[ad_1]
De meeste mensen hebben geen idee hoe een merkreputatiecampagne werkt. Dit gebrek aan kennis wordt vaak gebruikt door louche reputatiefirma’s. Hier leest u hoe u het ergste kunt vermijden.
Online reputatiemanagement is een gespecialiseerd vakgebied dat een diepgaande kennis van marketing, branding, public relations, SEO en een mix van andere technische vaardigheden vereist. Aangezien er veel vraag is naar online reputatiebeheerdiensten, betreden veel bedrijven deze branche ondanks dat ze niet over de vereiste vaardigheden beschikken. Dit soort bedrijven trekken klanten aan door grote claims, onrealistische beloften en toezeggingen te doen die ze niet kunnen nakomen. Natuurlijk leveren ze geen waarde op, verspillen ze het zuurverdiende geld van hun klanten en veroorzaken ze vaak meer schade aan hun reputatie.
Na jarenlang met succes online reputatiebeheerdiensten aan onze klanten te hebben geleverd, heeft Reputation X de vijf meest voorkomende soorten oplichting geïdentificeerd waar u op moet letten voordat u een online reputatiebeheerbedrijf inhuurt.
We hebben besloten om deze tips in deze blog met je te delen. Zorg ervoor dat u ze leest voordat u van plan bent een online reputatiebeheerbedrijf in te huren om eventuele problemen later te voorkomen.
Top vijf van oplichting op het gebied van reputatiebeheer
- De start van goedkope en up-sell-zwendel
- Domeinnamen gegijzeld houden
- Een maand werk en elf maanden monitoring
- De valse garantiezwendel
- Problemen veroorzaken – dan aanbieden om ze op te lossen
1. De start van goedkope en up-sell-zwendel
Het begint met een voordelig aanbod. Dan, na verloving, worden de “extra’s” toegevoegd.
Veel oplichting op het gebied van reputatiebeheer begint met buitengewoon goedkope reputatieservicepakketten die ongelooflijke waarde bieden. Zodra het contract echter is ondertekend en de klant aan boord komt, vragen onbetrouwbare online reputatiemanagementbedrijven klanten om meer te betalen voor de beloofde diensten. Als bijvoorbeeld zoekmachineoptimalisatie in het basispakket is opgenomen, voeren ze alleen de fundamentele SEO-taken uit en vragen ze klanten om meer te betalen als ze dat willen betere dienstverlening.
2. Domeinnamen gegijzeld houden
Mensen bedriegen nadat ze een contract hebben ondertekend en ondermaats werk hebben afgeleverd, is een veel voorkomende zwendel in de online reputatiebeheerindustrie. Wanneer klanten aan boord komen, krijgen reputatiemanagementbedrijven toegang tot hun webhosting- en domeinnamen voor zoekmachineoptimalisatie en andere online reputatiemanagementgerelateerde activiteiten.
Wanneer de klant het contract beëindigt, weigeren deze oplichtingsbedrijven voor online reputatiebeheer de domeintoegang terug te geven. In veel gevallen hebben bedrijven en particulieren duizenden dollars moeten betalen om hun domeinen terug te krijgen.
3. Een maand werk en elf maanden monitoring
Online reputatiemanagement is een gespecialiseerde dienst die continu werk vereist gedurende het contract van de klant. Veel online reputatiemanagementbedrijven van lage kwaliteit werken de eerste maand heel hard om het vertrouwen van de klant te winnen.
Zodra de klant hen begint te vertrouwen, halen ze de voet van het pedaal en gaan ze in de reactieve modus en houden ze alleen de rest van de contractduur in de gaten in plaats van een actieve rol te spelen. In de meeste gevallen komen dergelijke bedrijven een maand voor de contractverlengingsdatum weer in actie, zodat ze resultaten kunnen laten zien.
4. De nep-garantiezwendel
Online reputatiemanagement is grotendeels gerelateerd aan: zoek machine optimalisatie en zoekresultaten op Google. Geen enkel online reputatiemanagementbedrijf ter wereld kan garanderen dat de website van een klant altijd op nummer één staat in Google, of dat er geen negatieve inhoud ooit bovenaan de zoekresultaten van Google komt. Beloften zoals deze zijn echt buiten de controle van een online reputatiemanagementbedrijf.
Een legitiem bedrijf zou een plan met de klant delen en hen ervan overtuigen dat ze de zaken onder controle zullen houden. Ze zouden eerlijk en open zijn en geen onrealistische beloften en garanties doen.
5. Problemen veroorzaken – dan aanbieden om ze op te lossen
Een veelvoorkomende manier waarop online reputatiemanagementbedrijven niet-technische klanten voor de gek houden, is door zelf negatieve inhoud te creëren en het hoger rangschikken op Google. Zodra de klant het weet, verwijderen nep-online reputatiebedrijven de negatieve inhoud en doen alsof ze er heel hard voor hebben moeten werken. Niet-technische klanten vallen vaak voor deze truc.
Hoe u deze oplichting op het gebied van online reputatiebeheer kunt vermijden?
Bij het inhuren van een online reputatiemanagementbedrijf moeten merken overwegen de volgende acties in deze volgorde te ondernemen om oplichting te voorkomen:
- Onderzoek het online reputatiemanagementbedrijf in detail
- Onderzoek hun team op LinkedIn of andere relevante platforms om te zien of ze over de vereiste vaardigheden en ervaring beschikken om het account te beheren
- Vraag naar hun portfolio en neem contact op met hun eerdere klanten voor feedback
- Vraag het online reputatiemanagementbureau om een actieplan te delen, en als ze onrealistische beloften en beweringen doen, vermijd ze dan
- Praat met de reputatiestrateeg, vraag hem hoe jouw project verschilt van vergelijkbare projecten
- Houd maandelijkse of driemaandelijkse prestatievergaderingen met hen
Oplichting met online reputatiebeheer komt vaak voor, zelfs bij bekende bedrijven, maar het is niet onmogelijk om ze te vermijden. Met een beetje onderzoek, zorgvuldige achtergrondcontroles en regelmatige follow-ups, kunnen merken ervoor zorgen dat hun online reputatiemanagementbureau op de goede weg is.
Veelgestelde vragen over oplichting over reputatiebeheer
Wat zijn de meest voorkomende oplichting op het gebied van reputatiebeheer?
1. De start van goedkope en up-sell-zwendel. 2. Domeinnamen gegijzeld houden. 3. Een maand werk en elf maanden monitoring. 4. De nepgarantie-zwendel. 5. Problemen veroorzaken – dan aanbieden om ze op te lossen.
Hoe kan ik reputatiezwendel vermijden?
Onderzoek grondig verschillende reputatiemanagementbedrijven voordat u een beslissing neemt. Onderzoek hun team op LinkedIn of andere relevante platforms om te zien of ze over de vereiste vaardigheden en ervaring beschikken om het account te beheren. Vraag naar hun portfolio en neem contact op met hun eerdere klanten voor feedback. Vraag het online reputatiemanagementbureau om een actieplan te delen, en als ze onrealistische beloften en beweringen doen, vermijd ze dan. Praat met de reputatiestrateeg, vraag hem hoe jouw project verschilt van vergelijkbare projecten. Houd maandelijkse of driemaandelijkse prestatievergaderingen met hen.
Waarom mislukken reputatiemanagementcampagnes?
Aangezien er veel vraag is naar online reputatiebeheerdiensten, betreden veel bedrijven deze branche ondanks dat ze niet over de vereiste vaardigheden beschikken. Dit soort bedrijven trekken klanten aan door grote claims, onrealistische beloften en toezeggingen te doen die ze niet kunnen nakomen. Natuurlijk leveren ze geen waarde op, verspillen ze het zuurverdiende geld van hun klanten en veroorzaken ze vaak meer schade aan hun reputatie.