Zakelijke donaties en reputatie

[ad_1]

Overweegt uw bedrijf om te doneren aan een goed doel? Laat ons de eerste zijn om u te bedanken voor uw vrijgevigheid. Vrijgevigheid is goed voor zowel het goede doel dat wordt gedoneerd als uw bedrijfsreputatie. We hebben geconstateerd dat veel bedrijven het geven niet optimaliseren op een manier die hun online reputatie ten volle ten goede komt, dus hier zijn enkele dingen die gulle bedrijven kunnen doen om niet alleen goede doelen in nood te helpen, maar ook om hun reputatie PR te verbeteren.

Als je eenmaal een goed doel hebt gekozen dat je wilt steunen, vraag dan of ze een van deze dingen willen doen om je donatie te promoten:

  • Schrijf een artikel en plaats het op hun site
  • Publiceer een persbericht over het geschenk
  • Post erover op sociale media

Vraag en je zal ontvangen

Liefdadigheidsinstellingen, vooral kleinere, doen meestal graag een stapje extra als je dat vraagt, maar je moet het vragen. Bij het geven, of zelfs voordat je geeft, vraag wat het goede doel bereid is te doen om bekendheid te geven aan uw donatie. Hier zijn enkele voorbeelden van dingen die u kunt doen om niet alleen het goede doel te helpen, maar ook de waarde van uw bedrijfsreputatie. Dit aspect van bedrijfsreputatie wordt maatschappelijk verantwoord ondernemen genoemd, het wordt vaak afgekort als MVO.

Schrijf een artikel en plaats het op de site van het goede doel

Heb het goede doel schrijf een artikel over uw bedrijf en de donatie, en plaats het artikel op hun website of blog. Artikelen met ongeveer 500 – 1000 woorden werken het beste, en zorg ervoor dat de naam van uw bedrijf in de kop staat. Als uw bedrijfsnaam in de kop staat, zal het artikel in de zoekresultaten stijgen, wat niet alleen benadrukt dat ze een donatie hebben verdiend, maar ook dat uw bedrijf genereus is.

Goede doelen zijn bijna altijd onderbezet, dus het schrijven van een artikel kan voor hen een uitdaging zijn. De oplossing is om schrijf het artikel zelf en geef het aan hen om te bewerken. Zodra ze de kans hebben gehad om ernaar te kijken, kunnen ze het artikel eenvoudig plaatsen. Het plaatsen van een reeds voltooid artikel duurt normaal gesproken minder dan vijf minuten.

Vraag het goede doel een persbericht te doen over de donatie

Het artikel over uw donatie is het belangrijkste wat ze kunnen doen, maar het genereren van een persbericht en het verspreiden via een dienst als PR Newswire is een geweldige manier om het op te volgen. Maar het schrijven van een persbericht en het verspreiden ervan kan tijdrovend en kostbaar zijn voor een goed doel. Het antwoord is opnieuw: doe het zelf. Hier is een artikel over het schrijven van een persbericht dat goed presteert in de zoekresultaten.

Als u het persbericht voor het goede doel schrijft, kunt u een link toevoegen naar het artikel op hun site over de donatie (en uw bedrijf) of naar een ander webeigendom. De kosten van het verspreiden van een persbericht zijn meestal een paar honderd dollar, dus schrijf een tweede cheque uit naar het goede doel voor het bedrag van het persbericht, zodat ze geen contante kosten hebben. Het enige dat het goede doel op dat moment hoeft te doen, is naar PR Newswire of een ander distributiekanaal gaan en het posten. Dit duurt ongeveer 20 minuten, maar het is een kleine prijs om te betalen als dank voor de donatie.

Vraag het goede doel om erover te posten op sociale media

Elk goed doel heeft een Twitter-account, of zou dat moeten doen. Grote kans dat uw bedrijf dat ook doet. Hoewel het artikel het belangrijkste is en een persbericht op de tweede plaats komt, staat sociaal gemakkelijk op de derde plaats. Vraag het goede doel om over je donatie te posten op al hun social media kanalen. Zorg ervoor dat ze uw Twitter- of andere sociale media-handvatten vermelden wanneer ze dit doen. Idealiter zouden ze moeten linken naar het artikel op hun site over uw donatie.

Kleinere goede doelen zijn doorgaans flexibeler

Als u $ 1.000 aan Harvard University geeft, is de kans groot dat ze geen lovend artikel zullen schrijven over de vrijgevigheid van uw bedrijf. Maar als je $ 1.000 aan het plaatselijke hondenasiel geeft, kun je een artikel, een persbericht, liefde voor sociale media en een gratis puppy krijgen.

Het komt erop neer dat kleinere liefdadigheidsinstellingen flexibeler zijn, vooral als u het werk doet.

Grote donaties? Misschien een splitsing?

Als uw bedrijf het zich kan veroorloven om $ 20.000 aan een goed doel te geven, waarom zou u dan niet $ 10.000 aan twee goede doelen schenken? U helpt beide en verdubbelt mogelijk ook het positieve effect op uw waardering voor maatschappelijk verantwoord ondernemen.

Lokale goede doelen hebben een grotere lokale impact

Lokale donaties hebben een grotere impact op de zichtbaarheid van lokaal maatschappelijk verantwoord ondernemen. Als u bijvoorbeeld aan Rotary International geeft, geeft u aan een wereldwijde organisatie met miljarden activa. Maar als je aan een lokale Rotary Club geeft, maak je lokaal een enorme impact en omdat ze klein zijn, zullen ze meer bereid zijn om het woord over je vrijgevigheid te verspreiden.

Als uw bedrijf bijvoorbeeld is gevestigd in Marin County, Californië, wilt u doneren aan een lokale club zoals de Rotary Club van Mill Valley. Vraag de club dan om hun PR-voorzitter het bovengenoemde artikel op hun site, het persbericht en een Facebook-vermelding van uw bedrijf te laten doen.

Je zou verder kunnen gaan, je zou de club kunnen vragen om contact op te nemen met een lokale krant zoals de Marin Independent Journal (Marin IJ) en een verhaal te laten schrijven over de donatie als het belangrijk genoeg is.

Dit soort lokale donatiedekking zal overal verschijnen, maar het zal hoger scoren in de lokale omgeving, in dit voorbeeld Marin County, dan op andere plaatsen.

Plaats een reactie