tussen klant en gebruiker of klant constant onderhoud nodig om te blijven bloeien.
- “Meer is beter” (maar pas als je jezelf ervoor hebt ingesteld)
Een tegenhanger van ‘realisme’, als je eenmaal een online reputatie hebt opgebouwd, moet je verder gaan met het opbouwen van een positievere verstandhouding dan je concurrentie. Als uw concurrent 10 positieve beoordelingen heeft, moet u streven naar 11 of meer – zo simpel is het. Zorg er wel voor dat die beoordelingen realistisch gespreid zijn in plaats van verdacht samengeklonterd (realisme is het belangrijkst, weet je nog?).
Cultiveer waardering
Mensen onderschatten de waarde van het inroepen van wat goed, schoon plezier in online reputatiebeheer. Alle hierboven beschreven best practices kunnen naadloos worden uitgevoerd door een merk dat het oprecht leuk vindt om te doen. Cultiveer een cultuur van oprechte waardering en betrokkenheid van uw klantenbestand op kantoor, en dit kan blijken uit de authenticiteit van uw antwoorden.
Een van de meest hilarische kijk op ORM was toen het Union Street Guest House in Hudson, New York besloot om “fijne” gasten die hen negatieve recensies gaven. Stel je voor dat ze in plaats daarvan hadden besloten om slechts een paar extra voorzieningen aan te bieden in ruil voor positieve recensies – ze hadden dit onsmakelijke fiasco helemaal kunnen vermijden.
Veelgestelde vragen over websitereputatie
Wat is reputatie?
Reputatie is de subjectieve kwalitatieve overtuiging die een persoon heeft met betrekking tot een merk, persoon, bedrijf, product of dienst. Het heeft invloed op bijna elk aspect van uw leven, zoals of iemand een connectie met u wil maken, iets van uw bedrijf wil kopen of u naar vrienden wil doorverwijzen.
Hoe kan ik de reputatie van mijn website verbeteren?
U moet uw concurrentie zorgvuldig onderzoeken en uw eigen zoekresultaten controleren om de reputatie van uw website te verbeteren. Vermeldingen op sociale media, online recensies en beoordelingen, SEO en het maken van inhoud spelen allemaal een rol in de reputatie van uw website.
Waarom zijn online beoordelingen belangrijk?
Online beoordelingen zijn belangrijk omdat ze mensen een idee geven van de kwaliteit van de service of producten die u levert. Potentiële klanten, medewerkers en zakenpartners gebruiken allemaal online beoordelingen om uw bedrijf te beoordelen.